ଦ୍ୱାରକା ଏକ୍ସପ୍ରେସୱେର ୧୯ କିଲୋମିଟର ଦୀର୍ଘ ହରିୟାଣା ସେକ୍ସନ ଉଦଘାଟନ
୨୦୨୪ର ତିନି ମାସରୁ କମ୍ ସମୟ ମଧ୍ୟରେ ୧୦ ଲକ୍ଷ କୋଟି ରୁ ଅଧିକ ଟଙ୍କାର ପ୍ରକଳ୍ପକୁ ରାଷ୍ଟ୍ର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ସମର୍ପିତ କରାଯାଇଛି କିମ୍ବା ଏହାର ଶିଳାନ୍ୟାସ କରାଯାଇଛି
"ସମସ୍ୟାକୁ ସମ୍ଭାବନାରେ ପରିଣତ କରିବା ମୋଦୀଙ୍କ ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି"
ଏକବିଂଶ ଶତାବ୍ଦୀର ଭାରତ ହେଉଛି ବଡ଼ ଦୂରଦୃଷ୍ଟି ଓ ବଡ଼ ଲକ୍ଷ୍ୟର ଭାରତ
"ପୂର୍ବରୁ ବିଳମ୍ବ ହେଉଥିଲା, ବର୍ତ୍ତମାନ ଡେଲିଭରି ହେଉଛି। ପୂର୍ବରୁ ବିଳମ୍ବ ହେଉଥିଲା, ବର୍ତ୍ତମାନ ବିକାଶ ହେଉଛି

ଭାରତ ମାତା କି ଜୟ ।

ଭାରତ ମାତା କି ଜୟ ।

ଭାରତ ମାତା କି ଜୟ ।

ହରିୟାଣାର ରାଜ୍ୟପାଳ ବଣ୍ଡାରୁ ଦତ୍ତାତ୍ରେୟ ଜୀ, ଏଥିକାର କର୍ମଠ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ମନୋହର ଲାଲ ଜୀ, କେନ୍ଦ୍ରରେ ମୋର ବରିଷ୍ଠ ସହଯୋଗୀ ଶ୍ରୀ ନୀତିନ ଗଡକରୀ ଜୀ, ରାଓ ଇନ୍ଦ୍ରଜିତ୍ ସିଂହ, କୃଷ୍ଣ ପାଲ ଗୁର୍ଜର ଜୀ, ହରିୟାଣାର ଉପମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଦୁଷ୍ମନ୍ତ ଜୀ, ବିଜେପିର ରାଜ୍ୟ ସଭାପତି ଏବଂ ସଂସଦରେ ମୋର ସହକର୍ମୀ ନାୟକ ସିଂ ସାଇନିଜୀ, ଅନ୍ୟ ସମସ୍ତ ମାନ୍ୟଗଣ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତି ଏବଂ ମୋର ପ୍ରିୟ ଭାଇ ଭଉଣୀମାନେ ଏଠାରେ ବହୁ ସଂଖ୍ୟାରେ ଉପସ୍ଥିତ ଥିବା ମୋର ପ୍ରିୟ ଭାଇ ଏବଂ ଭଉଣୀ ।

ଆଧୁନିକ ଜ୍ଞାନକୌଶଳ ସଂଯୋଗ ସହାୟତାରେ ଦେଶର କୋଣ ଅନୁକୋଣରେ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ଲୋକ ଏହି କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ସାମିଲ ହୋଇଛନ୍ତି ବୋଲି ମୁଁ କେବଳ ପରଦାରେ ଦେଖୁଥିଲି । ଏକ ସମୟ ଥିଲା ଯେତେବେଳେ ଦିଲ୍ଲୀରୁ ବିଜ୍ଞାନ ଭବନ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଆୟୋଜନ କରାଯାଉଥିଲା ଏବଂ ଦେଶ ଯୋଡି ହେଉଥିଲା । ସମୟ ବଦଳିଛି, ଗୁରୁଗ୍ରାମରେ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମମାନ ହେଉଛି, ଦେଶ ଯୋଡି ହୋଇଛି। ଏହି ସାମର୍ଥୀ ହରିୟାଣା ଏହି ସମ୍ଭାବନା ଦେଖାଉଛି। ଆଧୁନିକ ଯୋଗାଯୋଗ ଦିଗରେ ଦେଶ ଆଜି ଆଉ ଏକ ବଡ଼ ପଦକ୍ଷେପ ନେଇଛି। ମୁଁ ଖୁସି ଯେ ଆଜି ମୁଁ ଦ୍ୱାରକା ଏକ୍ସପ୍ରେସୱେକୁ ଦେଶ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟରେ ଉତ୍ସର୍ଗ କରିବାର ସୁଯୋଗ ପାଇଛି । ଏହି ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ପାଇଁ ୯ ହଜାର କୋଟିରୁ ଅଧିକ ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି । ଆଜିଠାରୁ ଦିଲ୍ଲୀ-ହରିୟାଣା ମଧ୍ୟରେ ଯାତାୟତର ଅନୁଭୂତି ସବୁଦିନ ପାଇଁ ବଦଳିଯିବ। ଏହି ଆଧୁନିକ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ କେବଳ ଟ୍ରେନ୍ ନୁହେଁ, ଦିଲ୍ଲୀ-ଏନସିଆରର ଲୋକଙ୍କ ଜୀବନରେ ମଧ୍ୟ ପଥ ବଦଳାଇବା ପାଇଁ କାମ କରିବ। ଏହି ଆଧୁନିକ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ପାଇଁ ମୁଁ ଦିଲ୍ଲୀ-ଏନସିଆର ଏବଂ ହରିୟାଣାବାସୀଙ୍କୁ ଶୁଭେଚ୍ଛା ଜଣାଉଛି ।

 

ସାଥୀମାନେ ,

ପୂର୍ବ ସରକାରମାନେ ଏକ ଛୋଟିଆ ଯୋଜନା କର ଏବଂ ଏକ ଛୋଟ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରୁଥିଲେ ଏବଂ ଏହାକୁ ପାଞ୍ଚ ବର୍ଷ ପାଇଁ ଡିଣ୍ଡିମ ବଜାଉଥିଲେ । ସେହିପରି ବିଜେପି ସରକାର ଯେଉଁ ବେଗରେ କାମ କରୁଛନ୍ତି, ଶିଳାନ୍ୟାସ ଓ ସମର୍ପଣ ସମୟ କମ ହେଉଛି, ଦିନ କମ ପଡିଯାଉଛି । ୨୦୨୪ ମସିହାରେ ହିଁ ଏଠାକାର ଲୋକମାନେ ଅଧିକ ବୁଦ୍ଧିମାନ। ଆପଣ ଶୁଣନ୍ତୁ, ୨୦୨୪ ଅର୍ଥାତ ୨୦୨୪ର ତିନି ମାସ ମଧ୍ୟ ଶେଷ ହୋଇନାହିଁ। ବର୍ତ୍ତମାନ ସୁଦ୍ଧା ୧୦ ଲକ୍ଷ କୋଟି ଟଙ୍କାର ପ୍ରକଳ୍ପର ଉଦଘାଟନ ଏବଂ ଲୋକର୍ପଣ ହୋଇସାରିଛି । ଏବଂ ମୁଁ ଯାହା କହୁଛି ତାହା ହେଉଛି ଯେ ମୁଁ କେବଳ ସେହି ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡିକ ବିଷୟରେ ଆଲୋଚନା କରୁଛି ଯେଉଁଥିରେ ମୁଁ ନିଜେ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଅଛି | ଏହା ବ୍ୟତୀତ ମୋ ର ମନ୍ତ୍ରୀ ଓ ଆମ ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀମାନେ ଯାହା କରିଛନ୍ତି ତାହା ଅଲଗା ଅଟେ । ଏବଂ ଆପଣ ଦେଖନ୍ତୁ, ୫-୫ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ କେବେ ଆପଣ ୨୦୧୪ ର ସମୟ   ଟିକେ ମନେ ପକାନ୍ତୁ । ଆଜି ବି ଗୋଟିଏ ଦିନରେ ସାରା ଦେଶରେ ୧ ଲକ୍ଷ କୋଟିରୁ ଅଧିକ ଟଙ୍କାର ୧୦୦ରୁ ଅଧିକ ପ୍ରକଳ୍ପର ଉଦଘାଟନ କିମ୍ବା ଶିଳାନ୍ୟାସ ହୋଇଛି। ଏଥିରେ ଦକ୍ଷିଣରେ କର୍ଣ୍ଣାଟକ, କେରଳ, ଆନ୍ଧ୍ରପ୍ରଦେଶ, ଉତ୍ତରରେ ହରିୟାଣା ଓ ୟୁପି, ପୂର୍ବରେ ବିହାର ଓ ବେଙ୍ଗଲ ଏବଂ ପଶ୍ଚିମରେ ମହାରାଷ୍ଟ୍ର, ପଞ୍ଜାବ ଓ ରାଜସ୍ଥାନ ରହିଛି। ଆଜି ଉଦ୍ ଘାଟନ ଅବସରରେ ରାଜସ୍ଥାନର ଅମୃତସର-ଭଟିଣ୍ଡା-ଜାମନଗର କରିଡରର ଲମ୍ବ ୫୪୦ କିଲୋମିଟର କୁ ବୃଦ୍ଧି କରାଯିବ। ବେଙ୍ଗାଲୁରୁ ରିଙ୍ଗରୋଡ୍ ର ବିକାଶ ଦ୍ୱାରା ଟ୍ରାଫିକ୍ ସମସ୍ୟା ବହୁ ମାତ୍ରାରେ ହ୍ରାସ ପାଇବ। ଏତେ ଗୁଡିଏ ଉନ୍ନୟନମୂଳକ ଯୋଜନା ପାଇଁ ମୁଁ ପୂର୍ବରୁ ପଶ୍ଚିମ, ଉତ୍ତରରୁ ଦକ୍ଷିଣ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସମସ୍ତ ରାଜ୍ୟର କୋଟି କୋଟି ନାଗରିକଙ୍କୁ ଅଭିନନ୍ଦନ ଜଣାଉଛି ।

ସାଥୀମାନେ,

କେବଳ ସମସ୍ୟା ଓ ସମ୍ଭାବନା ମଧ୍ୟରେ ଚିନ୍ତା କରିବାର ପାର୍ଥକ୍ୟ ରହିଛି। ଆଉ ସମସ୍ୟାକୁ ସମ୍ଭାବନାରେ ପରିଣତ କରିବା ମୋଦିଙ୍କ ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି । ଦ୍ୱାରକା ଏକ୍ସପ୍ରେସ୍ ୱେ ନିଜେ ଏହାର ଏକ ବଡ଼ ଉଦାହରଣ। ଆଜି ଯେଉଁଠି ଦ୍ୱାରକା ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ନିର୍ମାଣ ହୋଇଛି, ସେଠାରେ ଗୋଟିଏ ସମୟରେ ଲୋକମାନେ ସନ୍ଧ୍ୟା ପରେ ଏଠାକୁ ଆସିବାକୁ ବାରଣ କରୁଥିଲେ। ଟ୍ୟାକ୍ସି ଚାଳକମାନେ ମଧ୍ୟ ଏଠାକୁ ନ ଆସିବାକୁ ମନା କରିଦେଇଥିଲେ। ଏହି ପୂରା ଅଞ୍ଚଳକୁ ଅସୁରକ୍ଷିତ ବୋଲି ବିବେଚନା କରାଯାଉଥିଲା। କିନ୍ତୁ ଆଜି ଅନେକ ବଡ଼ ବଡ଼ କମ୍ପାନି ଏଠାକୁ ଆସି ନିଜର ପ୍ରୋଜେକ୍ଟ ଊପସ୍ଥାପନ କରୁଛନ୍ତି। ଏହି ଅଞ୍ଚଳ ଏନସିଆରର ଦ୍ରୁତ ଅଭିବୃଦ୍ଧିଶୀଳ ଅଞ୍ଚଳରେ ସାମିଲ ହେଉଛି । ଏହି ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ଦିଲ୍ଲୀର ଇନ୍ଦିରା ଗାନ୍ଧୀ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନବନ୍ଦରସହ ଯୋଗାଯୋଗରେ ଉନ୍ନତି ଆଣିବ । ଏହା ଏନସିଆରର ଏକୀକରଣରେ ଉନ୍ନତି ଆଣିବ ଏବଂ ଏଠାରେ ଅର୍ଥନୈତିକ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ ହେବ ।

 

ଏବଂ ସାଥିମାନେ,

ଦ୍ୱାରକା ଏକ୍ସପ୍ରେସୱେ ଦିଲ୍ଲୀ-ମୁମ୍ବାଇ ଏକ୍ସପ୍ରେସୱେ କୁ ସଂଯୋଗ କରିବା ପରେ ଏକ ନୂଆ ଅଧ୍ୟାୟ ଆରମ୍ଭ ହେବ । ସମଗ୍ର ପଶ୍ଚିମ ଭାରତରେ ଏହି କରିଡର ଶିଳ୍ପ ଏବଂ ରପ୍ତାନିକୁ ଏକ ନୂତନ ଶକ୍ତି ଦେବା ପାଇଁ କାମ କରିବ । ଏହି ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ନିର୍ମାଣରେ ହରିୟାଣା ସରକାର ଏବଂ ବିଶେଷ କରି ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ମନୋହର ଲାଲ ଜୀଙ୍କ ପ୍ରସ୍ତୁତିକୁ ମଧ୍ୟ ମୁଁ ପ୍ରଶଂସା କରିବି । ହରିୟାଣାର ବିକାଶ ପାଇଁ ମନୋହର ଲାଲ ଯେଉଁଭଳି ଭାବେ ଦିନରାତି କାମ କରୁଛନ୍ତି, ସେ ରାଜ୍ୟରେ ଆଧୁନିକ ଭିତ୍ତିଭୂମିର ଏକ ବିଶାଳ ନେଟୱାର୍କ ସୃଷ୍ଟି କରିଛନ୍ତି। ଏବଂ ମନୋହର ଲାଲ ଜୀ ଏବଂ ମୁଁ ବହୁତ ପୁରୁଣା ବନ୍ଧୁ, କାର୍ପେଟରେ ଶୋଇବାର ସମୟରେ   ମଧ୍ୟ ଆମେ ଏକାଠି କାମ କରୁଥିଲୁ | ଏବଂ ମନୋହର ଲାଲଙ୍କ ପାଖରେ ମୋଟର ସାଇକେଲ ଥିଲା, ତେଣୁ ସେ ମୋଟରସାଇକେଲ ଚଳାଉଥିଲେ, ମୁଁ ପଛରେ ବସିଥିଲି । ସେ ରୋହତକ ଛାଡ଼ି ଗୁରୁଗ୍ରାମରେ ଅଟକିଯାଉଥିଲେ। ଆମର ବାରମ୍ବାର ହରିୟାଣା ଗସ୍ତ ମୋଟର ସାଇକେଲରେ ହେଉଥିଲା । ଏବଂ ମୋର ମନେ ଅଛି ଯେ ସେତେବେଳେ ଆମେ ମୋଟର ସାଇକେଲରେ ଗୁରୁଗ୍ରାମ କୁ ଯାଉଥିଲୁ, ରାସ୍ତା ଛୋଟ ଥିଲା ଏବଂ ବହୁତ ଅସୁବିଧା ହେଉଥିଲା । ଆଜି ମୁଁ ଖୁସି ଯେ ଆମେ ମଧ୍ୟ ଏକାଠି ଅଛୁ ଏବଂ ଆପଣଙ୍କ ଭବିଷ୍ୟତ ମଧ୍ୟ ଏକାଠି ଅଛି । ହରିୟାଣାର ରାଜ୍ୟ ସରକାର ମନୋହରଜୀଙ୍କ ନେତୃତ୍ୱରେ ବିକଶିତ ହରିୟାଣା-ବିକଶିତ ଭାରତର ମୌଳିକ ମନ୍ତ୍ରକୁ କ୍ରମାଗତ ଭାବରେ ସୁଦୃଢ଼ କରୁଛି।

ସାଥୀମାନେ

ଏକବିଂଶ ଶତାବ୍ଦୀର ଭାରତ ଏକ ମହାନ ଦୂରଦୃଷ୍ଟିର ଭାରତ । ଏହା ଏକ ମହାନ ଲକ୍ଷ୍ୟର ଭାରତ । ଆଜିର ଭାରତ ପ୍ରଗତିର ଗତିରେ ଆପୋଷ ବୁଝାମଣା କରିପାରିବ ନାହିଁ। ଏବଂ ଆପଣ ମୋତେ ବହୁତ ଭଲ ଭାବରେ ଜାଣିଛନ୍ତି, ମୋତେ ଚିହ୍ନିଛନ୍ତି ଏବଂ ମୋତେ ବହୁତ ଭଲ ଭାବରେ ବୁଝିଛନ୍ତି | ଆପଣ ନିଶ୍ଚୟ ଦେଖିଥିବେ ଯେ ନା ମୁଁ ଛୋଟ ଭାବିପାରିବି, ନା ମୁଁ ଛୋଟ ଭାବରେ କିଛି ସ୍ୱପ୍ନ ଦେଖୁଛି, ନା ମୋର ଛୋଟ ଛୋଟ ଚିନ୍ତା ଅଛି । ମୁଁ ଯାହା କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛି, ମୁଁ ବଡ କରି ଚାହୁଁଛି, ମୁଁ ବଡ଼ କରି ଚାହୁଁଛି, ମୁଁ ଏହା ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଚାହୁଁଛି । କାରଣ ୨୦୪୭ରେ ଭାରତକୁ ଏକ ବିକଶିତ ଭାରତ ଭାବେ ଦେଖିବାକୁ ପଡ଼ିବ। ପିଲାଙ୍କ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ଭବିଷ୍ୟତ ପାଇଁ କଠିନ ପରିଶ୍ରମ କରିବାକୁ ପଡ଼ିବ।

 

ସାଥୀମାନେ

ଏହି ଗତିକୁ ବଢ଼ାଇବା ପାଇଁ ଆମେ ଦିଲ୍ଲୀ-ଏନସିଆରରେ ସାମଗ୍ରିକ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ ସହିତ ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶ କାର୍ଯ୍ୟ ଆରମ୍ଭ କରିଛୁ । ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ସମୟ ସୀମା ମଧ୍ୟରେ ବଡ଼ ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକୁ ଶେଷ କରିବାକୁ ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖାଯାଇଛି। ଦ୍ୱାରକା ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ହେଉ, ପେରିଫେରାଲ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ନିର୍ମାଣ ହେଉ... ଇଷ୍ଟର୍ଣ୍ଣ ପେରିଫେରାଲ ଏକ୍ସପ୍ରେସୱେ ହେଉ... ଦିଲ୍ଲୀ ମେରଠ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ଏଭଳି ଅନେକ ବଡ଼ ପ୍ରକଳ୍ପ ଆମ ସରକାର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ କରିଛନ୍ତି। ଏବଂ କୋଭିଡର ୨ ବର୍ଷର ସଙ୍କଟ ମଧ୍ୟରେ ଆମେ ଦେଶକୁ ଏତେ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଆଗେଇ ନେବାରେ ସକ୍ଷମ ହୋଇଛୁ । ଗତ ୧୦ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଦିଲ୍ଲୀ-ଏନସିଆରରେ ୨୩୦ କିଲୋମିଟରରୁ ଅଧିକ ନୂତନ ମେଟ୍ରୋ ଲାଇନ୍ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି। ଜେଓ୍ଵାରରେ ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବିମାନବନ୍ଦର ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଚାଲିଛି। 'ଡିଏନଡି ସୋହନା ସ୍ପର' ଭଳି ପ୍ରକଳ୍ପ ମଧ୍ୟ ନିର୍ମାଣ ଶେଷ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ରହିଛି। ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକ କେବଳ ଟ୍ରାଫିକ୍ କୁ ସହଜ କରିବ ନାହିଁ ବରଂ ଦିଲ୍ଲୀ-ଏନସିଆରରେ ପ୍ରଦୂଷଣ ସମସ୍ୟାକୁ ମଧ୍ୟ ହ୍ରାସ କରିବ ।

ସାଥୀମାନେ

ବିକାଶଶୀଳ ଭାରତରେ ଆଧୁନିକ ଭିତ୍ତିଭୂମି ର ନିର୍ମାଣ ଏବଂ ଦେଶରେ ହ୍ରାସ ପାଉଥିବା ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ଉଭୟ ପରସ୍ପର ସହ ଜଡିତ । ଗ୍ରାମାଞ୍ଚଳ ଦେଇ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ଯିବା ପରେ ଗାଁକୁ ଭଲ ରାସ୍ତା ସଂଯୋଗ କରାଗଲେ ଅନେକ ନୂଆ ସୁଯୋଗ ଗାଁ ଲୋକଙ୍କ ନିକଟରେ ପହଞ୍ଚିଥାଏ । ପୂର୍ବରୁ ଗାଁର ଲୋକମାନେ କୌଣସି ନୂଆ ସୁଯୋଗ ସନ୍ଧାନରେ ସହରକୁ ଯାଉଥିଲେ। କିନ୍ତୁ ଏବେ ଶସ୍ତା ଡାଟା ଓ ଯୋଗାଯୋଗର ଡିଜିଟାଲ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଯୋଗୁଁ ଗାଁଗାଁରେ ହିଁ ନୂଆ ନୂଆ ସମ୍ଭାବନା ସୃଷ୍ଟି ହେଉଛି। ଡାକ୍ତରଖାନା, ଶୌଚାଳୟ, ଟ୍ୟାପ୍ ପାଣି ଓ ଘର ରେକର୍ଡ ଗତିରେ ନିର୍ମାଣ ହେଲେ ଗରିବରୁ ଗରିବ ଲୋକମାନେ ମଧ୍ୟ ଦେଶର ବିକାଶର ସୁଫଳ ପାଇଥାନ୍ତି। କଲେଜ, ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ଓ ଶିଳ୍ପ ଭଳି ଭିତ୍ତିଭୂମି ର ବିକାଶ ହେଲେ ଯୁବପିଢ଼ିଙ୍କ ପାଇଁ ଅଗଣିତ ସୁଯୋଗ ଆସିଥାଏ। ଏଭଳି ଅନେକ ପ୍ରୟାସ ଯୋଗୁଁ ଗତ ୧୦ ବର୍ଷ ରେ ୨୫ କୋଟି ଲୋକ ଦାରିଦ୍ର୍ୟରୁ ମୁକୁଳିପାରିଛନ୍ତି। ଏବଂ ଲୋକଙ୍କ ଏହି ପ୍ରଗତିର ଶକ୍ତି ଯୋଗୁଁ ଆମେ ଏକାଦଶ ବୃହତ୍ତମ ଅର୍ଥନୀତିରୁ ପଞ୍ଚମ ବୃହତ୍ତମ ଅର୍ଥନୀତିରେ ପରିଣତ ହୋଇଛୁ ।

 

ସାଥୀମାନେ

ଦେଶରେ ଭିତ୍ତିଭୂମି ନିର୍ମାଣର ଏହି ଦ୍ରୁତ ଗତି ଭାରତକୁ ବିଶ୍ୱର ତୃତୀୟ ବୃହତ୍ତମ ଅର୍ଥନୈତିକ ଶକ୍ତିରେ ପରିଣତ କରିବ । ଏବଂ ଏହା ଦ୍ୱାରା ଅଧିକ ନିଯୁକ୍ତି ଏବଂ ସ୍ୱରୋଜଗାରର ସୁଯୋଗ ମଧ୍ୟ ସୃଷ୍ଟି ହେବ । ଏହି ସ୍ତରର ଭିତ୍ତିଭୂମି, ରାଜପଥ ଓ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ବହୁ ସଂଖ୍ୟକ ଇଞ୍ଜିନିୟର ଓ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ଆବଶ୍ୟକତା ରହିଛି। ସିମେଣ୍ଟ, ଇସ୍ପାତ ଭଳି ଶିଳ୍ପକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ମିଳୁଛି, ସେଠାରେ ମଧ୍ୟ ବହୁ ସଂଖ୍ୟକ ଯୁବକ କାମ କରୁଛନ୍ତି। ଆଜି ଏହି ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ରେ ଶିଳ୍ପ କରିଡର ନିର୍ମାଣ କରାଯାଉଛି । ନୂଆ କଂପାନି ଓ କାରଖାନା କୁଶଳୀ ଯୁବକଙ୍କ ପାଇଁ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ନିଯୁକ୍ତି ଆଣିଦେଉଛନ୍ତି। ଏହାବ୍ୟତୀତ ଭଲ ରାସ୍ତା ଥିବାରୁ ଦୁଇ ଚକିଆ ଓ ଚାରି ଚକିଆ ଯାନ ଶିଳ୍ପକୁ ମଧ୍ୟ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ମିଳିଥାଏ। ଏଥିରୁ ସ୍ପଷ୍ଟ ହେଉଛି ଯେ ଆଜି ଯୁବପିଢ଼ି ଙ୍କୁ ଏତେ ନୂଆ ନିଯୁକ୍ତିର ସୁଯୋଗ ମିଳୁଛି ଏବଂ ଦେଶର ଉତ୍ପାଦନ କ୍ଷେତ୍ରରେ କେତେ ଶକ୍ତି ପାଉଛି।

ସାଥୀମାନେ

ଦେଶରେ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ କୋଟି କୋଟି ଟଙ୍କାର ଏହି ଉନ୍ନୟନମୂଳକ କାର୍ଯ୍ୟରେ ଯଦି କାହାର ସବୁଠାରୁ ବଡ଼ ସମସ୍ୟା ରହିଛି, ତେବେ ସେ ହେଉଛନ୍ତି କଂଗ୍ରେସ ଓ ତା'ର ଅହଂକାରୀ ମେଣ୍ଟ। ସେମାନଙ୍କର ନିଦ ହଜିଯାଇଛି। ଏତେ ଉନ୍ନୟନମୂଳକ କାମ କରେ ଏବଂ ଯଦି ସେ ଗୋଟିଏ କଥା କହୁଛନ୍ତି, ତେବେ ମୋଦି ଆହୁରି ୧୦ଟି କାମ କରୁଛନ୍ତି । ଏତେ ଶୀଘ୍ର କାମ ହୋଇପାରିବ କି ନାହିଁ ସେମାନେ ବୁଝିପାରୁନାହାନ୍ତି। ତେଣୁ ଏବେ ସେମାନଙ୍କ ପାଖରେ ବିକାଶ ପ୍ରସଙ୍ଗରେ ଆଲୋଚନା କରିବାର ସାମର୍ଥ୍ୟ ନାହିଁ। ଆଉ ସେଥିପାଇଁ ସେମାନେ କହୁଛନ୍ତି ମୋଦି ନିର୍ବାଚନ ଯୋଗୁଁ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ କୋଟି ଟଙ୍କାର କାମ କରୁଛନ୍ତି । ୧୦ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଦେଶରେ ବହୁତ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଆସିଛି । କିନ୍ତୁ କଂଗ୍ରେସ ଓ ଏହାର ମିତ୍ରଙ୍କ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ ବଦଳିନାହିଁ। ତାଙ୍କ ଦୃଷ୍ଟରେ ଥିବା  ସବୁକିଛି ବି ସମାନ - 'ଅଲ୍ ନେଗେଟିଭ୍'! 'ଅଲ୍ ନେଗେଟିଭ୍'! ନକାରାତ୍ମକତା ଏବଂ କେବଳ ନକାରାତ୍ମକତା, ଏହା ହିଁ କଂଗ୍ରେସ ଏବଂ ଇଣ୍ଡି ମେଣ୍ଟର ଚରିତ୍ର ପାଲଟିଛି। ଏମାନେ ହିଁ କେବଳ ନିର୍ବାଚନୀ ଘୋଷଣାରେ ସରକାର ଚଳାଉଥିଲେ। ୨୦୦୬ମସିହାରେ ସେମାନେ ଜାତୀୟ ରାଜପଥ ବିକାଶ ପ୍ରକଳ୍ପ ଅଧୀନରେ ୧୦୦୦ କିଲୋମିଟର ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ଘୋଷଣା କରିଥିଲେ । କିନ୍ତୁ ଏହି ଲୋକମାନେ ହାତ ଉପରେ ହାତ ରଖିରେ ଘୋଷଣା କରି ଘରେ ବସି ପଡୁଥିଲେ । ଇଷ୍ଟର୍ଣ୍ଣ ପେରିଫେରାଲ ଏକ୍ସପ୍ରେସୱେ ବିଷୟରେ ୨୦୦୮ରେ ଆଲୋଚନା ହୋଇଥିଲା । କିନ୍ତୁ ଆମ ସରକାର ଏହାକୁ ୨୦୧୮ରେ ଶେଷ କରିଥିଲେ। ଦ୍ୱାରକା ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ଏବଂ ଅର୍ବାନ ଏକ୍ସଟେନସନ ରୋଡର କାମ ମଧ୍ୟ ୨୦ ବର୍ଷ ଧରି ଅଟକି ରହିଥିଲା । ଆମର ଡବଲ ଇଞ୍ଜିନ ସରକାର ସମସ୍ତ ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ କରି ପ୍ରତ୍ୟେକ ପ୍ରକଳ୍ପ କୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ କରିଛନ୍ତି ।

 

ଆଜି ଆମ ସରକାର ଠିକ୍ ସମୟରେ ଶିଳାନ୍ୟାସ ଶେଷ କରିବା ପାଇଁ ସେମିତି ପରିଶ୍ରମ କରୁଛନ୍ତି। ତା'ପରେ ନିର୍ବାଚନ ହେଉଛି କି ନାହିଁ ତାହା ଦେଖିବାକୁ ମିଳୁନାହିଁ। ଆଜି ନଜର ପକାନ୍ତୁ... ଦେଶର ଗାଁଗୁଡ଼ିକୁ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ କିଲୋମିଟର ଅପ୍ଟିକ୍ ଫାଇବର ତାର ସହିତ ସଂଯୋଗ କରାଯାଇଛି। ନିର୍ବାଚନ ହେଉ କି ନ ହେଉ। ଆଜି ନିର୍ବାଚନ ହେଉ ବା ନ ହେଉ ଦେଶର ଛୋଟ ଛୋଟ ସହରରେ ମଧ୍ୟ ବିମାନ ବନ୍ଦର ନିର୍ମାଣ କରାଯାଉଛି। ଆଜି ନିର୍ବାଚନ ହେଉ ବା ନ ହେଉ ଦେଶର ଗାଁ ଗାଁ ରେ ରାସ୍ତା ନିର୍ମାଣ ହୋଇଛି। ଆମେ ଟିକସଦାତାଙ୍କ ପ୍ରତ୍ୟେକ ପଇସାର ମୂଲ୍ୟ ଜାଣୁ, ଏବଂ ସେଥିପାଇଁ ଆମେ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ବଜେଟ ମଧ୍ୟରେ ଏବଂ ନିର୍ଦ୍ଧାରିତ ସମୟ ମଧ୍ୟରେ ଯୋଜନାଗୁଡିକ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ କରିଛୁ |

ପୂର୍ବରୁ ନିର୍ବାଚନ ଜିତିବା ପାଇଁ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଘୋଷଣା କରାଯାଇଥିଲା। ଏବେ ନିର୍ବାଚନରେ ଭିତ୍ତିଭୂମି କାର୍ଯ୍ୟ ଶେଷ ହେବ ବୋଲି ଚର୍ଚ୍ଚା ହେଉଛି। ଏହା ହେଉଛି ନୂଆ ଭାରତ। ପୂର୍ବରୁ ବିଳମ୍ବ ହେଉଥିଲା, ଏବେ ଡେଲିଭରି ହେଉଛି। ପୂର୍ବରୁ ବିଳମ୍ବ ହେଉଥିଲା, ଏବେ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ହୋଇଛି। ଆଜି ଆମେ ଦେଶରେ ୯ ହଜାର କିଲୋମିଟର ହାଇସ୍ପିଡ୍ କରିଡର ନିର୍ମାଣ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦେଉଛୁ । ସେଥିମଧ୍ୟରୁ ପ୍ରାୟ ୪ ହଜାର କିଲୋମିଟର ହାଇସ୍ପିଡ୍ କରିଡର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଛି। ୨୦୧୪ ସୁଦ୍ଧା ମାତ୍ର ୫ଟି ସହରରେ ମେଟ୍ରୋ ସୁବିଧା ଥିବା ବେଳେ ଆଜି ୨୧ଟି ସହରରେ ମେଟ୍ରୋ ସୁବିଧା ରହିଛି। ଏହି ସବୁ କାମ ପଛରେ ଏକ ଲମ୍ବା ଯୋଜନା ଥିବା ଜଣାପଡ଼ୁଛି, ଏଥିପାଇଁ ଦିନରାତି ପରିଶ୍ରମ କରିବାକୁ ପଡ଼ିଥାଏ। ବିକାଶର ଦୃଷ୍ଟିକୋଣରୁ ଏସବୁ ଘଟୁଛି। ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଠିକ୍ ହେଲେ ଏହି ସବୁ କାର୍ଯ୍ୟ ଆପେ ଆପେ ହୋଇଥାଏ। ଆଗାମୀ ୫ ବର୍ଷ ରେ ବିକାଶର ଏହି ଗତି ଅନେକ ଗୁଣ ଦ୍ରୁତ ହେବ । ୭ ଦଶନ୍ଧି ଧରି କଂଗ୍ରେସ ଖୋଳିଥିବା ଖାଲ ଗାତଏବେ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ପୂରଣ କରାଯାଉଛି । ଆଗାମୀ ୫ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଏହି ଫାଉଣ୍ଡେସନରେ ଏକ ଉଚ୍ଚ କୋଠା ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ହେବାକୁ ଯାଉଛି । ଆଉ ଏହା ହେଉଛି ମୋଦିଙ୍କ ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି ।

 

ସାଥୀମାନେ

ଏହି ବିକାଶ ପାଇଁ ମୁଁ ଆପଣ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଅଭିନନ୍ଦନ ଜଣାଉଛି । ଆପଣ, ମୋର ସ୍ୱପ୍ନ - ୨୦୪୭ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଆମ ଦେଶର ବିକାଶ ହେବା ଉଚିତ । ଆପଣ ରାଜି... ଦେଶର ବିକାଶ ହେବା ଦରକାର। ଏହା ହେବା ଉଚିତ କି ନାହିଁ? ଆମ ହରିୟାଣାର ବିକାଶ ହେବା ଉଚିତ କି ନାହିଁ? ଆମ ଗୁରୁଗ୍ରାମର ବିକାଶ ହେବା ଦରକାର।  ଆମର ମାନେସର ବିକାଶ ହେବା ଉଚିତ୍ । ଭାରତର କୋଣ ଅନୁକୋଣରେ ବିକାଶ ହେବା ଦରକାର। ଭାରତର ପ୍ରତ୍ୟେକ ଗାଁର ବିକାଶ ହେବା ଦରକାର। ତେଣୁ ବିକାଶର ସେହି ଉତ୍ସବ ପାଇଁ, ମୋ ସହିତ ଆପଣଙ୍କର ମୋବାଇଲ୍ ଫୋନ୍ ବାହାର କରନ୍ତୁ... ଆପଣଙ୍କ ମୋବାଇଲ୍ ଫୋନର ଫ୍ଲାସ ଲାଇଟ୍ ଅନ୍ କରନ୍ତୁ ଏବଂ ବିକାଶ ଉତ୍ସବ ପାଳନ ନିମନ୍ତ୍ରଣ କରନ୍ତୁ। ଚାରିଆଡ଼େ, ଏପରିକି ମଞ୍ଚରେ ମଧ୍ୟ ଲୋକମାନେ ମୋବାଇଲ ଫୋନ୍... ଚାରିଆଡ଼େ, ଯେଉଁମାନଙ୍କ ପାଖରେ ମୋବାଇଲ  ଫୋନ୍ ଅଛି, ସମସ୍ତଙ୍କ ମୋବାଇଲ୍ ଫୋନ୍ ର ଫ୍ଲାସ୍ ଲାଇଟ ଜଳିବା ଉଚିତ୍। ଏହା ହେଉଛି ଏହି ବିକାଶର ଉତ୍ସବ, ଏହା ହେଉଛି ବିକାଶର ସଂକଳ୍ପ । ଆପଣଙ୍କ ଭବିଷ୍ୟତ ପିଢ଼ିର ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ଭବିଷ୍ୟତ ପାଇଁ କଠିନ ପରିଶ୍ରମ କରିବା, ମନମାନି କାମ କରିବାର ଏହା ଏକ ସଂକଳ୍ପ । ମୋ ସହ କଥା ହୁଅ –

ଭାରତ ମାତା କି ଜୟ ।

ଭାରତ ମାତା କି ଜୟ ।

ଭାରତ ମାତା କି ଜୟ ।

 ବହୁତ ବହୁତ ଧନ୍ୟବାଦ ।

 

Explore More
୭୮ତମ ସ୍ୱାଧୀନତା ଦିବସ ଅବସରରେ ଲାଲକିଲ୍ଲାରୁ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦୀଙ୍କ ଅଭିଭାଷଣ

ଲୋକପ୍ରିୟ ଅଭିଭାଷଣ

୭୮ତମ ସ୍ୱାଧୀନତା ଦିବସ ଅବସରରେ ଲାଲକିଲ୍ଲାରୁ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦୀଙ୍କ ଅଭିଭାଷଣ
India’s Biz Activity Surges To 3-month High In Nov: Report

Media Coverage

India’s Biz Activity Surges To 3-month High In Nov: Report
NM on the go

Nm on the go

Always be the first to hear from the PM. Get the App Now!
...
PM to participate in ‘Odisha Parba 2024’ on 24 November
November 24, 2024

Prime Minister Shri Narendra Modi will participate in the ‘Odisha Parba 2024’ programme on 24 November at around 5:30 PM at Jawaharlal Nehru Stadium, New Delhi. He will also address the gathering on the occasion.

Odisha Parba is a flagship event conducted by Odia Samaj, a trust in New Delhi. Through it, they have been engaged in providing valuable support towards preservation and promotion of Odia heritage. Continuing with the tradition, this year Odisha Parba is being organised from 22nd to 24th November. It will showcase the rich heritage of Odisha displaying colourful cultural forms and will exhibit the vibrant social, cultural and political ethos of the State. A National Seminar or Conclave led by prominent experts and distinguished professionals across various domains will also be conducted.