କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରରେ ମୋର ସାଥୀ ମନ୍ତ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବଜୀ, ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶ ରାଜ୍ୟପାଳ ଆନନ୍ଦୀବେନ ପଟେଲଜୀ, ତାମିଲନାଡୁର ରାଜ୍ୟପାଳ ଆରଏନ ରବି, କର୍ଣ୍ଣାଟକ ରାଜ୍ୟପାଳ ଥାୱର ଚାନ୍ଦ ଗେହଲଟ, ୟୁପିର ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ ଯୋଗୀ ଆଦିତ୍ୟନାଥ, କେନ୍ଦ୍ର ମନ୍ତ୍ରୀମଣ୍ଡଳର ମୋର ଅନ୍ୟ ସହଯୋଗୀ, ରାଜ୍ୟର ଉପମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀଗଣ, ମନ୍ତ୍ରୀ, ସାଂସଦଗଣ ... ଦେଶର ବିଭିନ୍ନ ସ୍ଥାନ ସହ ଜଡ଼ିତ ଅନ୍ୟ ଜନପ୍ରତିନିଧିଗଣ ... ଭଦ୍ର ମହିଳା ଓ ପୁରୁଷ ମାନେ
ଆଜି ଉତ୍ତରରୁ ଦକ୍ଷିଣ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଦେଶର ବିକାଶ ଯାତ୍ରାରେ ଆଉ ଏକ ଅଧ୍ୟାୟ ଯୋଡ଼ି ହେଉଛି। ଆଜିଠାରୁ ମଦୁରାଇ-ବେଙ୍ଗାଲୁରୁ, ଚେନ୍ନାଇ-ନାଗରକୋୱି ଏବଂ ମିରଟ-ଲକ୍ଷ୍ନୌ ମଧ୍ୟରେ ବନ୍ଦେ ଇଣ୍ଡିଆ ଟ୍ରେନ୍ ସେବା ଆରମ୍ଭ ହେଉଛି । ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନର ଏହି ସମ୍ପ୍ରସାରଣ, ଏହି ଆଧୁନିକତା, ଏହି ବେଗ..... ଆମ ଦେଶ 'ବିକଶିତ ଭାରତର' ଲକ୍ଷ୍ୟ ଆଡ଼କୁ ପାଦ ପରେ ପାଦଦେଇ ଆଗକୁ ଗତି କରୁଛି। ଆଜିଠାରୁ ଯେଉଁ ୩ଟି ବନ୍ଦେ ଇଣ୍ଡିଆ ଟ୍ରେନ୍ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି, ଏହା ଦ୍ଵାରା ଦେଶର ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ସହର ଏବଂ ଐତିହାସିକ ସ୍ଥାନକୁ ସଂଯୋଗ ମିଳିଛି। ମନ୍ଦିର ସହର ମଦୁରାଇ ବର୍ତ୍ତମାନ ଆଇଟି ସହର ବେଙ୍ଗାଲୁରୁ ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଦ୍ଵାରା ସିଧାସଳଖ ସଂଯୁକ୍ତ ହୋଇଛି । ପର୍ବପର୍ବାଣୀ କିମ୍ବା ସପ୍ତାହର ଶେଷ ଦିନରେ ମଦୁରାଇ ଏବଂ ବେଙ୍ଗାଲୁରୁ ମଧ୍ୟରେ ଯାତାୟତ ପାଇଁ ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ଦ୍ୱାରା ବହୁତ ସୁବିଧା ହେବ । ଏଥିସହ ଏହି ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ତୀର୍ଥଯାତ୍ରୀଙ୍କ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ବେଶ୍ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ସାବ୍ୟସ୍ତ ହେବ। ଚେନ୍ନାଇ-ନାଗରକୋୱି ମାର୍ଗର ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଦ୍ୱାରା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀ ମାନେ, କୃଷକ ମାନେ ଏବଂ ଆଇଟି ପେସାଦାରମାନେ ମଧ୍ୟ ବହୁତ ଉପକୃତ ହେବେ । ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସର ସୁବିଧା ଯେଉଁ ସ୍ଥାନରେ ପହଞ୍ଚୁଛି ସେଠାରେ ପର୍ଯ୍ୟଟକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ବୃଦ୍ଧି ପାଉଛି । ପର୍ଯ୍ୟଟକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ବଢିବା ଅର୍ଥ ସେଠାରେ ବ୍ୟବସାୟୀ ଓ ଦୋକାନୀଙ୍କ ଆୟ ବୃଦ୍ଧି ପାଉଛି । ଏଠାରେ ନୂତନ ନିଯୁକ୍ତି ସୁଯୋଗ ମଧ୍ୟ ସୃଷ୍ଟି ହେଉଛି। ଏହି ଟ୍ରେନ୍ ପାଇଁ ମୁଁ ଦେଶବାସୀଙ୍କୁ ଅଭିନନ୍ଦନ ଜଣାଉଛି।
ସାଥୀମାନେ
ବିକଶିତ ଭାରତର ଲକ୍ଷ୍ୟ ପୂରଣ ପାଇଁ ଆମର ଦକ୍ଷିଣ ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକର ଦ୍ରୁତ ବିକାଶ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଜରୁରୀ। ଦକ୍ଷିଣ ଭାରତରେ ପ୍ରଚୁର ପ୍ରତିଭା, ପ୍ରଚୁର ସମ୍ବଳ ଏବଂ ପ୍ରଚୁର ସୁଯୋଗ ରହିଛି। ତେଣୁ ତାମିଲନାଡୁ ଓ କର୍ଣ୍ଣାଟକ ସମେତ ସମଗ୍ର ଦକ୍ଷିଣର ବିକାଶ ଆମ ସରକାରଙ୍କ ସର୍ବୋଚ ପ୍ରାଥମିକତା। ବିଗତ ୧୦ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଏହି ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକରେ ରେଳବାଇର ବିକାଶ ଯାତ୍ରା ଏହାର ଏକ ଉଦାହରଣ। ଚଳିତ ବର୍ଷ ବଜେଟରେ ଆମେ ତାମିଲନାଡୁକୁ ୬ ହଜାର କୋଟିରୁ ଅଧିକ ରେଳ ବଜେଟ ଦେଇଛୁ । ଯାହା କି ୨୦୧୪ ବଜେଟ୍ ତୁଳନାରେ ୭ ଗୁଣ ଅଧିକ। ତାମିଲନାଡୁରେ ପୂର୍ବରୁ ୬ଟି ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ଚଳାଚଳ କରୁଛି। ଏହି ଦୁଇଟି ଟ୍ରେନକୁ ମିଶାଇ ଏବେ ଏହି ସଂଖ୍ୟା ୮ ହୋଇଯିବ । ସେହିପରି କର୍ଣ୍ଣାଟକକୁ ମଧ୍ୟ ଏଥର ସାତ ହଜାର କୋଟିରୁ ଅଧିକ ବଜେଟ୍ ଆବଣ୍ଟନ କରାଯାଇଛି। ଏହି ବଜେଟ୍ ମଧ୍ୟ ୨୦୧୪ ତୁଳନାରେ ୯ ଗୁଣା ଅଧିକ ରହିଛି । ଆଜି ୮ ଯୋଡ଼ା ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ସମଗ୍ର କର୍ଣ୍ଣାଟକକୁ ସଂଯୋଗ କରୁଛି।
ସାଥୀମାନେ
ତାମିଲନାଡୁ, କର୍ଣ୍ଣାଟକ ସମେତ ଦକ୍ଷିଣ ଭାରତର ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକରେ ରେଳ ଚଳାଚଳକୁ ବଜେଟ୍ ଆହୁରି ସୁଦୃଢ଼ କରିଛି। ଏହି ସବୁ ରାଜ୍ୟରେ ରେଳ ଧାରଣା ଉନ୍ନତ ହେଉଛି, ରେଳ ଧାରଣାକୁ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ କରାଯାଉଛି... ଅନେକ ରେଳ ଷ୍ଟେସନର ଆଧୁନିକୀକରଣ କରାଯାଉଛି । ଏହା ଦ୍ୱାରା ଲୋକଙ୍କ ଜୀବନଶୈଳୀ ରେ ମଧ୍ୟ ଉନ୍ନତି ଘଟିଛି ଏବଂ ଇଜ ଅଫ୍ ଡୁଇଂ ବିଜନେସରେ ମଧ୍ୟ ସହାୟକ ହୋଇଛି ।
ସାଥୀମାନେ
ଆଜି ମିରଟ-ଲକ୍ଷ୍ନୌ ରୁଟ୍ରେ ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ମାଧ୍ୟମରେ ୟୁପି ଏବଂ ବିଶେଷ କରି ପଶ୍ଚିମ ୟୁପିବାସୀଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ଖୁସି ଖବର ମିଳିଛି। ମେରଠ ଓ ପଶ୍ଚିମ ୟୁପି ହେଉଛି ବିପ୍ଳବର ଭୂମି। ଆଜି ଏହି ଅଞ୍ଚଳରେ ବିକାଶର ଏକ ନୂଆ ବିପ୍ଳବ ଦେଖିବାକୁ ମିଳୁଛି। ଗୋଟିଏ ପଟେ ମିରଟ ଆରଆରଟିଏସ୍ ଜରିଆରେ ରାଜଧାନୀ ଦିଲ୍ଲୀକୁ ସଂଯୋଗ କରୁଥିବା ବେଳେ ଅନ୍ୟପଟେ ଏହି ବନ୍ଦେ ଭାରତଠାରୁ ରାଜ୍ୟର ରାଜଧାନୀ ଲକ୍ଷ୍ନୌର ଦୂରତା ମଧ୍ୟ ହ୍ରାସ ପାଇଛି। ଅତ୍ୟାଧୁନିକ ଟ୍ରେନ୍, ଏକ୍ସପ୍ରେସ୍ ୱେର ନେଟୱର୍କ, ବିମାନ ସେବାର ସମ୍ପ୍ରସାରଣ... ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଗତିଶକ୍ତିଙ୍କ ଦୂରଦୃଷ୍ଟି କିପରି ଦେଶର ଭିତ୍ତିଭୂମିକୁ ବଦଳାଇବ, ଏନସିଆର ଏହାର ଉଦାହରଣ ପାଲଟିଛି ।
ସାଥୀମାନେ
ବନ୍ଦେ ଭାରତ ହେଉଛି ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇର ଆଧୁନିକୀକରଣର ନୂଆ ଚେହେରା । ଆଜି ପ୍ରତ୍ୟେକ ସହରରେ, ପ୍ରତ୍ୟେକ ମାର୍ଗରେ ବନ୍ଦେ ଭାରତର ଚାହିଦା ରହିଛି। ହାଇସ୍ପିଡ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଆସିବା ପରେ ଲୋକମାନେ ନିଜର ବ୍ୟବସାୟ ଓ ରୋଜଗାର, ସ୍ୱପ୍ନ କୁ ବିସ୍ତାର କରିବାର ଆତ୍ମବିଶ୍ୱାସ ରଖିଛନ୍ତି। ଆଜି ସାରା ଦେଶରେ ୧୦୨ଟି ବନ୍ଦେ ଟ୍ରେନ୍ ଚଳାଚଳ କରୁଛି। ବର୍ତ୍ତମାନ ସୁଦ୍ଧା ୩ କୋଟିରୁ ଅଧିକ ଲୋକ ଏହି ଟ୍ରେନରେ ଯାତ୍ରା କରିସାରିଲେଣି । ବନ୍ଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ର ସଫଳତାର ପ୍ରମାଣ ହେଉଛି ଏହି ସଂଖ୍ୟା! ଏହା ଆକାଂକ୍ଷୀ ଭାରତର ଆକାଂକ୍ଷା ଓ ସ୍ୱପ୍ନର ପ୍ରତୀକ ମଧ୍ୟ ଅଟେ ।
ସାଥୀମାନେ
ଆଧୁନିକ ରେଳ ଭିତ୍ତିଭୂମି ହେଉଛି ଭାରତର ବିକଶିତ ଦୃଷ୍ଟିକୋଣର ଏକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ସ୍ତମ୍ଭ । ରେଳ ଲାଇନ ଦୋହରୀକରଣ ହେଉ, ରେଳ ଲାଇନର ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ ହେଉ, ନୂଆ ଟ୍ରେନ୍ ଚଳାଚଳ ହେଉ, ନୂଆ ରୁଟ୍ ନିର୍ମାଣ ହେଉ, ଏସବୁ ଉପରେ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ କାମ ଚାଲିଛି। ଚଳିତ ବର୍ଷ ବଜେଟରେ ରେଳବାଇକୁ ଅଢେଇ ଲକ୍ଷ କୋଟିରୁ ଅଧିକ ଟଙ୍କା ଦିଆଯାଇଛି। ଆମେ ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇକୁ ଏହାର ପୁରୁଣା ଛବିକୁ ହଟାଇବା ପାଇଁ ହାଇଟେକ୍ ସେବା ସହିତ ସଂଯୋଗ କରୁଛୁ । ଆଜି ବନ୍ଦେ ଭାରତ ସହିତ ଅମୃତ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ମଧ୍ୟ ବିସ୍ତାର ହେଉଛି। ଖୁବ ଶୀଘ୍ର ବନ୍ଦେ ଭାରତର ସ୍ଲିପର ଭର୍ସନ ମଧ୍ୟ ଆସୁଛି । ମହାନଗରଗୁଡ଼ିକରେ ଲୋକଙ୍କ ସୁବିଧା ପାଇଁ ନମୋ ଭାରତ ଟ୍ରେନ୍ ଚଳାଚଳ କରାଯାଉଛି। ଆଉ ସହର ଭିତରେ ଟ୍ରାଫିକ ସମସ୍ୟାରୁ ମୁକ୍ତି ପାଇବା ପାଇଁ ଖୁବଶୀଘ୍ର ବନ୍ଦେ ମେଟ୍ରୋ ମଧ୍ୟ ଆରମ୍ଭ ହେବାକୁ ଯାଉଛି ।
ସାଥୀମାନେ
ଆମ ସହରଗୁଡ଼ିକୁ ସେମାନଙ୍କ ରେଳ ଷ୍ଟେସନ ଦ୍ୱାରା ଚିହ୍ନଟ କରାଯାଇଛି । ଅମୃତ ଇଣ୍ଡିଆ ଷ୍ଟେସନ ଯୋଜନାରେ ଷ୍ଟେସନଗୁଡିକର ଉନ୍ନତି ମଧ୍ୟ କରାଯାଉଛି, ସହରଗୁଡିକ ମଧ୍ୟ ଏକ ନୂତନ ପରିଚୟ ପାଉଛନ୍ତି । ଆଜି ଦେଶର ୧୩୦୦ରୁ ଅଧିକ ରେଳ ଷ୍ଟେସନର ନବୀକରଣ କରାଯାଉଛି । ଏବେ ଦେଶର ଅନେକ ସ୍ଥାନରେ ବିମାନବନ୍ଦର ଭଳି ରେଳ ଷ୍ଟେସନ ନିର୍ମାଣ କରାଯାଉଛି । ଏପରିକି ଛୋଟଛୋଟ ଷ୍ଟେସନକୁ ଅତ୍ୟାଧୁନିକ ସୁବିଧା ସହ ସଂଯୋଗ କରାଯାଉଛି। ଏହା ଦ୍ୱାରା ଯାତ୍ରା ର ସହଜତା ମଧ୍ୟ ବୃଦ୍ଧି ପାଉଛି ।
ସାଥୀମାନେ
ରେଳ, ସଡ଼କ ପଥ ଓ ଜଳପଥ ଭଳି ଯୋଗାଯୋଗର ଭିତ୍ତିଭୂମି ସୁଦୃଢ଼ ହେଲେ ଦେଶ ସଶକ୍ତ ହୋଇପାରିବ। ଏହା ଦ୍ୱାରା ଦେଶର ସାଧାରଣ ନାଗରିକ, ଦେଶର ଗରିବ ଓ ମଧ୍ୟବିତ୍ତ ବର୍ଗ ଉପକୃତ ହେବେ। ଆଜି ଦେଶ ଦେଖୁଛି ଯେ ଭାରତରେ ଆଧୁନିକ ଭିତ୍ତିଭୂମି ନିର୍ମାଣ ହେଉଥିବାରୁ ଗରିବ ଓ ମଧ୍ୟବିତ୍ତ ସଶକ୍ତ ହେଉଛନ୍ତି। ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ନିଯୁକ୍ତି ସୁଯୋଗ ଉପଲବ୍ଧ ହେଉଛି। ଭିତ୍ତିଭୂମିର ସମ୍ପ୍ରସାରଣ ସହିତ ଗାଁରେ ମଧ୍ୟ ନୂଆ ସୁଯୋଗ ପହଞ୍ଚିବା ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି। ଶସ୍ତା ଡାଟା ଓ ଡିଜିଟାଲ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଯୋଗୁଁ ଗାଁରେ ନୂଆ ନୂଆ ସମ୍ଭାବନା ସୃଷ୍ଟି ହେଉଛି। ଡାକ୍ତରଖାନା, ଶୌଚାଳୟ ଓ ରେକର୍ଡ ସଂଖ୍ୟକ ପକ୍କା ଘର ନିର୍ମାଣ ହେଲେ ଦେଶର ବିକାଶର ସୁଫଳ ଗରିବ ଲୋକମାନେ ମଧ୍ୟ ପାଇଥାନ୍ତି। ଯେତେବେଳେ କଲେଜ, ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ଓ ଶିଳ୍ପ ଭଳି ଭିତ୍ତିଭୂମି ର ବିକାଶ ହୋଇଥାଏ, ସେତେବେଳେ ଏହା ଦ୍ବାରା ଯୁବପିଢ଼ିଙ୍କ ଉନ୍ନତିର ସମ୍ଭାବନାକୁ ମଧ୍ୟ ବଢ଼ାଇଥାଏ । ଏଭଳି ଅନେକ ପ୍ରୟାସ ଯୋଗୁଁ ଗତ ୧୦ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ୨୫ କୋଟି ଲୋକ ଦାରିଦ୍ର୍ୟରୁ ମୁକୁଳିପାରିଛନ୍ତି।
ସାଥୀମାନେ
ବର୍ଷ ବର୍ଷ ଧରି ରେଳବାଇ ନିଜ କଠିନ ପରିଶ୍ରମ ରେ ଦଶନ୍ଧି ପୁରୁଣା ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ କରିବାକୁ ଆଶା ଜାଗ୍ରତ କରିଛି । କିନ୍ତୁ ଏ ଦିଗରେ ଆମକୁ ଆହୁରି ବହୁ ଦୂର ଯିବାକୁ ପଡ଼ିବ। ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ଗରିବ ଓ ମଧ୍ୟବିତ୍ତ ସମସ୍ତଙ୍କ ପାଇଁ ସୁଖଦ ଯାତ୍ରାର ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି ନ ହେବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଆମେ ଅଟକିବୁ ନାହିଁ। ମୋର ବିଶ୍ୱାସ ଯେ ଦେଶରେ ଭିତ୍ତିଭୂମିର ଏହି ବିକାଶ ଦାରିଦ୍ର୍ୟ ଦୂରୀକରଣରେ ଏକ ବଡ଼ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିବ । ମୁଁ ପୁଣି ଥରେ ତାମିଲନାଡୁ, କର୍ଣ୍ଣାଟକ ଏବଂ ଉତ୍ତରପ୍ରଦେଶବାସୀଙ୍କୁ ତିନୋଟି ନୂତନ ବନ୍ଦେ ଭାରତ ପାଇଁ ଅଭିନନ୍ଦନ ଜଣାଉଛି । ଆପଣ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ବହୁତ-ବହୁତ ଅଭିନନ୍ଦନ ଏବଂ ବହୁତ-ବହୁତ ଧନ୍ୟବାଦ ।