ଗତ ଦୁଇମାସ ମଧ୍ୟରେ ଷଷ୍ଠ ବଂଦେ ଭାରତର ଯାତ୍ରାରମ୍ଭ
“ରାଜସ୍ଥାନ ଆଜି ଏହାର ପ୍ରଥମ ବଂଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ପାଇଛି । ଏହା ନିଶ୍ଚିତ ଭାବେ ସଂଯୋଗୀକରଣ ବୃଦ୍ଧି କରାଇବା ସହ ପର୍ଯ୍ୟଟନର ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଘଟାଇବ”
“ବଂଦେ ଭାରତର ଉତ୍ସାହ ‘ଭାରତ ପ୍ରଥମ ସବୁବେଳେ ପ୍ରଥମ’କୁ ବୁଝିଥାଏ”
“ବଂଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ ବର୍ତ୍ତମାନ ବିକାଶ, ଆଧୁନିକତା, ସ୍ଥିରତା ଓ ଆତ୍ମନିର୍ଭରତାର ପ୍ରତୀକ ହୋଇଯାଇଛି”
“ଦୁର୍ଭାଗ୍ୟବଶତଃ ନାଗରିକଙ୍କ ଏକ ମୌଳିକ ଆବଶ୍ୟକତା ଓ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶ ରେଳବାଇ ମଧ୍ୟ ରାଜନୀତି ଆଡ଼କୁ ଟଣାହୋଇ ଆସୁଛି”
“୨୦୧୪ ମସିହା ଠାରୁ ରାଜସ୍ଥାନ ରେଳ ବଜେଟ ୧୪ ଗୁଣ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି । ୨୦୧୪ରେ ଏହା ୭୦୦ କୋଟି ଥିବାବେଳେ ଚଳିତ ବର୍ଷ ଏହା ୯୫୦୦ କୋଟିକୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି”
“ଭାରତ ଗୌରବ ମଣ୍ଡଳ ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକ ନିରବଚ୍ଛିନ୍ନ ଭାବେ ‘ଏକ ଭାରତ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଭାରତ’ ଉତ୍ସାହକୁ ମଜବୁତ କରୁଛନ୍ତି”
“ଯେତେବେଳେ ରେଳ ସଂଯୋଗୀକରଣ ଭିତ୍ତିଭୂମି ମଜବୁତ ହୋଇଥାଏ, ସେତେବେଳେ ଦେଶ ମଧ୍ୟ ମଜବୁତ ହୁଏ। ଏହା ଦେଶର ସାଧାରଣ ନାଗରିକ, ଗରୀବ ଓ ମଧ୍ୟବିତ୍ତଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ସୁବିଧା ପ୍ରଦାନ କରିଥାଏ”

ନମସ୍କାର, ରାଜସ୍ଥାନର ରାଜ୍ୟପାଳ କଲରାଜ ମିଶ୍ର ଜୀ, ରାଜସ୍ଥାନର ମୋର ମିତ୍ର ଶ୍ରୀମାନ ଅଶୋକ ଗେହଲଟ୍ ଜୀ, ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ ଜୀ, ରାଜସ୍ଥାନ ସରକାରଙ୍କ ମନ୍ତ୍ରୀଗଣ, ବିଧାନସଭା ଏବଂ ବିଧାନ ପରିଷଦର ବିରୋଧୀ ଦଳର ନେତା, ମଞ୍ଚ ଉପରେ ଉପସ୍ଥିତ ସମସ୍ତ ସାଂସଦ ଗଣ, ବିଧାୟକ ଗଣ, ଅନ୍ୟ ସମସ୍ତ ମାନ୍ୟଗଣ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତି ଏବଂ ମୋର ରାଜସ୍ଥାନର ପ୍ରିୟ ଭାଇ ଓ ଭଉଣୀମାନେ,

ମା’ ଭାରତୀଙ୍କୁ ପୂଜା କରୁଥିବା ରାଜସ୍ଥାନର ମାଟିକୁ ଆଜି ପ୍ରଥମ ବଂଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ ମିଳୁଛି । ଦିଲ୍ଲୀ ଛାଉଣୀ-ଆଜମେର ବଂଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଦ୍ୱାରା, ଜୟପୁର-ଦିଲ୍ଲୀ ଯିବାଆସିବା ସହଜ ହେବ । ଏହି ଟ୍ରେନ୍, ରାଜସ୍ଥାନର ପର୍ଯ୍ୟଟନ ଶିଳ୍ପକୁ ମଧ୍ୟ ବହୁତ ସାହାଯ୍ୟ କରିବ । ତୀର୍ଥରାଜ ପୁଷ୍କର ହେଉ, କିମ୍ବା ଆଜମେର ଶରିଫ, ବିଶ୍ୱାସରେ ଭରା ଏମିତି ମହତ୍ତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ସ୍ଥଳ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ପହଂଚିବାରେ ମଧ୍ୟ ବର୍ତ୍ତମାନ ଶ୍ରଦ୍ଧାଳୁମାନଙ୍କୁ ଆହୁରି ଅଧିକ ସୁବିଧା ହେବ ।

ଭାଇ ଏବଂ ଭଉଣୀମାନେ,

ଗତ ଦୁଇ ମାସ ମଧ୍ୟରେ ଏହା ହେଉଛି ଷଷ୍ଠ ବଂଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ, ଯାହାକୁ ମୋତେ ସବୁଜ ପତାକା ଦେଖାଇବାର ସୌଭାଗ୍ୟ ମିଳିଛି । ମୁମ୍ବାଇ-ଶୋଲାପୁର ବଂଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ, ମୁମ୍ବାଇ-ଶିରିଡ଼ି ବଂଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ, ରାନୀ କମଲାପତି-ହଜରତ ନିଜାମୁଦ୍ଦିନ ବଂଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ, ସିକନ୍ଦରାବାଦ-ତିରୁପତି ବଂଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ, ଚେନ୍ନାଇ-କୋଏମ୍ବାଟୁର ବଂଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଏବଂ ବର୍ତ୍ତମାନ ଏହି ଜୟପୁର-ଦିଲ୍ଲୀ ବଂଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଆଜି ଆରମ୍ଭ ହେଉଛି । ଯେବେଠାରୁ ଏହି ଆଧୁନିକ ଟ୍ରେନ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି, ସେହି ଦିନଠାରୁ ପାଖାପାଖି ୬୦ ଲକ୍ଷ ଲୋକ, ଏହି ଟ୍ରେନରେ ଯାତ୍ରା କରିଛନ୍ତି । ଦ୍ରୁତଗତି, ବଂଦେ ଭାରତର ସବୁଠାରୁ ବଡ଼ ବିଶେଷତା ହେଉଛି ଯେ ଏହା ଲୋକଙ୍କ ସମୟ ସଞ୍ଚୟ କରୁଛି ଏବଂ ଏକ ଅଧ୍ୟୟନ ହେଉଛି ଯେ ଗୋଟିଏ ବଂଦେ ଭାରତର ଯାତ୍ରା କରିବା ଦ୍ୱାରା ଲୋକମାନେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଯାତ୍ରାରେ ପ୍ରାୟ ଅଢ଼େଇ ହଜାର ଘଣ୍ଟା ସଞ୍ଚୟ କରିଥାନ୍ତି । ଯାତ୍ରାରେ ସଞ୍ଚୟ ହୋଇଥିବା ଏହି ଅଢ଼େଇ ହଜାର ଘଣ୍ଟା, ଲୋକମାନଙ୍କୁ ଅନ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ ଉପଲବ୍ଧ ହେଉଛି । ଉତ୍ପାଦନ କ୍ଷମତା ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ସୁନିଶ୍ଚିତ ନିରାପତ୍ତା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ଉଚ୍ଚ ଗତି ଠାରୁ ସୁନ୍ଦର ଡିଜାଇନ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ବଂଦେ ଭାରତ ସର୍ବଗୁଣା ସମ୍ପନ୍ନ ଅଟେ । ଏହି ସମସ୍ତ ଯୋଗ୍ୟତାକୁ ଦେଖି ଆଜି ବଂଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନକୁ ସାରା ଦେଶରେ ପ୍ରଶଂସା କରାଯାଉଛି । ବଂଦେ ଭାରତ ଏକ ପ୍ରକାରରେ ଅନେକ ନୂତନ ଶୁଭାରମ୍ଭ କରିଛି । ବଂଦେ ଭାରତ, ହେଉଛି ପ୍ରଥମ ସେମି ହାଇସ୍ପିଡ ଟ୍ରେନ ଅଟେ ଯାହା ମେଡ୍ ଇନ୍ ଇଣ୍ଡିଆ ଅଟେ । ବଂଦେ ଭାରତ, ପ୍ରଥମ ଏମିତି ଟ୍ରେନ ଅଟେ ଯାହା ଏତେ ସୁଗଠିତ ଏବଂ ଦକ୍ଷ ଅଟେ । ବଂଦେ ଭାରତ, ପ୍ରଥମ ଟ୍ରେନ ଅଟେ ଯାହାକି ସ୍ୱଦେଶୀ ସୁରକ୍ଷା କବଚ ଦ୍ୱାରା ଅନୁକୂଳ ଅଟେ । ବଂଦେ ଭାରତ, ଭାରତୀୟ ରେଳ ଇତିହାସରେ ପ୍ରଥମ ଟ୍ରେନ ଅଟେ, ଯାହା ବିନା ଅତିରିକ୍ତ ଇଞ୍ଜିନ ସାୟାଦ୍ରୀ ଘାଟର ଉଚ୍ଚତାକୁ ଅତିକ୍ରମ କରିପାରିଛି । ବଂଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଭାରତର ପ୍ରଥମ, ସର୍ବଦା ପ୍ରଥମର ଭାବନାକୁ ସମୃଦ୍ଧ କରୁଛି । ମୋତେ ଖୁସି ଲାଗୁଛି ଯେ ବଂଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ ଆଜି ବିକାଶ, ଆଧୁନିକତା, ସ୍ଥିରତା ଏବଂ ଆତ୍ମନିର୍ଭରଶୀଳତାର ସମକକ୍ଷ ହୋଇପାରିଛି । ଆଜି ବଂଦେ ଭାରତର ଯାତ୍ରା, ଆସନ୍ତାକାଲି ଆମକୁ ବିକଶିତ ଭାରତର ଯାତ୍ରା ଆଡ଼କୁ ନେଇଯିବ । ବଂଦେ ଭାରତ ଟ୍ରେନ ପାଇଁ ମୁଁ ରାଜସ୍ଥାନବାସୀଙ୍କୁ ଅଭିନନ୍ଦନ ଜଣାଉଛି ।

ସାଥୀମାନେ,

ଏହା ଆମ ଦେଶର ଦୁର୍ଭାଗ୍ୟ ଯେ ରେଳବାଇ ଭଳି ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟବସ୍ଥା, ଯାହାକୁ ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ଜୀବନର ଏତେ ବଡ଼ ଅଂଶ ଅଟେ, ତାହାକୁ ମଧ୍ୟ ରାଜନୀତିର ଆଖଡ଼ା କରି ଦିଆଯାଇଥିଲା । ସ୍ୱାଧୀନତା ପରେ ମଧ୍ୟ ଭାରତକୁ ଏକ ବଡ଼ ରେଳ ନେଟୱର୍କ ମିଳିଥିଲା । କିନ୍ତୁ ରେଳବାଇର ଆଧୁନିକୀକରଣ ସର୍ବଦା ରାଜନୈତିକ ସ୍ୱାର୍ଥ ଉପରେ ପ୍ରାଧାନ୍ୟ ବିସ୍ତାର କରିଆସୁଛି । ରାଜନୈତିକ ଆଗ୍ରହକୁ ଦେଖି ନିଷ୍ପତ୍ତି ନିଆଗଲା ଯେ ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ କିଏ ହେବେ ଏବଂ କିଏ ହେବେ ନାହିଁ । କେଉଁ ଟ୍ରେନ କେଉଁ ଷ୍ଟେସନରେ ଚାଲିବ ତାହା ସ୍ଥିର କରିବାକୁ ରାଜନୈତିକ ସ୍ୱାର୍ଥପରତା ବ୍ୟବହାର କରାଯାଉଥିଲା । ରାଜନୈତିକ ସ୍ୱାର୍ଥ ହିଁ ବଜେଟରେ ଏଭଳି ଟ୍ରେନର ଘୋଷଣା କରିଥିଲା, ଯାହା କେବେ ଚାଲୁ ନ ଥିଲା । ପରିସ୍ଥିତି ଏପରି ଥିଲା ଯେ ରେଳ ନିଯୁକ୍ତିରେ ରାଜନୀତି ହୋଇଥିଲା, ଦୁର୍ନୀତି ବ୍ୟାପକ ଥିଲା । ପରିସ୍ଥିତି ଏପରି ଥିଲା ଯେ ଗରୀବ ଲୋକଙ୍କ ଜମି ଛଡ଼ାଇବା ପରେ ସେମାନଙ୍କୁ ରେଳବାଇରେ ଚାକିରି ଦିଆଯାଇଥିଲା। ଦେଶରେ ହଜାର ହଜାର ମାନବବିହୀନ ସ୍ତରର କ୍ରସିଂ ମଧ୍ୟ ନିଜ ପାଇଁ ଯତ୍ନ ନେବାକୁ ଛାଡ଼ିଥିଲେ । ରେଳ ସୁରକ୍ଷା, ରେଳ ପରିଷ୍କାର ପରିଚ୍ଛନ୍ନତା, ରେଳ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ପରିଷ୍କାର ପରିଚ୍ଛନ୍ନତା, ସବୁକିଛି ଅଣଦେଖା କରାଯାଇଥିଲା । ଏହି ସମସ୍ତ ପରିସ୍ଥିତିରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ ୨୦୧୪ରୁ ଆରମ୍ଭ ହେବାକୁ ଯାଉଛି । ଯେତେବେଳେ ଦେଶର ଲୋକମାନେ ଏକ ସ୍ଥିର ସରକାର ଗଠନ କଲେ, ଯେତେବେଳେ ଦେଶର ଲୋକମାନେ ପୂର୍ଣ୍ଣ ସଂଖ୍ୟା ଗରିଷ୍ଠତା ସହିତ ଏକ ସରକାର ଗଠନ କଲେ, ଯେତେବେଳେ ସରକାରଙ୍କ ଠାରୁ ରାଜନୈତିକ ବୁଝାମଣାର ଚାପ ହଟାଗଲା, ସେତେବେଳେ ରେଳବାଇ ମଧ୍ୟ ଏକ ଦୀର୍ଘ ନିଶ୍ୱାସ ତ୍ୟାଗ କରି ନୂତନ ଶିଖର ହାସଲ କରିବାକୁ ଦୌଡ଼ିଲା । ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇର ପରିବର୍ତ୍ତନକୁ ଦେଖି ଆଜି ସମସ୍ତ ଭାରତବାସୀ ଗର୍ବିତ ।

ଭାଇ ଏବଂ ଭଉଣୀମାନେ,

ରାଜସ୍ଥାନର ଲୋକମାନେ ସର୍ବଦା ଆମ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କର ଭରପୂର ଆଶୀର୍ବାଦ ଦେଇଛନ୍ତି । ଆଜି ଆମ ସରକାର ବୀରମାନଙ୍କ ଏହି ଦେଶକୁ ନୂତନ ସମ୍ଭାବନା ଏବଂ ନୂତନ ସୁଯୋଗର ଭୂମିରେ ପରିଣତ କରୁଛନ୍ତି । ରାଜସ୍ଥାନ, ଦେଶର ଅନ୍ୟତମ ପର୍ଯ୍ୟଟନ ସ୍ଥଳୀ ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ । ଏହା ଅତ୍ୟନ୍ତ ଜରୁରୀ ଅଟେ ଯେ ରାଜସ୍ଥାନକୁ ଆଗାମୀ ଦିନରେ ଆସିବାକୁ ଥିବା ପର୍ଯ୍ୟଟକମାନଙ୍କର ସମୟ ବଞ୍ଚୁ, ସେମାନଙ୍କୁ ଅଧିକରୁ ଅଧିକ ସୁବିଧା ମିଳୁ । ଏଥିରେ କନେକ୍ଟିଭିଟି ବହୁତ ବଡ଼ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିଥାଏ । ରାଜସ୍ଥାନର ସଂଯୋଗ ସମ୍ବନ୍ଧରେ ବିଗତ ବର୍ଷଗୁଡ଼ିକରେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର କାର୍ଯ୍ୟ କରିଛନ୍ତି, ତାହାକୁ ପ୍ରକୃତରେ ସ୍ୱୀକାର କରିବାକୁ ହେବ ଯେ ଏହି କାର୍ଯ୍ୟ ଅଦ୍ଭୁତପୂର୍ବ ହୋଇଛି । ଫେବ୍ରୁଆରୀରେ ମୋତେ ଦିଲ୍ଲୀ-ମୁମ୍ବାଇ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ଦିଲ୍ଲୀ-ଦୌସା-ଲାଲସୋଟ ସେକ୍ସନର ଲୋକାର୍ପଣ ପାଇଁ ଦୌସା ପରିଦର୍ଶନ କରିବାର ସୁଯୋଗ ମିଳିଥିଲା । ଏହି ଏକ୍ସପ୍ରେସ ୱେ ଦ୍ୱାରା ଦୌସା ସହିତ, ଅଲୱର, ଭରତପୁର, ସାୱାଇ ମାଧୋପୁର, ଟୋଙ୍କେ, ବୁଦ୍ଧ ଏବଂ କୋଟା ଜିଲ୍ଲାର ଲୋକମାନଙ୍କୁ ବହୁତ ଲାଭ ହେବ । କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ରାଜସ୍ଥାନର ସୀମାବର୍ତ୍ତୀ କ୍ଷେତ୍ରରେ ମଧ୍ୟ ପ୍ରାୟ ୧୪୦୦ କିଲୋମିଟରର ରାସ୍ତା ଉପରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଛି । ବର୍ତ୍ତମାନ ପ୍ରାୟ ଏକ ହଜାର କିଲୋମିଟର ସଡ଼କ ରାଜସ୍ଥାନରେ ନିର୍ମାଣ ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତାବ ରହିଛି ।

ସାଥୀମାନେ,

ରାଜସ୍ଥାନରେ ରେଳ ସଂଯୋଗ ସହିତ ସଡ଼କକୁ ଆମ ସରକାର ପ୍ରାଥମିକତା ଦେଉଛନ୍ତି । ତାରଙ୍ଗା ହିଲରୁ ଆବୁ ରୋଡ୍ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଅମ୍ବାଜୀ ଦେଇ ନୂତନ ରେଳ ଲାଇନ ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି । ଏହି ରେଳ ଲାଇନର ଚାହିଦା ୧୦୦ ବର୍ଷରୁ ଅଧିକ ପୁରୁଣା, ଯାହା ବର୍ତ୍ତମାନ ବିଜେପି ସରକାର ପୂରଣ କରିଛି । ଉଦୟପୁର ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ରେଳ ଲାଇନକୁ ଅହମ୍ମଦାବାଦକୁ ବ୍ରଡଗେଜରେ ପରିଣତ କରିବାର କାର୍ଯ୍ୟ ଆମେ ଶେଷ କରିଛୁ । ଏହା ସହିତ ମେୱାର ଅଞ୍ଚଳ, ଗୁଜରାଟ ସହିତ ଦେଶର ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଭାଗ ସହିତ ବ୍ରଡଗେଜ ଦ୍ୱାରା ସଂଯୁକ୍ତ ହୋଇଛି । ଗତ ୯ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ରାଜସ୍ଥାନର ନେଟୱାର୍କର ପ୍ରାୟ ୭୫ ପ୍ରତିଶତ ବିଦୁତକରଣ କାର୍ଯ୍ୟ ଶେଷ ହୋଇଛି । ୨୦୧୪ ତୁଳନାରେ ଆମର ଅଶ୍ୱିନୀ ଜୀ ବିସ୍ତୃତ ଭାବରେ ବ୍ୟାଖ୍ୟା କରିଛନ୍ତି ଯେ ରାଜସ୍ଥାନର ରେଳ ବଜେଟରେ ୧୪ ଗୁଣରୁ ଅଧିକ ବୃଦ୍ଧି ଘଟିଛି । ୨୦୧୪ ପୂର୍ବରୁ ଯାହା ଉପଲବ୍ଧି ଥିଲା ଏବଂ ଆଜି ଯାହା ଉପଲବ୍ଧ ତାହା ୧୪ ଗୁଣ ବୃଦ୍ଧି । ୨୦୧୪ ପୂର୍ବରୁ, ଯେଉଁଠାରେ ରାଜସ୍ଥାନ ପାଇଁ ହାରାହାରି ରେଳ ବଜେଟ ପ୍ରାୟ ୭୦୦ କୋଟି ଥିଲା, ଚଳିତ ବର୍ଷ ଏହା ୯୫୦୦ କୋଟିରୁ ଅଧିକ । ଏହି ଅବଧି ମଧ୍ୟରେ ରେଳ ଲାଇନର ଦ୍ୱଗୁଣିତ ହେବାର ଗତି ମଧ୍ୟ ଦ୍ୱିଗୁଣିତ ହୋଇଛି । ଗେଜ୍ ରୂପାନ୍ତର ଏବଂ ରେଳବାଇର ଦ୍ୱିଗୁଣିତ କାର୍ଯ୍ୟ ଗତବର୍ଷ ରାଜସ୍ଥାନର ଆଦିବାସୀ ଅଞ୍ଚଳ ପାଇଁ ବହୁତ ଲାଭଦାୟକ ହୋଇଛି । ଡୁଙ୍ଗରପୁର, ଉଦୟପୁ, ଚିତୋଡ଼ଗଡ଼, ପାଲ୍ଲୀ ଏବଂ ସିରୋହୀ ଜିଲ୍ଲାରେ ରେଳ ସୁବିଧା ବିସ୍ତାର ହୋଇଛି । ରେଳ ଲାଇନ ସହିତ ରାଜସ୍ଥାନର ରେଳ ଷ୍ଟେସନ ମଧ୍ୟ ନବୀକରଣ କରାଯାଉଛି । ରାଜସ୍ଥାନର ଡର୍ଜନେ ଷ୍ଟେସନ ଅମୃତ ଭାରତ ଷ୍ଟେସନ ଯୋଜନା ଅଧିନରେ ବିକଶିତ ହେଉଛି ।

ସାଥୀମାନେ,

ପର୍ଯ୍ୟଟକଙ୍କ ସୁବିଧାକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ସରକାର ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାରର ସର୍କିଟ ଟ୍ରେନ ମଧ୍ୟ ଚଳାଉଛନ୍ତି । ଭାରତ ଗୌରବ ସର୍କିଟ ଟ୍ରେନ ଏ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ୭୦ରୁ ଅଧିକ ଯାତ୍ରା କରିଛି । ଏହି ଟ୍ରେନରେ ୧୫ ହଜାରରୁ ଅଧିକ ଯାତ୍ରୀ ଯାତ୍ରା କରିଛନ୍ତି । ଭାରତ ଗୌରବ ସର୍କିଟ ଟ୍ରେନରେ ଆଜି ଏହିପରି ଅନେକ ସ୍ଥାନ ପାଇଁ ଚଳାଚଳ କରୁଛି । ଅଯୋଧ୍ୟା-କାଶୀ ହେଉ କିମ୍ବା ଦକ୍ଷିଣ ଅଞ୍ଚଳକୁ ପରିଦର୍ଶନ କରନ୍ତୁ, ଦ୍ୱାରକା ଜୀ ହୁଅନ୍ତୁ, ଶିଖ ସମ୍ପ୍ରଦାୟର ଗୁରୁମାନଙ୍କ ତୀର୍ଥସ୍ଥାନ ହେଉ, ଆମେ ପ୍ରାୟତଃ ସୋସିଆଲ ମିଡିଆରେ ଦେଖୁ ଏହି ଯାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ଠାରୁ କେତେ ଭଲ ମତାମତ ଗ୍ରହଣ କରାଯାଉଛି, ଏହି ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକୁ କେତେ ପ୍ରଶଂସା କରୁଛନ୍ତି । ଏହି ଟ୍ରେନଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟ ଏକ ଭାରତ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ଭାରତ ଭାବନାକୁ ସଶକ୍ତ କରୁଛି।

ସାଥୀମାନେ,

ଭାରତୀୟ ରେଳ ବର୍ଷ ବର୍ଷ ଧରି ଆଉ ଏକ ପ୍ରୟାସ କରିଛି ଯାହା ସାରା ଦେଶରେ ରାଜସ୍ଥାନର ସ୍ଥାନୀୟ ଉତ୍ପାଦରେ ପହଂଚିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଛି । ଏହା ହେଉଛି ୱାନ ଷ୍ଟେସନ ୱାନ ପ୍ରଡକ୍ଟ ଅଭିଯାନ । ଭାରତୀୟ ରେଳ ରାଜସ୍ଥାନରେ ପ୍ରାୟ ୭୦ଟି ୱାନ ଷ୍ଟେସନ ୱାନ ପ୍ରଡକ୍ଟ ଷ୍ଟଲ ସ୍ଥାପନ କରିଛି । ଏହି ଷ୍ଟଲଗୁଡ଼ିକରେ ଜୟପୁରୀ ରେଜେଇ, ସାଙ୍ଗାନେରୀ କଳା ପ୍ରିଣ୍ଟର ଚାଦର, ଗୋଲପୁର ଉତ୍ପାଦିତ ଦ୍ରବ୍ୟ, ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ହସ୍ତଶିଳ୍ପଗୁଡ଼ିକର ଜୋରରେ ବିକ୍ରି ହେଉଛି । ଅର୍ଥାତ ରାଜସ୍ଥାନର କ୍ଷୁଦ୍ର କୃଷକ, କାରିଗର ଏବଂ ହସ୍ତଶିଳ୍ପୀମାନେ ବଜାରରେ ପହଂଚିବା ପାଇଁ ଏହି ନୂତନ ମାଧ୍ୟମ ପାଇଛନ୍ତି । ବିକାଶରେ ଏହା ସମସ୍ତଙ୍କର ଅଂଶଗ୍ରହଣ, ଅର୍ଥାତ ବିକାଶ ପାଇଁ ସମସ୍ତଙ୍କ ପ୍ରୟାସ । ଯେତେବେଳେ ରେଳ ପରି ସଂଯୋଗର ଭିତ୍ତିଭୂମି ଶକ୍ତିଶାଳୀ, ସେତେବେଳେ ଦେଶ ଶକ୍ତିଶାଳୀ । ଏହା ଦେଶର ସାଧାରଣ ନାଗରିକଙ୍କୁ ଲାଭ ଦେଇଥାଏ, ଦେଶର ଗରୀବ ଏବଂ ମଧ୍ୟବିତ୍ତ ଶ୍ରେଣୀର ଲୋକମାନଙ୍କୁ ଲାଭ ଦେଇଥାଏ । ମୁଁ ନିଶ୍ଚିତ ଯେ ଆଧୁନିକ ବଂଦେ ଭାରତ ଏକ୍ସପ୍ରେସ ଟ୍ରେନ ରାଜସ୍ଥାନର ବିକାଶକୁ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ କରିବାରେ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିବ । ଏବଂ ମୁଁ ବିଶେଷ ଭାବରେ ଗେହଲଟ୍ ଜୀଙ୍କୁ କୃତଜ୍ଞତା ଜଣାଉଛି ଯେ ଆଜିକାଲି ସେ ରାଜନୈତିକ ସଙ୍କଟରେ ଅନେକ ସମସ୍ୟାର ସମ୍ମୁଖିନ ହେଉଛନ୍ତି । ଏହା ସତ୍ତ୍ୱେ ସେ ବିକାଶ କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ ସମୟ ବାହାର କରି ରେଳ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ ଭାଗ ନେଇଥିଲେ । ମୁଁ ତାଙ୍କୁ ସ୍ୱାଗତ କରୁଛି, ମୁଁ ତାଙ୍କୁ ଅଭିନନ୍ଦନ ଜଣାଉଛି ଏବଂ ମୁଁ ଗେହଲଟ୍ ଜୀଙ୍କୁ ଏହା କହିବାକୁ ଚାହୁଁଛି, ଶ୍ରୀ ଗେହଲଟ୍ ଜୀ ଆପଣଙ୍କ ଉପୟ ହାତରେ ମିଠାଇ ରହିଛି । ଆପଣ ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ ରାଜସ୍ଥାନର ଏବଂ ରେଳ ବୋର୍ଡର ଚେୟାରମ୍ୟାନ ମଧ୍ୟ ରାଜସ୍ଥାନର । ତେଣୁ ଆପଣଙ୍କ ହାତରେ ମିଠା ଅଛି, ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟ ଯାହା ସ୍ୱାଧୀନତା ପରେ ତୁରନ୍ତ କରାଯିବା ଉଚିତ, ତାହା ଏ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ହୋଇନାହିଁ, କିନ୍ତୁ ଆପଣଙ୍କର ମୋ’ ଉପରେ ବିଶ୍ୱାସ ଅଛି, ଏତେ ଭରସା ଅଛି ଯେ ଆଜି ସେହି କାର୍ଯ୍ୟ ମଧ୍ୟ ଆପଣ ମୋ ସମ୍ମୁଖରେ ରଖିଛନ୍ତି । ଆପଣଙ୍କ ଏହି ବିଶ୍ୱାସ ମୋର ବନ୍ଧୁତ୍ୱର ଉତ୍ତମ ଶକ୍ତି ଏବଂ ମୁଁ ଆପଣଙ୍କୁ ବନ୍ଧୁ ଭାବରେ ମୋ ଉପରେ ରଖିଥିବା ବିଶ୍ୱାସ ପାଇଁ ଆପଣଙ୍କୁ କୃତଜ୍ଞତା ଜଣାଉଛି । ମୁଁ ପୁଣିଥରେ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଅଭିନନ୍ଦନ ଜଣାଉଛି, ମୁଁ ରାଜସ୍ଥାନକୁ ଅଭିନନ୍ଦନ ଜଣାଉଛି, ଆପଣଙ୍କୁ ବହୁତ ବହୁତ ଧନ୍ୟବାଦ!

 

Explore More
୭୮ତମ ସ୍ୱାଧୀନତା ଦିବସ ଅବସରରେ ଲାଲକିଲ୍ଲାରୁ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦୀଙ୍କ ଅଭିଭାଷଣ

ଲୋକପ୍ରିୟ ଅଭିଭାଷଣ

୭୮ତମ ସ୍ୱାଧୀନତା ଦିବସ ଅବସରରେ ଲାଲକିଲ୍ଲାରୁ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ନରେନ୍ଦ୍ର ମୋଦୀଙ୍କ ଅଭିଭାଷଣ
India’s Biz Activity Surges To 3-month High In Nov: Report

Media Coverage

India’s Biz Activity Surges To 3-month High In Nov: Report
NM on the go

Nm on the go

Always be the first to hear from the PM. Get the App Now!
...
PM to participate in ‘Odisha Parba 2024’ on 24 November
November 24, 2024

Prime Minister Shri Narendra Modi will participate in the ‘Odisha Parba 2024’ programme on 24 November at around 5:30 PM at Jawaharlal Nehru Stadium, New Delhi. He will also address the gathering on the occasion.

Odisha Parba is a flagship event conducted by Odia Samaj, a trust in New Delhi. Through it, they have been engaged in providing valuable support towards preservation and promotion of Odia heritage. Continuing with the tradition, this year Odisha Parba is being organised from 22nd to 24th November. It will showcase the rich heritage of Odisha displaying colourful cultural forms and will exhibit the vibrant social, cultural and political ethos of the State. A National Seminar or Conclave led by prominent experts and distinguished professionals across various domains will also be conducted.