ৱানাক্কম!
প্ৰথমে আপোনালোক সকলোৰে ওচৰত ক্ষমা বিচাৰিছো, কাৰণ আজি মোৰ অহাত কিছু পলম হৈছিল আৰু আপোনালোকে বহু সময় অপেক্ষা কৰিবলগীয়া হৈছিল। ৰাতিপুৱা সময়মতে দিল্লীৰ পৰা ওলাই আহিলোঁ, কিন্তু একাধিক অনুষ্ঠান কৰি প্ৰতিটোৰ বাবে ৫-১০ মিনিট বেছি সময় লাগে আৰু ফলত অন্তিমটো অনুষ্ঠানত ৰৈ থকাগৰাকীয়ে কষ্ট পায়। গতিকে এতিয়াও আপোনালোক সকলোৰে ওচৰত পলম হোৱাৰ বাবে ক্ষমা বিচাৰিছো।
বন্ধুসকল,
প্ৰযুক্তি আৰু উদ্ভাৱনৰ ক্ষেত্ৰত ইমানবোৰ মহান মনৰ মাজত থকাটো নিজৰ বাবেই এক অতি সুখদায়ক অভিজ্ঞতা। মোৰ এনে লাগে যেন মই ভৱিষ্যত নিৰ্মাণৰ পৰীক্ষাগাৰত ভৰি দিছো। প্ৰযুক্তিৰ ক্ষেত্ৰত বিশেষকৈ অটোমোবাইল উদ্যোগত বিশ্বৰ মঞ্চতো তামিলনাডুৱে নিজৰ ভূমিকা প্ৰমাণ কৰিছে। মই আনন্দিত যে আপুনি এই অনুষ্ঠানটোৰ নামো Creating the Future বা ‘ভৱিষ্যৎ সৃষ্টি’ বুলি ৰাখিছে। ‘Creating the Future – Digital Mobility for Automotive MSME Entrepreneurs’ বা 'ভৱিষ্যৎ সৃষ্টি কৰা - অটোমোটিভ এমএছএমই উদ্যোগীসকলৰ বাবে ডিজিটেল গতিশীলতা'! এই অনুষ্ঠানৰ বাবে ইমান বৃহৎ সংখ্যক এম এছ এম ই আৰু হাজাৰ হাজাৰ প্ৰতিভাৱান যুৱক-যুৱতীক একেখন মঞ্চলৈ লৈ অহাৰ বাবে টিভিএছ কোম্পানীক অভিনন্দন জনাইছো। মোৰ বিশ্বাস যে এই মঞ্চই অটোমোবাইল উদ্যোগক উন্নীত কৰিব আৰু এখন উন্নত ভাৰত গঢ়ি তুলিব। মই বুজো যে একেলগে বহুবোৰ ব্যাখ্যা চলি আছে।
বন্ধুসকল,
আপোনালোকে সকলোৱে জানে যে আমাৰ মুঠ জিডিপিৰ ৭ শতাংশ দেশৰ অটোমোবাইল উদ্যোগৰ পৰা আহে। জিডিপিত ৭ শতাংশ অংশীদাৰিত্ব অৰ্থাৎ অৰ্থনীতিৰ অতি বৃহৎ অংশ! গতিকে অটোম’বাইলে কেৱল পথত গতি প্ৰদান কৰাই নহয়, অটোম’বাইল উদ্যোগেও দেশৰ অৰ্থনীতি আৰু দেশৰ প্ৰগতিৰ গতি প্ৰদান কৰে। উৎপাদন আৰু উদ্ভাৱনক প্ৰসাৰিত কৰাৰ ক্ষেত্ৰতো অটোমোবাইল উদ্যোগৰ ভূমিকা অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ।
বন্ধুসকল,
দেশৰ অৰ্থনীতিলৈ অটোমোবাইল উদ্যোগৰ অৱদানৰ লগতে এই উদ্যোগত এম এছ এম ইৰ ভূমিকা একে। ভাৰতত প্ৰতি বছৰে ৪৫ লাখ গাড়ী উৎপাদন হয়। ভাৰতত প্ৰায় ২ কোটি দুচকীয়া বাহন, ১০ লাখ বাণিজ্যিক বাহন আৰু ৮.৫ লাখ তিনিচকীয়া বাহনও উৎপাদন হয়। আপোনালোকতকৈ কোনে ভালকৈ জানে যে যিকোনো যাত্ৰীবাহী বাহনৰ ৩ৰ পৰা ৪ হাজাৰ পাৰ্টছ থাকে। অৰ্থাৎ এনে বাহন নিৰ্মাণৰ বাবে প্ৰতিদিনে লাখ লাখ পাৰ্টছৰ প্ৰয়োজন হয়। আৰু আমাৰ লাখ লাখ MSME য়ে এই যোগানৰ বাবে এক বৃহৎ দায়িত্ব বহন কৰে। ইয়াৰে অধিকাংশই টিয়াৰ-১ আৰু টিয়াৰ-২ চহৰত আছে। আজি ভাৰতীয় MSME সমূহে নিৰ্মিত উপাদানসমূহ বিশ্বৰ বহু বাহনত ব্যৱহাৰ কৰা হয়। ইয়াৰ অৰ্থ হ’ল বহুতো বিশ্বব্যাপী সুযোগেও আমাৰ দুৱাৰত টোকৰ মাৰিছে।
বন্ধুসকল,
আজি আমাৰ MSME বিশ্বৰ যোগান শৃংখলৰ এক শক্তিশালী অংশ হোৱাৰ এক বিশাল সুযোগ লাভ কৰিছে। কিন্তু ইয়াৰ বাবে আমাৰ MSME বোৰে ইয়াৰ গুণগত মান, নিজৰ গুণগত মান আৰু স্থায়িত্বৰ ওপৰত অধিক কাম কৰিব লাগিব। আমি বিশ্বব্যাপী মানদণ্ড পূৰণৰ বাবে কাম কৰিব লাগিব। আৰু মই এবাৰ লালকিল্লাৰ পৰা কৈছিলো যে এতিয়া ভাৰতে যদি বিশ্বৰ কাষ চাপিব বিচাৰে তেন্তে এটা শ্লোগান গুৰুত্ব সহকাৰে ল’ব লাগিব আৰু মই কৈছিলো যে এতিয়া আমাৰ উৎপাদন হ’ব জিৰ’ ডিফেক্ট, জিৰ’ ইফেক্ট। আৰু যেতিয়া মই জিৰ’ ডিফেক্ট, জিৰ’ ইফেক্টৰ কথা কওঁ, ইয়াত মই বুজাও যে গুণগত মানৰ লগত জিৰ ডিফেক্টটো জড়িত থাকিব আৰু জিৰো এফেক্ট মানে এই উৎপাদনে পৰিৱেশৰ ওপৰত কোনো বিৰূপ প্ৰভাৱ নেপেলায়। এই মৌলিক মন্ত্ৰটো লৈ আমি খোজ দিব লাগিব।
বন্ধুসকল,
অটোমোটিভ MSME উদ্যোগীসকলৰ বাবে ডিজিটেল গতিশীলতাৰ দ্বাৰা দেশৰ ক্ষুদ্ৰ উদ্যোগসমূহক এক নতুন দিশ প্ৰদান কৰাৰ লগতে ভৱিষ্যতৰ বাবে প্ৰস্তুতি চলোৱাত সহায়ক হ’ব।
বন্ধুসকল,
কৰ’নাৰ সময়ত বিশ্বই ভাৰতৰ ক্ষুদ্ৰ উদ্যোগৰ সম্ভাৱনীয়তা দেখিবলৈ পাইছে। কৰ’নাৰ বিৰুদ্ধে যুঁজত ভাৰতে যি বিজয় লাভ কৰিছে তাত ক্ষুদ্ৰ উদ্যোগসমূহে ডাঙৰ ভূমিকা পালন কৰিছে। সেয়ে আজি দেশে MSME ৰ ভৱিষ্যতক দেশৰ ভৱিষ্যত হিচাপে চাইছে। এম এছ এম ই সমূহৰ সম্পদ, ধনৰ পৰা প্ৰতিভালৈ বৃদ্ধিৰ বাবে সৰ্বাংগীন কাম কৰা হৈছে। পি এম মুদ্ৰা যোজনা আৰু পি এম বিশ্বকৰ্মা যোজনা এনে আঁচনি যিয়ে এই দিশত ডাঙৰ ভূমিকা পালন কৰি আছে। কৰ’নাৰ সময়ত MSME ক্ৰেডিট গ্যাৰাণ্টী আঁচনিয়ে লাখ লাখ চাকৰি ৰক্ষা কৰাত সহায় কৰিছিল, আৰু এয়া সংকটৰ সময়, আপোনাৰ মনত আছে, আপোনাৰ MSME খণ্ডই লাখ লাখ চাকৰি ৰক্ষা কৰাত সহায় কৰিছিল।
বন্ধুসকল,
আজি প্ৰতিটো খণ্ডৰ অন্তৰ্গত MSME সমূহৰ বাবে সহজলভ্য ঋণ আৰু কাৰ্য্যকৰী মূলধনৰ সুবিধা নিশ্চিত কৰা হৈছে। সম্পদ বৃদ্ধিৰ লগে লগে তেওঁলোকৰ চিন্তাধাৰাও সম্প্ৰসাৰিত হৈছে। আমি আমাৰ ক্ষুদ্ৰ উদ্যোগ আৰু নতুন ক্ষেত্ৰত উদ্ভাৱনৰ প্ৰতি অধিক গুৰুত্ব দিছো আৰু আমি যিমানেই উন্নীতকৰণ কৰোঁ সিমানেই সেইটোৰ প্ৰতি মনোযোগ দিছো। তেওঁ আমাক আৰু অধিক শক্তিশালী কৰিব। এই যুগত আমাৰ চৰকাৰেও এম এছ এম ইৰ নতুন প্ৰযুক্তি আৰু নতুন দক্ষতাৰ প্ৰয়োজনীয়তাক মনত ৰাখিছে। ইয়াৰ বাবে বিশেষ দক্ষতা বিকাশৰ কাৰ্যসূচী আৰু প্ৰশিক্ষণ প্ৰতিষ্ঠান চলোৱা হৈছে। আগতে ইয়াত দক্ষতা বিকাশক এক নিয়মীয়া কাম বুলি গণ্য কৰা হৈছিল। আপুনি মোক সেৱা কৰাৰ সুযোগ দিয়াৰ পৰাই দক্ষতা বিকাশৰ এক সুকীয়া মন্ত্ৰালয়ৰ সৃষ্টি কৰিছো। আৰু মই সম্পূৰ্ণৰূপে বুজি পাওঁ যে ভৱিষ্যত প্ৰজন্মক গঢ় দিয়াত দক্ষতাই গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰে। আৰু সেয়েহে আধুনিক আৰু নিৰন্তৰ উন্নীতকৃত দক্ষ বিশ্ববিদ্যালয় আমাৰ দেশত অতি প্ৰয়োজনীয়।
বন্ধুসকল,
আজি চৰকাৰে যিদৰে EV ৰ প্ৰচাৰ কৰিছে, খণ্ডৰ বাবেও নতুন সুযোগ সৃষ্টি কৰিছে। ইয়াত উপস্থিত থকা সকলো ক্ষুদ্ৰ উদ্যোগীক ইভিৰ বৰ্ধিত চাহিদা অনুসৰি নিজৰ ক্ষমতা বৃদ্ধি কৰিবলৈ আহ্বান জনাইছো। আৰু আপোনালোকে জানিব যে ভাৰত চৰকাৰে মাত্ৰ Roof Top solar ৰ এক অতি ডাঙৰ নীতি লৈ আহিছে আৰু এই Roof Top solar টো প্ৰতিটো পৰিয়াললৈ বিপুল পৰিমাণৰ আৰ্থিক সাহায্য, ৩০০ ইউনিট পৰ্যন্ত বিনামূলীয়া বিদ্যুৎ আৰু অতিৰিক্ত বিদ্যুৎ ক্ৰয়ৰ ইমান পেকেজ, আৰু প্ৰথম অৱস্থাত আমি এক কোটি ঘৰৰ লক্ষ্য নিৰ্ধাৰণ কৰিছো। আৰু আমি কল্পনা কৰোঁ যে ইয়াৰ বাবেই ই-বাহনৰ চাৰ্জিং ষ্টেচনটো নিজৰ ঘৰতে নিৰ্মাণ হ’ব, ই কেৱল ছাদৰ ওপৰৰ সৌৰ শক্তিৰে চলিব, অৰ্থাৎ ইয়াৰ পৰিবহণ খৰচ শূন্য হ’ব। আৰু ই আপোনালোকৰ বাবে এক বৃহৎ সুযোগ কঢ়িয়াই আনিছে।
বন্ধুসকল,
অটো আৰু অটো কম্পোনেণ্টৰ বাবে চৰকাৰে প্ৰায় ২৬ হাজাৰ কোটি টকাৰ পিএলআই আঁচনি প্ৰস্তুত কৰিছে। উৎপাদনৰ সমান্তৰালকৈ এই আঁচনিখনে হাইড্ৰজেন বাহনৰ প্ৰচাৰো কৰিছে। ইয়াৰ সহায়ত আমি ১০০ টাতকৈও অধিক উন্নত অটোমোটিভ প্ৰযুক্তিৰ প্ৰচাৰো কৰিছো। দেশলৈ যেতিয়া নতুন প্ৰযুক্তি আহিব, তেতিয়া নতুন প্ৰযুক্তিৰ সৈতে জড়িত বিশ্বব্যাপী বিনিয়োগো আহিবলৈ গৈ আছে। আমাৰ MSME সমূহৰ বাবেও এয়া এক বৃহৎ সুযোগ। গতিকে আমাৰ MSME সমূহৰ সামৰ্থ্য সম্প্ৰসাৰণ, নতুন ক্ষেত্ৰত কাম আৰম্ভ কৰাৰ এইটোৱেই উপযুক্ত সময়।
বন্ধুসকল,
য’ত সুযোগ আছে তাত প্ৰত্যাহ্বানো আছে। MSME সমূহে আজি ডিজিটেলাইজেচন, বিদ্যুৎকৰণ, বিকল্প ইন্ধনযুক্ত বাহন আৰু বজাৰৰ উঠা-নমা কৰা চাহিদাৰ দৰে বহু প্ৰত্যাহ্বানৰ সন্মুখীন হৈছে। সঠিক সময়ত আৰু সঠিক দিশত সঠিক পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰি আমি এই প্ৰত্যাহ্বানসমূহক সুযোগলৈ ৰূপান্তৰিত কৰিব পাৰো। ইয়াৰ বাবে নিজেই উন্নীত কৰাৰ প্ৰয়োজন। ইয়াৰ লগতে MSME ৰ আনুষ্ঠানিককৰণো এক ডাঙৰ প্ৰত্যাহ্বান। আমাৰ চৰকাৰে এই দিশত বহু পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিছে। আমি এম এছ এম ইৰ সংজ্ঞাও সলনি কৰিছো। এই সিদ্ধান্তৰ পিছত MSME ৰ উন্নয়নৰ বাট মুকলি কৰা হৈছে।
বন্ধুসকল,
ভাৰত চৰকাৰে প্ৰতিটো উদ্যোগৰ সৈতে কান্ধত কান্ধ মিলাই এখন উন্নত ভাৰত গঢ়ি তুলিছে। আগতে উদ্যোগ হওক বা ব্যক্তি হওক, সৰু সৰু কথাৰ বাবে চৰকাৰী কাৰ্যালয়ত ঘূৰি ফুৰিব লগা হৈছিল। কিন্তু, আজি চৰকাৰে প্ৰতিটো খণ্ডৰ সমস্যা সমাধান কৰিছে। বিগত বছৰবোৰত আমি ৪০ হাজাৰতকৈ অধিক কম্প্লাইয়েন্স আঁতৰাই পেলাইছো। ব্যৱসায় সম্পৰ্কীয় বহু সৰু সৰু ভুলকো আমি অপৰাধমুক্ত কৰি দিছো। নহলে আপুনি আচৰিত হব।আমাৰ দেশত এনেকুৱা আইন আছিল যে ছমাহত এবাৰ আপোনাৰ ফেক্টৰীৰ শৌচাগাৰত ৰং নাথাকিলে জেললৈ পঠিওৱা হৈছিল। মই এই সকলোবোৰ আঁতৰাই দিলোঁ আৰু ইয়াক আঁতৰাবলৈ দেশখনে ৭৫ বছৰ সময় লাগিল।
বন্ধুসকল,
নতুন লজিষ্টিক নীতিয়েই হওক, GST য়েই হওক, এই সকলোবোৰে আনকি অটোমোবাইল উদ্যোগৰ ক্ষুদ্ৰ উদ্যোগকো সহায় কৰিছে। ভাৰতৰ আন্তঃগাঁথনি উন্নয়নৰ দিশত চৰকাৰে প্ৰধানমন্ত্ৰী গতি শক্তি ৰাষ্ট্ৰীয় মাষ্টাৰ প্লেন কৰি এক দিশ দিছে। পি এম কাইনেটিক্সত ডেৰ হাজাৰতকৈ অধিক স্তৰত তথ্য প্ৰক্ৰিয়াকৰণ কৰি ভৱিষ্যতৰ আন্তঃগাঁথনি সৃষ্টি কৰা হৈছে। ইয়াৰ ফলত মাল্টি-ম’ডাল সংযোগৰ ক্ষেত্ৰত এক বৃহৎ বুষ্ট আহিব। আমি প্ৰতিটো উদ্যোগৰ বাবে সমৰ্থন ব্যৱস্থা গঢ়ি তোলাতো গুৰুত্ব দিছো। I অটোম’বাইল MSME খণ্ডই এই সমৰ্থন ব্যৱস্থাৰ সুবিধা ল’বলৈও মই খণ্ডটোক আহ্বান জনাম। আমি উদ্ভাৱন আৰু প্ৰতিযোগিতামূলক ক্ষমতাক আগুৱাই নিব লাগিব। চৰকাৰ সম্পূৰ্ণ আপোনাৰ লগত আছে। মই নিশ্চিত, টিভিএছৰ এই প্ৰচেষ্টাই আপোনালোকক এই দিশত নিশ্চয় সহায় কৰিব।
বন্ধুসকল,
মোৰ আৰু দুটা তিনিটা কথা ক’বলগীয়া আছে। আপুনি জানে যে ভাৰত চৰকাৰে স্ক্ৰেপৰ ওপৰত নীতি নিৰ্ধাৰণ কৰিছে। আমি বিচাৰো পুৰণি বাহনবোৰ বাতিল কৰি নতুন আধুনিক বাহন বজাৰত আহিব। এতিয়া এটা ডাঙৰ সুযোগ। আৰু সেইবাবেই মই আপোনালোক উদ্যোগৰ মানুহে ভাৰত চৰকাৰৰ এই স্ক্ৰেপ নীতিৰ সুবিধা লৈ বাতিলৰ দিশত আগবাঢ়ি অহা উচিত। এতিয়া আমাৰ দেশ জাহাজ নিৰ্মাণৰ ক্ষেত্ৰত বিশ্বৰ ভিতৰতে এক নম্বৰত পৰিণত হৈছে। আৰু জাহাজ নিৰ্মাণ পুনঃব্যৱহৃত সামগ্ৰীৰ এক বিশাল বজাৰত পৰিণত হৈছে। মই বিশ্বাস কৰোঁ যে যদি আমি এটা ডাঙৰ পৰিকল্পনা লৈ আগবাঢ়ি আহোঁ তেন্তে আমাৰ চুবুৰীয়া দেশবোৰো তেওঁলোকৰ বাহন, উপসাগৰীয় দেশবোৰ য’ত অতি দ্ৰুত গতিত বাহন সলনি কৰা হৈছে। ই ভাৰতলৈও স্ক্ৰেপৰ বাবে আহিব আৰু এইদৰে এটা বিশাল উদ্যোগৰ সম্ভাৱনা আছে। আৰু সেই সকলোবোৰ কথা আপোনাৰ এম এছ এম ইত। গতিকে কোনোবা নহয় কোনোবা প্ৰকাৰে উপযোগী। এই সকলোবোৰৰ সুবিধা আমি কেনেকৈ ল’ম? ঠিক তেনেদৰে মোক এইমাত্ৰ কোৱা হৈছে যে পৰিবহণ খণ্ডৰ লগত জড়িত লোকসকলো ইয়াত আছে। যেতিয়াই কিবা এটা কথা ভাবো তেতিয়াই তাৰ সৰ্বমুঠতাৰ দিশৰ পৰা চিন্তা কৰাৰ অভ্যাস এটা থাকে। যদি মই গতিশীলতাৰ বিষয়ে আলোচনা কৰো, পৰিবহণৰ বিষয়ে আলোচনা কৰো কিন্তু মোৰ ড্ৰাইভাৰৰ বিষয়ে আলোচনা বা চিন্তা নকৰো, তেন্তে মোৰ কাম অতি অসম্পূৰ্ণ। আৰু সেইবাবেই হয়তো কেইদিনমান আগতে বাতৰি কাকতত এইখিনি পঢ়িছিলা। পাইলট প্ৰজেক্ট হিচাপে আমি মূল ঘাইপথত হাজাৰ স্থানৰ কেন্দ্ৰ নিৰ্মাণ কৰিবলৈ ওলাইছো। য’ত চালকসকলৰ বাবে সকলো সুবিধা উপলব্ধ হ’ব। আৰু তাৰ বাবেই দুৰ্ঘটনা হ্ৰাস পাব, তেওঁলোকে আৰাম পাব, তেওঁলোকে প্ৰয়োজনীয় সা-সুবিধা পাব আৰু প্ৰথম অৱস্থাত আমি বিশ্বমানৰ এনে এক হাজাৰ কেন্দ্ৰ নিৰ্মাণৰ কাম আৰম্ভ কৰিছো। গতিকে পৰিবহণ উদ্যোগৰ মোৰ ভাই-ভনীসকলৰ বাবে, আপোনাৰ চালকসকলৰ বাবে অধিক সুৰক্ষা, অধিক সন্তুষ্টি, আৰু আপোনালোকৰ ব্যৱসায় বৃদ্ধিৰ নতুন সুযোগ, এই সকলোবোৰ কথাই আন্তঃসংলগ্ন।
বন্ধুসকল,
আপোনালোক সকলোৰে মাজত থকাৰ সুযোগ পাইছিলোঁ। তোমাৰো বহু আকাংক্ষা আছে, তোমাৰো বহুত সপোন আছে আৰু মই তোমাৰ সকলো সপোনক মোৰ সংকল্প কৰি পূৰণ কৰিবলৈ হৃদয়েৰে কাম কৰি থাকোঁ। বিশ্বাস কৰক, আগন্তুক পাঁচ বছৰৰ বাবে আপোনাৰ পৰিকল্পনা যিয়েই নহওক কিয়, সাহসেৰে আগবাঢ়ক, মই আপোনাৰ লগত থাকিম, মই আপোনালোকৰ কাষত সদায় থাকিম আৰু আমি দেশখনক নতুন উচ্চতালৈ লৈ যাম। আকৌ এবাৰ আপোনালোক সকলোকে আন্তৰিক ধন্যবাদ জ্ঞাপন কৰিলোঁ।