গুজৰাটৰ ৰাজ্যপাল আচাৰ্য শ্ৰী দেৱব্ৰত জী, গুজৰাটৰ জনপ্ৰিয় মুখ্যমন্ত্ৰী শ্ৰী ভূপেন্দ্ৰভাই পেটেল জী, মোৰ কেবিনেট সহযোগী ৰে’ল মন্ত্ৰী শ্ৰী অশ্বিনী বৈষ্ণৱ জী, মোৰ সহযোগী সাংসদ আৰু গুজৰাট প্ৰদেশ ভাৰতীয় জনতা পাৰ্টিৰ সভাপতি শ্ৰী চি.আৰ পাটিলৰ লগতে দেশৰ বিভিন্ন স্থাপন পৰা সংযোগ স্থাপন কৰা ৰাজ্যপাল, মুখ্যমন্ত্ৰী, সাংসদ, বিধায়ক, মন্ত্ৰীসকল আৰু মই মোৰ সন্মুখত পৰ্দাত দেখিছো আজি ৭০০তকৈ অধিক ঠাইত স্থানীয় সাংসদগৰাকীৰ নেতৃত্বত, তাত থকা মন্ত্ৰীৰ নেতৃত্বত লাখ লাখ লোকে এই কাৰ্যসূচীত অংশগ্ৰহণ কৰিছে। হয়তো ৰে’লৱেৰ ইতিহাসত ভাৰতৰ চুক-কোণে একেলগে ইমান ডাঙৰ কাৰ্যসূচী কেতিয়াও হোৱা নাই। ১০০ বছৰৰ পিছত প্ৰথমবাৰৰ বাবে এনে কাৰ্যসূচী অনুষ্ঠিত হৈছে। লগতে এই মহান অনুষ্ঠানৰ আয়োজন কৰাৰ বাবে ৰে’লৱেক অভিনন্দন জনাইছো।
এখন বিকশিত ভাৰতৰ বাবে যি উদ্ভাৱন কৰা হৈছে সেয়া ধাৰাবাহিকভাৱে সম্প্ৰসাৰিত হৈ আছে। দেশৰ চুকে-কোণে প্ৰকল্প উদ্বোধন কৰা হৈছে, নতুন নতুন আঁচনি আৰম্ভ হৈছে। যদি মই কেৱল ২০২৪ চনৰ কথা কওঁ, ২০২৪ চনৰ পৰা মাত্ৰ ৭৫ দিন পাৰ হৈ গৈছে। ৭৫ দিনত ১১ লাখ কোটিতকৈ অধিক মূল্যৰ প্ৰকল্প উদ্বোধন কৰাৰ লগতে আধাৰশিলা স্থাপন কৰা হৈছে। আৰু যদি মই যোৱা ১০-১২ দিনৰ কথা কওঁ, কেৱল যোৱা ১০-১২ দিনত ৭ লাখ কোটিতকৈও অধিক মূল্যৰ প্ৰকল্প উদ্বোধন কৰি আধাৰশিলা স্থাপন কৰা হৈছে।আজিও দেশে এক উন্নত পদক্ষেপৰ দিশত এক বৃহৎ পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিছে।. এই কাৰ্যসূচীত এতিয়া ১ লাখ কোটিতকৈ অধিক মূল্যৰ প্ৰকল্প উদ্বোধন কৰাৰ লগতে আধাৰশিলা স্থাপন কৰা হৈছে।
আৰু চাওক, আজি দেশে লাভ কৰিছে ৮৫ হাজাৰ কোটিতকৈও অধিক মূল্যৰ ৰে’ল প্ৰকল্প। আৰু এনে কৰাৰ বাহিৰে মোৰ সময়ৰ অভাৱ। উন্নয়নৰ গতি লেহেমীয়া কৰিব নিবিচাৰো। আৰু সেইবাবেই আজি ৰে’লৱেৰ কাৰ্যসূচীত পেট্ৰলিয়াম মানুহৰ আন এক কাৰ্যসূচী সংযোজন কৰা হৈছে। আৰু গুজৰাটৰ দহেজতো ২০ হাজাৰ কোটিতকৈ অধিক ব্যয়ৰে নিৰ্মাণ হ’বলগীয়া পেট্ৰ’কেমিকেল কমপ্লেক্সৰ আধাৰশিলা স্থাপন কৰা হৈছে। আৰু এই প্ৰকল্পটোৱে হাইড্ৰজেন উৎপাদনৰ লগতে দেশত পলি-প্ৰ’পিলিনৰ চাহিদা পূৰণৰ ক্ষেত্ৰতো গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা গ্ৰহণ কৰিবলৈ গৈ আছে। আজি সঁচাকৈয়ে গুজৰাট আৰু মহাৰাষ্ট্ৰৰ একতা মলৰ আধাৰশিলাও স্থাপন কৰা হৈছে। এই একতা মলসমূহে ভাৰতৰ চহকী কুটিৰ উদ্যোগসমূহ, আমাৰ হস্তশিল্প, আমাৰ ভোকেল ফৰ লোকেল মিছন দেশৰ চুক-কোণলৈ লৈ যোৱাত সহায়ক হ’ব আৰু ইয়াত আমি ‘এক ভাৰত শ্ৰেষ্ঠ ভাৰত’ৰ ভেটিও শক্তিশালী হোৱা দেখিবলৈ পাম।
এই প্ৰকল্পসমূহৰ বাবে দেশবাসীক অভিনন্দন জনাইছো। আৰু মই মোৰ তৰুণ বন্ধুসকলক ক’ব বিচাৰো, ভাৰত এখন যুৱশক্তিৰে দেশ, ইয়াত বৃহৎ সংখ্যক যুৱক-যুৱতীয়ে বাস কৰে। আজিৰ যি উদ্বোধন কৰা হৈছে সেয়া আপোনালোকৰ বাবে। আৰু আজিৰ আধাৰশিলাটোৱে আপোনালোকৰ উজ্জ্বল ভৱিষ্যতৰ নিশ্চয়তা আনিছে।
বন্ধুসকল,
স্বাধীনতাৰ পিছৰ চৰকাৰসমূহে ৰাজনৈতিক স্বাৰ্থক যিমান অগ্ৰাধিকাৰ হ’ল, তাৰফলত ভাৰতীয় ৰে’লৱে সৰ্বাধিক ক্ষতিগ্ৰস্ত হ’ল। প্ৰথমে চাওক ২০১৪ চনৰ আগৰ ২৫-৩০ ৰে’লৱে বাজেট। দেশৰ সংসদত কি ক’লে ৰে’ল মন্ত্ৰীয়ে? তাত আমাৰ অমুক ৰে’লখনৰ ষ্টপেজ দিব। তাত আমাৰ ৬টা দবা আছিল গতিকে আমি ৮টা বনাম। অৰ্থাৎ মই দেখিলোঁ যে ৰে’লৱেত আনকি সংসদতো মাজে মাজে হাত চাপৰি বজাইছিল। অৰ্থাৎ তেওঁ ভাবি আছিল ষ্টপেজটো পালে নে নাপালে? মোৰ ষ্টেচনলৈকে ট্ৰেইন আহিল নে নাই? চাওক, একবিংশ শতিকাত এনেকৈ চিন্তা কৰি থাকিলে দেশৰ কি হ’লহেঁতেন? আৰু প্ৰথম কামটো মই এটা সুকীয়া বাজেটৰ পৰা ৰে’লৱে উলিয়াই ভাৰত চৰকাৰৰ বাজেটত অন্তৰ্ভূক্ত কৰিলোঁ আৰু তাৰ বাবেই আজি ভাৰত চৰকাৰৰ বাজেটৰ ধন ৰে’লৱেৰ উন্নয়নৰ বাবে ব্যৱহাৰ হ'বলৈ ধৰিলে।
পূৰ্বৰ দশকত আপোনালোকে ইয়াৰ পৰিৱেশ দেখিছে। এই প্লেটফৰ্মত কোনখন ৰে’ল আছে চাবলৈ ট্ৰেইনৰ মেইন লকটো যোৱা নাছিল। মানুহে দেখিছে কিমান দেৰি হৈছে। এয়াই প্ৰগ্ৰেম, সেই সময়ত ঘৰত মোবাইল নাছিল, ষ্টেচনলৈ গৈ চাওক কিমান দেৰি হৈছে। আত্মীয়ক কৈছিল ৰ’বা, ৰে’ল কেতিয়া আহে ঠিত নাই, নহ’লে আকৌ ঘৰলৈ উভতি যাব লাগিব। স্বচ্ছতা, নিৰাপত্তা, সুবিধাৰ সমস্যা, সকলো যাত্ৰীৰ ভাগ্যৰ ওপৰত এৰি দিয়া হৈছিল।
২০১৪ চনত অৰ্থাৎ ১০ বছৰ আগতে দেশৰ ৬ খন উত্তৰ-পূৰ্বৰ ৰাজ্য আছিল যাৰ ৰাজধানী আমাৰ দেশৰ ৰে’লপথৰ সৈতে সংযুক্ত নাছিল। ২০১৪ চনত দেশত ১০ হাজাৰৰো অধিক এনে ৰে’লৱে ক্ৰছিং আছিল য’ত কোনো ব্যক্তি নাছিল, দুৰ্ঘটনা অবিৰতভাৱে সংঘটিত হৈছিল। আৰু তাৰ বাবেই আমি আমাৰ বহু সম্ভাৱনাপূৰ্ণ সন্তান আৰু যুৱক-যুৱতীক হেৰুৱাবলগীয়া হ’ল। ২০১৪ চনত দেশৰ মাত্ৰ ৩৫ শতাংশ ৰে’ল লাইনত বিদ্যুৎ সংযোগ হৈছিল। ৰে’লপথ দুগুণ কৰাটোও পূৰ্বৰ চৰকাৰসমূহৰ বাবে অগ্ৰাধিকাৰ নাছিল। এই পৰিস্থিতিত কোনে প্ৰতি মুহূৰ্তত বিপদৰ সন্মুখীন হৈছিল? কোন বিপদত পৰিছিল? আমাৰ দেশৰ সাধাৰণ মানুহ, মধ্যবিত্ত পৰিয়াল, ভাৰতৰ ক্ষুদ্ৰ কৃষক, ভাৰতৰ ক্ষুদ্ৰ উদ্যোগী। মনত আছে, ৰে’লৱে সংৰক্ষণৰ অৱস্থা কি আছিল। দীঘলীয়া শাৰী, দালালি, কমিচন, ঘণ্টাৰ পিছত ঘণ্টা অপেক্ষা। মানুহেও ভাবিছিল যে এতিয়া এই পৰিস্থিতি এনেকুৱা, সমস্যা হৈছে, দুই-চাৰি ঘণ্টা যাত্ৰা কৰো, আমি কৰিম। চিঞৰি নাথাকিব, এইটোৱেই হৈ পৰিছে জীৱন। আৰু মই মোৰ জীৱনটো ৰে’লপথতে আৰম্ভ কৰিছো। সেইবাবেই মই ভালদৰেই জানো যে ৰে’লৱেৰ অৱস্থা কি আছিল।
বন্ধুসকল,
ভাৰতীয় ৰে’লৱেক সেই নৰকসদৃশ পৰিস্থিতিৰ পৰা উলিয়াই আনিবলৈ প্ৰয়োজনীয় ইচ্ছাশক্তি আমাৰ চৰকাৰে দেখুৱাইছে। এতিয়া ৰে’লৱেৰ উন্নয়ন চৰকাৰৰ অন্যতম শীৰ্ষ অগ্ৰাধিকাৰ। আমি ১০ বছৰৰ গড় ৰে’ল বাজেট ২০১৪ চনৰ আগৰ তুলনাত ৬ গুণ বেছি বৃদ্ধি কৰিছো। আৰু আজি মই দেশক নিশ্চয়তা দিছো যে আগন্তুক ৫ বছৰত তেওঁলোকে ভাৰতীয় ৰে’লৱেৰ এনে এক ৰূপান্তৰ দেখিব, যিটো তেওঁলোকে কল্পনাতীত। এই দিনটো এই ইচ্ছাশক্তিৰ জীৱন্ত প্ৰমাণ। দেশৰ যুৱক-যুৱতীসকলে কেনেকুৱা দেশ আৰু কেনেধৰণৰ ৰে’লপথ বিচাৰে সেইটো নিৰ্ণয় কৰিব। এয়া ১০ বছৰৰ কামৰ ট্ৰেইলাৰ আৰু আগবাঢ়িব লাগিব। আজি গুজৰাট, মহাৰাষ্ট্ৰ, উত্তৰপ্ৰদেশ, উত্তৰাখণ্ড, কৰ্ণাটক, তামিলনাডু, দিল্লী, মধ্যপ্ৰদেশ, তেলেংগানা, অন্ধ্ৰ প্ৰদেশ, বিহাৰ, ঝাৰখণ্ড, পশ্চিম বংগ, ওড়িশা আদি ইমানবোৰ ৰাজ্যত বন্দে ভাৰতৰ ৰে’ল উপলব্ধ হৈছে। আৰু ইয়াৰ লগে লগে বন্দে ভাৰত ৰে’ল সেৱাইও দেশত এক শতিকা সম্পূৰ্ণ কৰিছে। বন্দে ভাৰতৰ ৰে’লৰ নেটৱৰ্কে এতিয়া দেশৰ ২৫০ খনতকৈও অধিক জিলাত প্ৰৱেশ কৰিছে। জনসাধাৰণৰ আৱেগক সন্মান জনাই চৰকাৰে ধাৰাবাহিকভাৱে বন্দে ভাৰত ৰে’লৰ পথ বৃদ্ধি কৰি আছে। আহমেদাবাদ-জামনগৰ বন্দে ভাৰত ৰে’ল এতিয়া দ্বাৰকাত উপস্থিত হ’ব। আৰু মই এইমাত্ৰ দ্বাৰকাত বুৰ মাৰি আহিছো। আজমেৰ-দিল্লী চৰাই ৰোহিল্লা বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছ এতিয়া চণ্ডীগড়ত উপস্থিত হ’ব। গোৰখপুৰ-লক্ষ্ণৌ বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছ এতিয়া প্ৰয়াগৰাজলৈ যাব। আৰু এইবাৰ তাত কুম্ভ মেলা অনুষ্ঠিত হ’বলৈ গৈ আছে, গতিকে ইয়াৰ গুৰুত্ব আৰু বাঢ়িব। তিৰুৱনন্তপুৰম-কাছাৰগোড বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছ মাংগালুৰুলৈকে সম্প্ৰসাৰণ কৰা হৈছে।
বন্ধুসকল,
আমি সমগ্ৰ বিশ্বতে য’তেই নাচাওঁ কিয়, যিবোৰ দেশ সমৃদ্ধিশালী আৰু ঔদ্যোগিকভাৱে সক্ষম হৈ পৰিছে, সেইবোৰ দেশত ৰে’লৱেই এক বৃহৎ ভূমিকা পালন কৰিছে৷ গতিকে ৰে’লৱেৰ সজীৱতাও এখন উন্নত ভাৰতৰ নিশ্চয়তা। আজি ৰে’লৱেত অভূতপূৰ্ব গতিৰে সংস্কাৰ সাধন কৰা হৈছে। নতুন ৰে’লপথৰ দ্ৰুত নির্মাণ, ১৩০০ৰো অধিক ৰে’লৱে ষ্টেচনৰ আধুনিকীকৰণ, বন্দে ভাৰত, নমো ভাৰত, অমৃত ভাৰতৰ দৰে পৰৱৰ্তী প্রজন্মৰ ৰে’ল, আধুনিক ৰে’ল ইঞ্জিন আৰু ডবা কাৰখানা, এই সকলোবোৰে একবিংশ শতিকাৰ ভাৰতীয় ৰে’লৱেৰ ছবিখন সলনি কৰি আছে৷
বন্ধুসকল,
গতি শক্তি কাৰ্গো টাৰ্মিনেল নীতিৰ অধীনত কাৰ্গো টাৰ্মিনেল নিৰ্মাণৰ কাম ক্ষিপ্ৰতাৰে কৰা হৈছে। ইয়াৰ ফলত কাৰ্গো টাৰ্মিনেল নিৰ্মাণৰ গতি ত্বৰান্বিত হৈছে। ভূমি পট্টা নীতি আৰু অধিক সৰল কৰা হৈছে। ভূমি পট্টা প্রক্রিয়াও অনলাইনত কৰা হৈছে, যাৰ ফলত কামত স্বচ্ছতা আহি পৰিছে৷ দেশৰ পৰিবহণ খণ্ডক শক্তিশালী কৰাৰ বাবে ৰে’ল মন্ত্ৰালয়ৰ অধীনত গতি শক্তি বিশ্ববিদ্যালয়ো স্থাপন কৰা হৈছে। ভাৰতীয় ৰে’লৱে আধুনিকীকৰণ আৰু দেশৰ প্ৰতিটো চুক ৰে’লযোগে সংযোগ কৰাৰ দিশত আমি অহৰহ কাম কৰি আছো। আমি ৰে’লৱে নেটৱৰ্কৰ পৰা মানৱবিহীন গেট আঁতৰাই স্বয়ংক্ৰিয় সংকেত ব্যৱস্থা স্থাপন কৰিছো। আমি ৰে’লৱেৰ ১০০% বিদ্যুতীকৰণৰ দিশত আগবাঢ়িছো, আমি সৌৰশক্তিৰ দ্বাৰা চলি থকা ষ্টেচন নিৰ্মাণ কৰিছো। আমি ষ্টেচনত সুলভ মূল্যৰ ঔষধেৰে জনৌষধি কেন্দ্ৰ স্থাপন কৰিছো।
আৰু বন্ধুসকল,
এই ৰে’ল, এই ট্ৰেক, এই ষ্টেচনবোৰ কেৱল নিৰ্মাণ কৰাই নহয়, ইয়াৰ জৰিয়তে মেড ইন ইণ্ডিয়াৰ এক সম্পূৰ্ণ পৰিস্থিতিতন্ত্ৰ গঢ় লৈ উঠিছে। থলুৱাভাৱে নিৰ্মিত ইঞ্জিনেই হওক বা ৰে’লৰ ডবাই হওক, এই সামগ্ৰীসমূহ ভাৰতৰ পৰা শ্ৰীলংকা, মোজাম্বিক, চেনেগাল, ম্যানমাৰ, চুডান আদি দেশলৈ ৰপ্তানি কৰা হৈছে। যদি বিশ্বত ভাৰতত নিৰ্মিত ছেমি-হাই স্পীড ৰে’লৰ চাহিদা বাঢ়ে, তেন্তে ইয়াত বহুতো নতুন কাৰখানা স্থাপন কৰা হ’ব। ৰে’লৱেত চলি থকা এই সকলো প্ৰচেষ্টা, ৰে’লৱেৰ এই সজীৱতা, বিনিয়োগৰ জৰিয়তেও নতুন বিনিয়োগ আৰু নতুন নিয়োগৰ নিশ্চয়তা প্ৰদান কৰিছে।
বন্ধুসকল,
একাংশ লোকে আমাৰ এই প্ৰচেষ্টাক নিৰ্বাচনী দৃষ্টিভংগীৰে চাবলৈ চেষ্টা কৰে। আমাৰ বাবে এই উন্নয়নৰ কাম চৰকাৰ গঠনৰ বাবে নহয়, এই উন্নয়নৰ কাম কেৱল দেশ গঢ়াৰ এক মিছন। আমাৰ যুৱক-যুৱতী আৰু তেওঁলোকৰ ল’ৰা-ছোৱালীয়ে আগৰ প্ৰজন্মই যি কষ্ট ভোগ কৰিছিল, সেয়া ভোগ কৰিব নালাগিব। আৰু এয়া মোদীৰ গেৰাণ্টি।
বন্ধুসকল,
বিজেপিৰ ১০ বছৰীয়া উন্নয়নকালৰ আন এক উদাহৰণ হ’ল পূব আৰু পশ্চিম সমৰ্পিত মালবাহী কৰিডৰ। দশক দশক ধৰি দাবী আছিল যে মালবাহী ৰে’লৰ বাবে এটা সুকীয়া ট্ৰেক থাকিব লাগে। এনে হোৱা হ’লে মালবাহী ৰে’ল আৰু যাত্ৰীবাহী ৰে’ল দুয়োটাৰে গতি বৃদ্ধি পালেহেঁতেন। কৃষি, উদ্যোগ, ৰপ্তানি, বাণিজ্য আৰু সকলো কামৰ বাবে এই কাম ক্ষিপ্ৰ কৰি তোলাটো অতি প্ৰয়োজনীয় আছিল। কিন্তু কংগ্ৰেছৰ শাসনকালত এই প্ৰকল্পটো অসম্পূৰ্ণ হৈ ৰ’ল আৰু আবদ্ধ হৈ থাকিল। যোৱা ১০ বছৰত পূব আৰু পশ্চিম উপকূল সংযোগ কৰা এই মালবাহী কৰিডৰটো প্ৰায় সম্পূৰ্ণ হৈছে। আজি প্ৰায় ৬৫০ কিলোমিটাৰ মালবাহী কৰিডৰ উদ্বোধন কৰা হৈছে, আহমেদাবাদত আপুনি দেখিছে যে অপাৰেচন কণ্ট্ৰল চেণ্টাৰ উদ্বোধন কৰা হৈছে। চৰকাৰৰ প্ৰচেষ্টাৰ বাবে এই কৰিড’ৰত মালবাহী ৰে’লৰ গতি এতিয়া দুগুণতকৈও অধিক বৃদ্ধি পাইছে। এই কৰিডৰবোৰত বৰ্তমানতকৈ ডাঙৰ ৱেগন চলোৱাৰ ক্ষমতা আছে, য’ত আমি অধিক সামগ্ৰী কঢ়িয়াব পাৰো। এতিয়া সমগ্ৰ মালবাহী কৰিড’ৰত ঔদ্যোগিক কৰিডৰো গঢ়ি তোলা হৈছে। আজি ৰে’লৱে গুডছ চেড,গতি শক্তি মাল্টিমডেল কাৰ্গো টাৰ্মিনেল, ডিজিটেল কণ্ট্ৰোল ষ্টেচন, ৰে’লৱে কৰ্মশালা, ৰে’লৱে লোকোশ্বেড, ৰে’লৱে ডিপোও বহু ঠাইত উদ্বোধন কৰা হৈছে। ইয়াৰ ফলত মাল পৰিবহণৰ ক্ষেত্ৰতো অতি ইতিবাচক প্ৰভাৱ পৰিব।
বন্ধুসকল,
আমি ভাৰতীয় ৰে’লৱেকো স্বাৱলম্বী ভাৰতৰ বাবে এক নতুন মাধ্যম হিচাপে গঢ়ি তুলিছো। মই ভোকেল ফৰ লোকেলৰ প্ৰমোটাৰ, গতিকে ভাৰতীয় ৰে’লৱে ভোকেল ফৰ লোকেলৰ বাবে এক শক্তিশালী মাধ্যম। আমাৰ বিশ্বকৰ্মাৰ সহযোগী, আমাৰ শিপিনী, শিপিনী, মহিলা আত্মসহায়ক গোটৰ স্থানীয় সামগ্ৰী এতিয়া ষ্টেচনত বিক্ৰী হ’ব। এই পৰ্যন্ত ‘এক ষ্টেচন, এক সামগ্ৰী’ৰ ১৫০০খন বিপনী ৰে’ল ষ্টেচনত মুকলি কৰা হৈছে। আমাৰ হাজাৰ হাজাৰ দুখীয়া ভাই-ভনী ইয়াৰ দ্বাৰা উপকৃত হৈছে।
বন্ধুসকল,
মই সুখী যে আজি ভাৰতীয় ৰে’লৱেই ঐতিহ্য আৰু উন্নয়নৰ মন্ত্ৰ উপলব্ধি কৰি আঞ্চলিক সংস্কৃতি আৰু বিশ্বাসৰ সৈতে জড়িত পৰ্যটনকো প্ৰসাৰিত কৰিছে। আজি দেশত ৰামায়ণ চাৰ্কিট, গুৰু-কৃপা চাৰ্কিট আৰু জৈন যাত্ৰাত চলি আছে ভাৰত গৌৰৱ ৰে’ল। কেৱল ইমানেই নহয়, দেশৰ চুকে-কোণৰ পৰা শ্ৰীৰাম ভক্তক অযোধ্যালৈ লৈ গৈ আছে বিশেষ আস্থা ৰে’লে। এতিয়ালৈকে প্ৰায় ৩৫০খন আস্থা ৰে’ল চলিছে আৰু এইবোৰৰ মাজেৰে চাৰে চাৰি লাখৰো অধিক ভক্তই অযোধ্যাত ৰামলালাৰ দৰ্শন কৰিছে।
বন্ধুসকল,
আধুনিকতাৰ গতিৰে আগবাঢ়ি যাব ভাৰতীয় ৰে’লৱে। আৰু এয়া মোদীৰ গেৰাণ্টি। উন্নয়নৰ এই উদযাপনো সকলো দেশবাসীৰ সহযোগত অব্যাহত থাকিব। আকৌ এবাৰ সকলো মুখ্যমন্ত্ৰী, ৰাজ্যপাল আৰু ৰাইজলৈ কৃতজ্ঞতা জ্ঞাপন কৰিছো যিসকলে ৭০০ৰো অধিক স্থানত ইমান বৃহৎ সংখ্যকে থিয় হৈ, বহি আৰু কাৰ্যসূচীত অংশগ্ৰহণ কৰি আছে আৰু পুৱা ৯-৯.৩০ বজাত এই কাৰ্যসূচী আয়োজন কৰাটো সহজ কাম নহয়। কিন্তু দেশৰ জনসাধাৰণ উন্নয়নৰ লগত সংযুক্ত হৈ পৰিছে। আৰু সেইবাবেই এই দৃশ্য পৰিলক্ষিত হৈছে। আজি ইমান বৃহৎ হাৰত লোকসকলে এই কাৰ্যসূচীত অংশ লৈছে। ৭০০ৰো অধিক জিলাত তেওঁলোকে এই বিকাশ, এই নতুন ঢৌ অনুভৱ কৰিছে। আপোনালোক সকলোকে বহুত বহুত ধন্যবাদ। আৰু আপোনালোক সকলোৰে পৰা বিদায় মাগিছো। নমস্কাৰ।