গুজৰাটৰ ৰাজ্যপাল আচাৰ্য দেৱব্ৰত জী; গুজৰাটৰ জনপ্ৰিয় মুখ্যমন্ত্ৰী ভূপেন্দ্ৰভাই পেটেল জী; মোৰ কেবিনেট সহকৰ্মী তথা দেশৰ প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰী শ্ৰী ৰাজনাথ সিং জী; শ্ৰী জ্যোতিৰাদিত্য সিন্ধিয়া জী; টাটা ছনছৰ অধ্যক্ষ; এয়াৰবাছ ইণ্টাৰনেশ্যনেলৰ মুখ্য বাণিজ্যিক বিষয়া; প্ৰতিৰক্ষা আৰু বিমান পৰিবহণ খণ্ডৰ সৈতে জড়িত ব্যক্তিসকল; ভদ্ৰ পুৰুষ-মহিলাসকল!
নমস্কাৰ!
গুজৰাটত দেৱ দীপাৱলীলৈকে দীপাৱলী চলি থাকে। আৰু এই দীপাৱলী উৎসৱৰ সময়ত বদোদৰা, গুজৰাট আৰু সমগ্ৰ দেশে লাভ কৰিছে এক অমূল্য উপহাৰ। এয়া গুজৰাটৰ বাবে নতুন বছৰ আৰু নতুন বছৰত প্ৰথমবাৰৰ বাবে গুজৰাটলৈ আহিছো। আপোনালোক সকলোকে নৱবৰ্ষৰ আন্তৰিক শুভেচ্ছা জনাইছো!
আজি আমি ভাৰতক বিশ্বৰ এক প্ৰধান উৎপাদন কেন্দ্ৰ হিচাপে গঢ়ি তোলাৰ দিশত এক উল্লেখযোগ্য পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিছো। ভাৰতে আজি নিজাকৈ যুদ্ধ বিমান নিৰ্মাণ কৰিছে। আজি ভাৰতে নিজাকৈ টেংক আৰু ছাবমেৰিন নিৰ্মাণ কৰিছে। তদুপৰি ‘মেড ইন ইণ্ডিয়া’ ঔষধ আৰু ভেকচিনেও আজি বিশ্বৰ লাখ লাখ মানুহৰ জীৱন ৰক্ষা কৰি আছে। ইলেক্ট্ৰনিক গেজেট, মোবাইল ফোন আৰু গাড়ী ‘মেড ইন ইণ্ডিয়া’ আজি বিশ্বৰ বহু দেশত আধিপত্য বিস্তাৰ কৰিছে। ‘মেক ইন ইণ্ডিয়া’ আৰু ‘মেক ফৰ দ্য গ্ল’ব’ মন্ত্ৰৰে আগবাঢ়ি যোৱা ভাৰতে নিজৰ সম্ভাৱনা বৃদ্ধি কৰি আহিছে। এতিয়া ভাৰতে পৰিবহণ বিমানৰো প্ৰধান নিৰ্মাতাত পৰিণত হ’ব। আজি ভাৰতত ইয়াৰ আৰম্ভ হৈছে। আৰু মই সেই দিনটো কল্পনা কৰিছো যেতিয়া বিশ্বৰ বৃহৎ যাত্ৰীবাহী বিমানসমূহো ভাৰতত নিৰ্মাণ কৰা হ’ব আৰু ইয়াত ‘মেক ইন ইণ্ডিয়া’ৰ টেগ লাগি থাকিব।
বন্ধুসকল,
আজি বদোদৰাত যি সুবিধাৰ আধাৰশিলা স্থাপন কৰা হৈছে, সেই সুবিধাই দেশৰ প্ৰতিৰক্ষা আৰু মহাকাশ খণ্ডক সলনি কৰাৰ ক্ষমতা আছে। প্ৰথমবাৰৰ বাবে ভাৰতৰ প্ৰতিৰক্ষা মহাকাশ খণ্ডত ইমান বৃহৎ বিনিয়োগ কৰা হৈছে। ইয়াত নিৰ্মাণ কৰা পৰিবহণ বিমানে আমাৰ সেনাবাহিনীক শক্তি প্ৰদান কৰাই নহয়, বিমান নিৰ্মাণৰ বাবেও এক নতুন পৰিস্থিতিতন্ত্ৰ গঢ়ি তুলিব। শিক্ষা আৰু সংস্কৃতিৰ কেন্দ্ৰ হিচাপে পৰিচিত বদোদৰা এতিয়া এই নতুন পৰিচয়েৰে বিশ্বৰ আগত বিমান পৰিবহণ খণ্ডৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ কেন্দ্ৰ হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰিব৷ যদিও ভাৰতে ইতিমধ্যে বহু দেশলৈ বিমানৰ সৰু সৰু অংশ ৰপ্তানি কৰি আহিছে, এতিয়া দেশত প্ৰথমবাৰৰ বাবে সামৰিক পৰিবহণ বিমান নিৰ্মাণ কৰিবলৈ ওলাইছে। ইয়াৰ বাবে টাটা গ্ৰুপ আৰু এয়াৰবাছ ডিফেন্স কোম্পানীলৈ মোৰ শুভেচ্ছা জ্ঞাপন কৰিছো। মোক কোৱা হৈছে যে ভাৰতৰ শতাধিক এমএছএমইয়েও এই প্ৰকল্পত যোগদান কৰিব। ভৱিষ্যতে ইয়াত বিশ্বৰ আন দেশলৈ ৰপ্তানিৰ বাবেও অৰ্ডাৰ ল’ব পাৰিব। অৰ্থাৎ এই ভূমিৰ পৰাই ‘মেক ইন ইণ্ডিয়া’ আৰু ‘মেক ফৰ দ্য গ্ল’ব’ৰ সংকল্পও অধিক শক্তিশালী হোৱাৰ দিশত গতি কৰিছে।
বন্ধুসকল,
আজি ভাৰতত. আমাৰ হাতত বিশ্বৰ আটাইতকৈ দ্ৰুতগতিত বৃদ্ধি পোৱা বিমান পৰিবহণ খণ্ড আছে। বিমান পৰিবহণৰ ক্ষেত্ৰত আমি বিশ্বৰ শীৰ্ষ তিনিখন দেশৰ শাৰীত উপনীত হ’বলৈ ওলাইছো। আগন্তুক ৪-৫ বছৰত কোটি কোটি নতুন যাত্ৰী বিমান যাত্ৰী হ’বলৈ গৈ আছে। উড়ান আঁচনিখনে এই দিশত যথেষ্ট সহায় কৰিছে। অনুমান কৰা হৈছে যে আগন্তুক ১০-১৫ বছৰত ভাৰতত আৰু প্ৰায় ২০০০ যাত্ৰীবাহী আৰু মালবাহী বিমানৰ প্ৰয়োজন হ’ব। কেৱল ভাৰতত ২০০০ বিমানৰ প্ৰয়োজন; এইটোৱে দেখুৱাইছে যে উন্নয়ন কিমান দ্ৰুতগতিত হ’ব! এই বৃহৎ চাহিদা পূৰণৰ বাবে ভাৰতে ইতিমধ্যে প্ৰস্তুতি চলাইছে। আজিৰ অনুষ্ঠানটোও সেই দিশত এক গুৰুত্বপূৰ্ণ পদক্ষেপ।
বন্ধুসকল,
আজিৰ এই অনুষ্ঠানতো বিশ্ববাসীৰ বাবে এটা বাৰ্তা প্ৰদান কৰিছে। আজি ভাৰতে বিশ্বৰ বাবে এক সোণালী সুযোগ কঢ়িয়াই আনিছে। যোগান-শৃংখলত ব্যাঘাত জন্মিলেও আৰু ক’ৰোনা আৰু যুদ্ধই সৃষ্টি কৰা পৰিস্থিতিৰ মাজতো ভাৰতৰ উৎপাদন খণ্ডৰ বৃদ্ধিৰ গতি অব্যাহত আছে। এইটো কোনো আকস্মিক সাফল্য নহয়। আজি ভাৰতত পৰিচালনাৰ অৱস্থা ক্ৰমান্বয়ে উন্নত হৈছে। আজি ভাৰতে খৰচৰ প্ৰতিযোগিতামূলক ক্ষমতাৰ লগতে গুণগত মানৰ ওপৰতো গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছে। আজি ভাৰতে কম খৰচী উৎপাদন আৰু উচ্চ উৎপাদনৰ সুযোগ প্ৰদান কৰি আছে। আজি ভাৰতত প্ৰতিভাসম্পন্ন আৰু দক্ষ মানৱ সম্পদৰ এক বিশাল গোট আছে। বিগত আঠ বছৰত আমাৰ চৰকাৰে গ্ৰহণ কৰা সংস্কাৰে ভাৰতত এক অভূতপূৰ্ব উৎপাদন পৰিৱেশৰ সৃষ্টি কৰিছে। ভাৰতে আজিৰ দৰে সহজ ব্যৱসায় কৰা পৰিৱেশৰ ওপৰত ইমান গুৰুত্ব দিয়া নাছিল। কৰ্পৰেট কৰ গাঁথনি সৰল কৰা, বিশ্বব্যাপী প্ৰতিযোগিতামূলক কৰি তোলা, বহু খণ্ডত স্বয়ংক্ৰিয় পথৰ জৰিয়তে ১০০% প্ৰত্যক্ষ বিদেশী বিনিয়োগৰ অনুমতি দিয়া, প্ৰতিৰক্ষা, খনন, ব্যক্তিগত কোম্পানীক স্থানৰ দৰে খণ্ড মুকলি কৰা, শ্ৰমিক অনাৰ দৰে অৰ্থনৈতিক সংস্কাৰৰ এক নতুন কাহিনী আজি ভাৰতত লিখা হৈছে সংস্কাৰ, ২৯টা কেন্দ্ৰীয় শ্ৰম আইন মাত্ৰ ৪টা সংহিতালৈ পৰিণত কৰা, ৩৩ হাজাৰতকৈ অধিক বাধ্যবাধকতা বিলুপ্ত কৰা আৰু কেইবা ডজন কৰৰ ৱেব নিৰ্মূল কৰা আৰু এটা একক সামগ্ৰী আৰু সেৱা কৰ সৃষ্টি কৰা। আমাৰ উৎপাদন খণ্ডই এই সংস্কাৰৰ সুফল লাভ কৰিছে।
আৰু বন্ধুসকল,
এই সফলতাৰ আঁৰত আৰু এটা ডাঙৰ কাৰণ আছে। বৰঞ্চ মই ক’ম যে আটাইতকৈ ডাঙৰ কাৰণটো হ’ল মানসিকতাৰ পৰিৱৰ্তন। দীৰ্ঘদিন ধৰি চৰকাৰে এই মানসিকতাৰে শাসন কৰি আহিছে যে কেৱল চৰকাৰেহে সকলো জানে আৰু সকলো কাম চৰকাৰে কৰিব লাগে। এই মানসিকতাই দেশৰ প্ৰতিভা দমন কৰি ভাৰতৰ ব্যক্তিগত খণ্ডক বৃদ্ধি হ’বলৈ নিদিলে৷ ‘সবকা প্ৰয়াস’ৰ মনোভাৱেৰে আগবাঢ়ি গৈ দেশখনে এতিয়া ৰাজহুৱা আৰু ব্যক্তিগত খণ্ড উভয়কে সমানে গুৰুত্ব দিবলৈ আৰম্ভ কৰিছে।
বন্ধুসকল,
পূৰ্বৰ চৰকাৰসমূহৰ মানসিকতা আছিল সমস্যাসমূহ এৰাই চলা আৰু তেওঁলোকে কিছু ৰাজসাহায্য দি উৎপাদন খণ্ডটো চলাই ৰাখিব। এই মানসিকতাই ভাৰতৰ উৎপাদন খণ্ডৰ বহু ক্ষতি কৰিছে। ফলত ইয়াৰ পূৰ্বে কোনো সুনিৰ্দিষ্ট নীতি প্ৰণয়ন কৰা হোৱা নাছিল আৰু লজিষ্টিক, বিদ্যুৎ যোগান আৰু পানী যোগানৰ প্ৰয়োজনীয়তাক আওকাণ কৰা হৈছিল। মোৰ দেশৰ নৱ প্ৰজন্মই এই মানসিকতাৰ ফল খুব ভালদৰে বুজিব পাৰে। এতিয়া আজিৰ ভাৰতে নতুন মানসিকতা আৰু নতুন কৰ্ম-সংস্কৃতিৰে কাম কৰি আছে। আমি এড’চিজমেৰে ভৰপূৰ পদ্ধতি পৰিত্যাগ কৰিছো আৰু বৃদ্ধিৰ বাবে বিনিয়োগকাৰীৰ বাবে বিভিন্ন প্ৰৰোচনাৰ কথা চিন্তা কৰিছো। আমি উৎপাদনসংযোগী উদ্গনি আঁচনি আৰম্ভ কৰিলোঁ, যাৰ ফলত পৰিৱৰ্তনটো দৃশ্যমান হৈ পৰিল। আজি আমাৰ নীতি সুস্থিৰ, পূৰ্বানুমানযোগ্য আৰু ভৱিষ্যবাদী। আমি প্ৰধানমন্ত্ৰী গতিশক্তি নেচনেল মাষ্টাৰ প্লেন আৰু ৰাষ্ট্ৰীয় ল’জিষ্টিক নীতিৰ জৰিয়তে দেশৰ ল’জিষ্টিক ব্যৱস্থাৰ উন্নতি সাধন কৰিছো।
বন্ধুসকল,
আগতে আন এটা মানসিকতা আছিল, অৰ্থাৎ ‘ভাৰত উৎপাদন ক্ষেত্ৰত পাৰদৰ্শিতা প্ৰদৰ্শন কৰিব নোৱাৰে, গতিকে ই কেৱল সেৱা খণ্ডতহে গুৰুত্ব দিব লাগে’। আজি আমি কেৱল সেৱা খণ্ডতেই গুৰুত্ব দিয়াই নহয়, উৎপাদন খণ্ডকো সমৃদ্ধ কৰি তুলিছো। আমি জানো যে আজি বিশ্বৰ কোনো দেশেই কেৱল সেৱা খণ্ড বা কেৱল উৎপাদন খণ্ডৰ বিকাশ ঘটাই অগ্ৰগতি লাভ কৰিব নোৱাৰে। আমি উন্নয়নৰ ক্ষেত্ৰত এক সামগ্ৰিক দৃষ্টিভংগী গ্ৰহণ কৰিব লাগিব। আৰু আজিৰ নিউ ইণ্ডিয়াই আত্মবিশ্বাসেৰে একেটা পথতে আগবাঢ়িছে। আমাৰ মাজত দক্ষ জনশক্তিৰ অভাৱ আছে বুলি আন এক সীমিত বিশ্বাস আছিল। গতিকে, দেশৰ দক্ষতাৰ ওপৰত আস্থাৰ অভাৱ আছিল; দেশৰ প্ৰতিভাৰ ওপৰত বিশ্বাসৰ অভাৱ আছিল। সেয়েহে উৎপাদন খণ্ডৰ প্ৰতি এক প্ৰকাৰৰ উদাসীনতা আছিল আৰু ইয়াৰ প্ৰতি কম গুৰুত্ব দিয়া হৈছিল। কিন্তু আজি ভাৰতে উৎপাদন ক্ষেত্রতো আগৰণুৱা হ’বলৈ সাজু হৈছে৷ ছেমিকণ্ডাক্টৰৰ পৰা বিমানলৈকে আমি প্ৰতিটো খণ্ডতে আগৰণুৱা হোৱাৰ উদ্দেশ্যেৰে বৃদ্ধি পাইছো। এইটো সম্ভৱ হৈছিল কাৰণ যোৱা ৮ বছৰত আমি দক্ষতা বিকাশত মনোনিৱেশ কৰিছিলো আৰু ইয়াৰ বাবে এক পৰিৱেশ সৃষ্টি কৰিছিলো। এই সকলো পৰিৱৰ্তনক একত্ৰিত কৰি আজি ভাৰতৰ উৎপাদন খণ্ডত উন্নয়ন যাত্ৰা এই পৰ্যায়ত উপনীত হৈছে।
বন্ধুসকল,
আমাৰ চৰকাৰৰ বিনিয়োগ অনুকূল নীতিৰ ফল প্ৰত্যক্ষ বিদেশী বিনিয়োগতো দেখা যায়। বিগত আঠ বছৰত ১৬০খনতকৈও অধিক দেশৰ কোম্পানীয়ে ভাৰতত বিনিয়োগ কৰিছে। আৰু এনে নহয় যে এই বিদেশী বিনিয়োগ কেৱল কিছুমান উদ্যোগতহে আহিছে। এই বিনিয়োগে অৰ্থনীতিৰ ৬০টাতকৈও অধিক খণ্ড সামৰি ৩১খন ৰাজ্য আৰু কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলক সামৰি লৈছে। কেৱল মহাকাশ খণ্ডত ৩ বিলিয়ন মাৰ্কিন ডলাৰতকৈ অধিক বিনিয়োগ কৰা হৈছে। ২০০০ চনৰ পৰা ২০১৪ চনলৈ ১৪ বছৰৰ তুলনাত এই আঠ বছৰত এই খণ্ডত হোৱা বিনিয়োগ পাঁচগুণ অধিক। আমি ২০২৫ চনৰ ভিতৰত আমাৰ প্ৰতিৰক্ষা উৎপাদন ২৫ বিলিয়ন ডলাৰৰ বাহিৰলৈ বৃদ্ধি কৰাৰ লক্ষ্য নিৰ্ধাৰণ কৰিছো।আমাৰ প্ৰতিৰক্ষা ৰপ্তানিও ৫ বিলিয়ন মাৰ্কিন ডলাৰ অতিক্ৰম কৰিব। উত্তৰ প্ৰদেশ আৰু তামিলনাডুত গঢ়ি তোলা প্ৰতিৰক্ষা কৰিডৰেও এই খণ্ডটোক বৃদ্ধি কৰাত সহায় কৰিব। আজি দেশৰ প্ৰতিৰক্ষা মন্ত্ৰালয় আৰু গুজৰাট চৰকাৰৰ শলাগ লৈছো। আপুনি নিশ্চয় দেখিছে যে কিছুদিন পূৰ্বে তেওঁলোকে গান্ধীনগৰত এক দৰ্শনীয় ডেফ-এক্সপ’ আয়োজন কৰিছিল। বিভিন্ন প্ৰতিৰক্ষা সঁজুলিৰ সৈতে জড়িত এক বৃহৎ অনুষ্ঠান। আৰু মই সঁচাকৈয়ে আনন্দিত হৈছো যে এইটো আছিল এতিয়ালৈকে হোৱা আটাইতকৈ ডাঙৰ ডেফ-এক্সপ’। গতিকে, ৰাজনাথ জীক অভিনন্দন জনাইছো। এই অনুষ্ঠানৰ এটা গুৰুত্বপূৰ্ণ বৈশিষ্ট্য আছিল যে ডেফ-এক্সপ’ত প্ৰদৰ্শিত সকলো সঁজুলি আৰু প্ৰযুক্তি ‘মেড ইন ইণ্ডিয়া’ আছিল। অৰ্থাৎ ভৱিষ্যতৰ ডেফ-এক্সপ’ত প্ৰজেক্ট চি-২৯৫ৰ প্ৰতিফলনো আমি দেখিবলৈ পাম৷ ইয়াৰ বাবে টাটা গ্ৰুপ আৰু এয়াৰবাছলৈও মোৰ শুভেচ্ছা জ্ঞাপন কৰিছো।
বন্ধুসকল,
আজি এই ঐতিহাসিক ক্ষণত এই উদ্যোগটোৰ লগত জড়িত বন্ধু-বান্ধৱীসকললৈ মোৰ অনুৰোধ পুনৰ দোঁহাৰিব বিচাৰিছো। আৰু মই আনন্দিত যে বিভিন্ন খণ্ডৰ সকলো উদ্যোগৰ নেতা আৰু বিশিষ্ট ব্যক্তিসকলে আজি আমাৰ সৈতে এই গুৰুত্বপূৰ্ণ অনুষ্ঠানটোৰ সাক্ষী হ’বলৈ গৈছে। এই মুহূৰ্তত দেশত যি অভূতপূৰ্ব বিনিয়োগৰ আস্থা গঢ় লৈ উঠিছে তাৰ সৰ্বোত্তম ব্যৱহাৰ কৰক। যিমান পাৰে আক্ৰমণাত্মকভাৱে আগবাঢ়ি যোৱাৰ এই সুযোগ নাপাব। উদ্যোগটোত প্ৰতিষ্ঠিত খেলুৱৈসকলক মই আহ্বান জনাও যে দেশৰ ষ্টাৰ্ট-আপসমূহক আগবাঢ়ি যোৱাত সহায় কৰাৰ উপায় বিচাৰি উলিয়াওক। মই বিচাৰো যে সকলো ডাঙৰ উদ্যোগে সমগ্ৰ দেশতে আমাৰ যুৱক-যুৱতীসকলৰ ষ্টাৰ্ট-আপৰ বিষয়ে অধ্যয়ন কৰিবলৈ এটা ‘ষ্টাৰ্ট-আপ চেল’ ঘড় দিয়ক। আপোনাৰ গৱেষণা তেওঁলোকৰ কামৰ লগত কেনেকৈ মিলিব পাৰে? তেওঁলোকক হাত ধৰাৰ ব্যৱস্থা কৰক আৰু আপুনি দেখিব যে কেৱল আপুনি অতি দ্ৰুতগতিত বৃদ্ধি হোৱাই নহয়, আনকি সেই যুৱকসকলেও ষ্টাৰ্ট-আপৰ জগতখনত ভাৰতলৈ গৌৰৱ কঢ়িয়াই আনিছে। আনকি তেওঁলোকৰ শক্তিও বহুগুণ বৃদ্ধি পাব। গৱেষণাত ব্যক্তিগত খণ্ডৰ অংশগ্ৰহণ এতিয়াও সীমিত। যদি আমি একেলগে এইখিনি বৃদ্ধি কৰো তেন্তে আমি উদ্ভাৱন আৰু উৎপাদনৰ এক শক্তিশালী পৰিস্থিতিতন্ত্ৰ গঢ়ি তুলিবলৈ সক্ষম হ’ম। 'সবকা প্ৰয়াস'ৰ মন্ত্ৰ আমাৰ সকলোৰে বাবে উপযোগী হ'ব আৰু আমাৰ সকলোৰে পথ প্ৰদৰ্শন কৰিব। আৰু আমিও একেটা পথতে খোজ দিব লাগে। আকৌ এবাৰ সকলো দেশবাসীক এই আধুনিক বিমান নিৰ্মাণৰ সুবিধাৰ বাবে অভিনন্দন জনাইছো। দেশৰ যুৱক-যুৱতীসকলৰ বাবে অপেক্ষা কৰি আছে বহু নতুন সুযোগ। লগতে দেশৰ নৱপ্ৰজন্মলৈ মোৰ বিশেষ শুভেচ্ছা জ্ঞাপন কৰিলোঁ।
বহুত বহুত ধন্যবাদ !