ৰাজস্থানৰ ৰাজ্যপাল কলৰাজ মিশ্ৰজী, ৰাজস্থানৰ মুখ্যমন্ত্ৰী মোৰ বন্ধু শ্ৰী অশোক গেহলটজী, ৰে'ল মন্ত্ৰী শ্ৰী অশ্বিনী বৈষ্ণৱজী, ৰাজস্থান চৰকাৰৰ মন্ত্ৰী, বিধানসভা আৰু বিধান পৰিষদৰ বিৰোধী দলৰ নেতা, সকলো সাংসদ, বিধায়ক, মঞ্চত বহি থকা আন সকলো গণ্যমান্য ব্যক্তি আৰু ৰাজস্থানৰ মোৰ মৰমৰ ভাই-ভনীসকল,
মা ভাৰতীৰ উপাসনা কৰা ৰাজস্থানৰ ভূমিয়ে আজি প্ৰথমখন বন্দে ভাৰত ৰে’ল লাভ কৰিছে। দিল্লী কেণ্ট-আজমেৰ বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছৰ সৈতে, জয়পুৰলৈ অহা-যোৱা কৰা সহজ হ'ব। এই ৰে’লখনে ৰাজস্থানৰ পৰ্যটন উদ্যোগকো যথেষ্ট সহায় কৰিব। তীৰ্থৰাজ পুষ্কৰ হওঁক বা আজমেৰ শ্বৰীফ হওঁক, ভক্তসকলৰ বাবে এতিয়া এনে গুৰুত্বপূৰ্ণ বিশ্বাসৰ স্থানত উপনীত হোৱাটো সহজ হ'ব।
মোৰ আদৰৰ ভাই ভনীসকল,
যোৱা দুমাহত এইখন ষষ্ঠ বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছ, যাক মই ফ্লেগ অফ কৰাৰ সৌভাগ্য লাভ কৰিছো। মুম্বাই-চোলাপুৰ বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছ, মুম্বাই-শিৰডী বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছ, ৰাণী কামলাপতি-হজৰত নিজামুদ্দিন বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছ, চেকেন্দ্ৰাবাদ-তিৰুপতি বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছ, চেন্নাই কইম্বাটুৰ বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছ আৰু এতিয়া জয়পুৰ-দিল্লী বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছ আজিৰ পৰা আৰম্ভ হৈছে। এই আধুনিক ৰে’লসমূহ আৰম্ভ হোৱাৰ পিছত, প্ৰায় ৬০ লাখ লোকে এই ৰে’লবোৰত ভ্ৰমণ কৰিছে। বন্দে ভাৰতৰ আটাইতকৈ ডাঙৰ বৈশিষ্ট্যটো হ'ল যে ই মানুহৰ সময় ৰক্ষা কৰিছে। আৰু এটা অধ্যয়ন আছে যে বন্দে ভাৰত ভ্ৰমণত, মানুহে প্ৰতিটো ভ্ৰমণত প্ৰায় আঢ়ৈ হাজাৰ ঘণ্টা ৰাহি কৰে। ভ্ৰমণত সঞ্চয় কৰা এই আঢ়ৈ হাজাৰ ঘণ্টা মানুহৰ বাবে আন কামৰ বাবে উপলব্ধ হৈ আহিছে। উৎপাদন দক্ষতাৰ পৰা নিশ্চিত সুৰক্ষালৈকে, উচ্চ গতিৰ পৰা সুন্দৰ ডিজাইনলৈকে, বন্দে ভাৰত বহুতো সুবিধাৰে আশীৰ্বাদপ্ৰাপ্ত। এই সকলো বোৰ গুণৰ পৰিপ্ৰেক্ষিতত, বন্দে ভাৰত ৰে'লখন সমগ্ৰ দেশতে জনপ্ৰিয় হৈ উঠিছে। বন্দে ভাৰতে এক প্ৰকাৰে বহুতো নতুন আৰম্ভণি কৰিছে। বন্দে ভাৰত হৈছে প্ৰথম অৰ্ধ-উচ্চ গতিৰ ৰে’ল যিহৈছে মেড ইন ইণ্ডিয়া। বন্দে ভাৰত এনেধৰণৰ প্ৰথম ৰে’ল যিটো ইমান সংহত আৰু দক্ষ। বন্দে ভাৰত হৈছে থলুৱা সুৰক্ষা প্ৰণালীৰ সৈতে যাত্ৰাৰম্ভ কৰা প্ৰথমখন ৰে’ল। বন্দে ভাৰত হৈছে ভাৰতীয় ৰে’লৰ ইতিহাসৰ প্ৰথম খন ৰে’ল যিয়ে অতিৰিক্ত ইঞ্জিন অবিহনে শেষাদ্ৰী ঘাটৰ উচ্চতা আৰোহণ সম্পূৰ্ণ কৰিছিল। বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছে 'ভাৰতৰ প্ৰথম, সদায় প্ৰথম'ৰ মনোভাৱ সমৃদ্ধ কৰে! মই সুখী যে বন্দে ভাৰত ৰে'লখন আজি উন্নয়ন, আধুনিকতা, স্থিৰতা আৰু আত্মনিৰ্ভৰশীলতাৰ সমাৰ্থক হৈ পৰিছে। বন্দে ভাৰতৰ আজিৰ যাত্ৰাই আমাক কাইলৈ উন্নত ভাৰতৰ যাত্ৰাৰ দিশে লৈ যাব।
বন্ধুসকল,
এয়া আমাৰ দেশৰ দুৰ্ভাগ্য যে সাধাৰণ মানুহৰ জীৱনৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ অংশ ৰে'লৱেৰ দৰে এক ব্যৱস্থাক ৰাজনীতিৰ ক্ষেত্ৰ হিচাপে ব্যৱহাৰ কৰা হৈছিল। স্বাধীনতাৰ পিছত ভাৰতে এটা ডাঙৰ ৰে’লৱে নেটৱৰ্ক পাইছিল। কিন্তু ৰে’লৱেৰ আধুনিকীকৰণ সদায় ৰাজনৈতিক স্বাৰ্থৰ দ্বাৰা প্ৰভাৱিত হৈ আহিছে। ৰাজনৈতিক স্বাৰ্থই ব্যক্তিজন ৰে’ল মন্ত্ৰী হোৱাৰ বাছনিৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছিল। ষ্টেচনৰ পৰা ৰে’ল চলোৱাৰ সিদ্ধান্তও ৰাজনৈতিকভাৱে প্ৰেৰিত আছিল। ৰাজনৈতিক বিবেচনাৰ বাবে বাজেটত নতুন ৰে’লৰ নাম ঘোষণা কৰা হৈছিল, কিন্তু সেইবোৰ কেতিয়াও চলি নাছিল। পৰিস্থিতি এনেকুৱা আছিল যে ৰে’লনিযুক্তিত ৰাজনীতি আছিল আৰু দুৰ্নীতি ব্যাপকভাৱে চলি আছিল। পৰিস্থিতি এনেকুৱা আছিল যে ৰে'লৱেত চাকৰিৰ আৱৰণত দৰিদ্ৰ লোকসকলৰ ভূমি দখল কৰা হৈছিল। দেশখনত হাজাৰ হাজাৰ মানৱবিহীন লেভেল ক্ৰছিংও অপৰিহাৰ্য হৈ আছিল। ৰে’লসুৰক্ষাৰ পৰা ৰে’লপৰিচ্ছন্নতা আৰু ৰে'লৱে প্লেটফৰ্মৰ পৰিষ্কাৰ পৰিচ্ছন্নতালৈকে সকলোবোৰ উপেক্ষা কৰা হৈছিল। ২০১৪ চনৰ পিছতহে পৰিস্থিতি ভালৰ বাবে সলনি হৈছিল। যেতিয়া দেশৰ জনসাধাৰণে পূৰ্ণ সংখ্যাগৰিষ্ঠতাৰে এক স্থিৰ চৰকাৰ গঠন কৰিছিল, যেতিয়া চৰকাৰৰ পৰা ৰাজনৈতিক দৰদামৰ চাপ হ্ৰাস কৰা হৈছিল, তেতিয়া ৰে'লৱেইও স্বস্তিৰ নিশ্বাস পেলাইছিল আৰু নতুন উচ্চতা অৰ্জন কৰিবলৈ আগ্ৰহী হৈছিল। আজি ভাৰতীয় ৰে'লৰ পৰিৱৰ্তন দেখি প্ৰতিজন ভাৰতীয়ই গৌৰৱান্বিত।
মোৰ আদৰৰ ভাই-ভনীসকল,
ৰাজস্থানৰ মানুহে সদায় আমাক তেওঁলোকৰ প্ৰচুৰ আশীৰ্বাদপ্ৰদান কৰি আহিছে। আজি আমাৰ চৰকাৰে নায়কসকলৰ এই ভূমিক নতুন সম্ভাৱনা আৰু নতুন সুযোগৰ দেশ কৰি তুলিছে। ৰাজস্থান দেশৰ অন্যতম শীৰ্ষ পৰ্যটন স্থল। এইটো অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ যে ৰাজস্থান ভ্ৰমণ কৰা পৰ্যটকসকলৰ সময় ৰক্ষা কৰা হয় আৰু তেওঁলোকে সৰ্বাধিক সুবিধা লাভ কৰে। এই ক্ষেত্ৰত সংযোগে এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰে। এইটো স্বীকাৰ কৰিব লাগিব যে যোৱা কেইবছৰমানত ৰাজস্থানত সংযোগ সম্পৰ্কে কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰৰ পদক্ষেপ অভূতপূৰ্ব আছিল। ফেব্ৰুৱাৰীমাহত, মই দিল্লী-মুম্বাই এক্সপ্ৰেছৱেৰ দিল্লী-দৌচা-ললষ্ট শাখাৰ উদ্বোধনৰ বাবে দৌচা ভ্ৰমণ কৰাৰ সুযোগ পাইছিলো। দৌচাৰ উপৰিও এই এক্সপ্ৰেছৱেই আলৱাৰ, ভৰতপুৰ, চৱাই মাধোপুৰ, টংক, বুন্দি আৰু কোটা জিলাৰ লোকসকলক যথেষ্ট উপকৃত কৰিব। কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে ৰাজস্থানৰ সীমান্ত অঞ্চলত প্ৰায় ১৪০০ কিলোমিটাৰ পথৰ ওপৰতো কাম কৰি আছে। বৰ্তমান, ৰাজস্থানত প্ৰায় ১০০০ কিলোমিটাৰ অধিক পথ নিৰ্মাণৰ প্ৰস্তাৱ আছে।
বন্ধুসকল,
আমাৰ চৰকাৰ ৰাজস্থানত পথৰ লগতে ৰে’ল সংযোগৰ সৰ্বোচ্চ অগ্ৰাধিকাৰ। তৰাংগা পাহাৰৰ পৰা আবু ৰোডলৈ অম্বাজী হৈ এখন নতুন ৰে’লপথ নিৰ্মাণৰ কাম ইতিমধ্যে আৰম্ভ হৈছে। এই ৰে'ল লাইনৰ দাবী ১০০ বছৰতকৈও অধিক পুৰণি, যিটো এতিয়া বিজেপি চৰকাৰে পূৰণ কৰি আছে। আমি উদয়পুৰৰ মাজৰ ৰে’ল লাইনক আহমেদাবাদলৈ এটা ব্ৰডগজলৈ ৰূপান্তৰ কৰাৰ কামও সম্পূৰ্ণ কৰিছো। ফলস্বৰূপে, মেৱাৰ অঞ্চলটো গুজৰাট আৰু দেশৰ অন্যান্য অংশৰ সৈতে ব্ৰডগজৰ দ্বাৰা সংযোগ কৰা হৈছে। ৰাজস্থানৰ নেটৱৰ্কৰ প্ৰায় ৭৫ শতাংশৰ বৈদ্যুতিকৰণ যোৱা ন বছৰত সম্পূৰ্ণ হৈছে। অশ্বিনীজীয়ে এইমাত্ৰ বিতংভাৱে বৰ্ণনা কৰিছিল যে ৰাজস্থানৰ ৰে’ল বাজেটত ২০১৪ চনৰ আগৰ তুলনাত ১৪ গুণতকৈও অধিক বৃদ্ধি হৈছে। তেতিয়াআৰু এতিয়াৰ মাজত বাজেটত ১৪ গুণ বৃদ্ধি হৈছে। ২০১৪ চনৰ আগতে, যেতিয়া ৰাজস্থানৰ বাবে গড় ৰে'ল বাজেট আছিল প্ৰায় ৭০০ কোটি টকা, এই বছৰ ই ৯৫০০ কোটি টকাতকৈও অধিক। এই সময়ছোৱাত, ৰে'ললাইনদুগুণতকৈও অধিক বৃদ্ধি পাইছে। যোৱা বছৰবোৰত কৰা গজ ৰূপান্তৰ আৰু ৰে’লপথদুগুণ কৰাৰ কামে ৰাজস্থানৰ জনজাতীয় অঞ্চলসমূহক যথেষ্ট লাভান্বিত কৰিছে। ডুংগৰপুৰ, উদয়পুৰ, চিতোৰগড়, পালি আৰু চিৰোহী জিলাত ৰে'লসুবিধা সম্প্ৰসাৰিত হৈছে। ৰে'লপথৰ লগতে ৰাজস্থানৰ ৰে'ল ষ্টেচনসমূহো পৰিৱৰ্তন কৰা হৈছে। ৰাজস্থানৰ ডজনডজন ৰে’ল ষ্টেচন অমৃত ভাৰত ষ্টেচন আঁচনিৰ অধীনত বিকশিত কৰা হৈছে।
বন্ধুসকল,
পৰ্যটকসকলৰ সুবিধাৰ কথা মনত ৰাখি চৰকাৰে বিভিন্ন ধৰণৰ চাৰ্কিট ৰে’লও চলাই আছে। ভাৰত গৌৰৱ চাৰ্কিট ৰে’লখনে এতিয়ালৈকে ৭০ তকৈও অধিক ভ্ৰমণ কৰিছে। এই ৰে’লসমূহত ১৫০০০ ৰো অধিক যাত্ৰীয়ে ভ্ৰমণ কৰিছে। ভাৰত গৌৰৱ চাৰ্কিট ৰে’ল আজি এনে বহু ঠাইৰ বাবে চলি আছে, সেয়া অযোধ্যা-কাশী হওঁক, দক্ষিণৰ তীৰ্থকেন্দ্ৰ হওঁক, দ্বাৰকা জী হওঁক বা শিখ সম্প্ৰদায়ৰ গুৰুসকলৰ তীৰ্থস্থান হওঁক। আমি প্ৰায়ে এই যাত্ৰীসকলৰ পৰা ইতিবাচক প্ৰতিক্ৰিয়া আৰু সামাজিক মাধ্যমত এই ৰে’লসমূহৰ বাবে প্ৰশংসা দেখিবলৈ পাওঁ। এই ৰে’লসমূহে 'এক ভাৰত শ্ৰেষ্ঠ ভাৰত'ৰ মনোভাৱ শক্তিশালী কৰি আছে।
বন্ধুসকল,
বিগত বছৰবোৰত, ভাৰতীয় ৰে'লৱেই আন এক প্ৰচেষ্টা চলাইছে যিয়ে ৰাজস্থানৰ স্থানীয় সামগ্ৰীসমূহ সমগ্ৰ দেশতে উপলব্ধ কৰাত সহায় কৰিছে। এইটো 'এক ষ্টেচন এক সামগ্ৰী' অভিযান। ভাৰতীয় ৰে’লৱেই ৰাজস্থানত প্ৰায় ৭০ টা 'এক ষ্টেচন ৱান প্ৰডাক্ট' ষ্টল স্থাপন কৰিছে। জয়পুৰী ৰজা, সংগানেৰীয়ে প্ৰিণ্ট বিচনা চাদৰ, গোলাপেৰে নিৰ্মিত সামগ্ৰী, আৰু অন্যান্য হস্তশিল্প এই ষ্টলবোৰত বিক্ৰী কৰা হৈছে। অৰ্থাৎ ৰাজস্থানৰ ক্ষুদ্ৰ কৃষক, শিল্পী আৰু হস্তশিল্পে বজাৰত প্ৰৱেশ কৰিবলৈ এই নতুন মাধ্যম লাভ কৰিছে। এয়া হৈছে উন্নয়নত সকলোৰে অংশগ্ৰহণ, অৰ্থাৎ উন্নয়নৰ বাবে সকলোৰে প্ৰচেষ্টা। যেতিয়া ৰে'লৰ দৰে সংযোগৰ আন্তঃগাঁথনি শক্তিশালী হয়, তেতিয়া দেশ শক্তিশালী হয়। ইয়াৰ ফলত দেশৰ সাধাৰণ নাগৰিক, দৰিদ্ৰ আৰু মধ্যবিত্ত শ্ৰেণী উপকাৰী হয়। মই নিশ্চিত যে আধুনিক বন্দে ভাৰত ৰে'লে ৰাজস্থানৰ উন্নয়নত এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰিব। আৰু মই বিশেষকৈ গেহলটজীৰ প্ৰতি কৃতজ্ঞতা জ্ঞাপন কৰিছো যে আজিকালি তেওঁ বহুতো ৰাজনৈতিক সংকটৰ মাজেৰে পাৰ হৈ আছে। তথাপিও, তেওঁ উন্নয়নমূলক কামৰ বাবে সময় উলিয়াই ছিল আৰু ৰে'ল কাৰ্যসূচীত অংশগ্ৰহণ কৰিছিল। মই তেওঁক স্বাগতম জনাইছো আৰু অভিনন্দন জনাইছো আৰু মই গেহলটজীক এইকথা ক'ব বিচাৰো। গেহলটজী, আপোনাৰ প্ৰতিখন হাতত লাড়ু আছে। ৰে'ল মন্ত্ৰীজন ৰাজস্থানৰ আৰু ৰে'ল ৱে ব'ৰ্ডৰ অধ্যক্ষো ৰাজস্থানৰ। স্বাধীনতাৰ ঠিক পিছতে কৰিব লগা আন কামবোৰ এতিয়াও কৰা হোৱা নাই, কিন্তু আপোনাৰ মোৰ ওপৰত ইমান বিশ্বাস আছে যে আপুনি আজি মোৰ সন্মুখত সেই সকলোবোৰ প্ৰকল্প আগবঢ়াইছে। আপোনাৰ বিশ্বাস হৈছে আমাৰ বন্ধুত্বৰ শক্তি আৰু আপুনি এজন বন্ধু হিচাপে স্থাপন কৰা বিশ্বাসৰ বাবে মই আপোনাক কৃতজ্ঞতা জ্ঞাপন কৰিছো। আকৌ এবাৰ, মই আপোনালোক সকলোকে আৰু ৰাজস্থানক অভিনন্দন জনাইছো। বহুত ধন্যবাদ!