

নমস্কাৰ
মই আনন্দিত হৈছো যে আজি আন্তঃগাঁথনিৰ সন্দৰ্ভত হৈ থকা এই ৱেবিনাৰত শ শ অংশীদাৰে যোগদান কৰিছে আৰু ৭০০তকৈ অধিক এমডি আৰু চিইঅ’ই সময় উলিয়াই এই গুৰুত্বপূৰ্ণ প্ৰচেষ্টাৰ মহাত্ম্য বুজি মূল্য সংযোজনৰ কাম কৰিছে৷ মই সকলোকে আদৰণি জনাইছো৷ তদুপৰি, বিভিন্ন ক্ষেত্ৰৰ বিশেষজ্ঞ আৰু বিভিন্ন অংশীদাৰেও ব্যাপক হাৰত যোগদান কৰি এই ৱেবিনাৰখন সমৃদ্ধ কৰিব, ফলপ্ৰসূ কৰিব বুলি মোৰ দৃঢ় বিশ্বাস৷ সময় দিয়াৰ বাবে আপোনালোক সকলোকে পুনৰবাৰ অশেষ ধন্যবাদ জনাইছো আৰু আপোনালোক সকলোকে উষ্ম আদৰণি জনাইছো। এইবাৰৰ বাজেটত আন্তঃগাঁথনি খণ্ডৰ বৃদ্ধিৰ বাবে নতুন শক্তি প্ৰদান কৰিব। বিশ্বৰ বৃহৎ বিশেষজ্ঞ আৰু বহু নামী মিডিয়া হাউছে ভাৰতৰ বাজেট আৰু ইয়াৰ কৌশলগত সিদ্ধান্তক প্ৰশংসা কৰিছে।এতিয়া আমাৰ কেপেক্স ২০১৩-১৪ বৰ্ষৰ লগত তুলনা কৰা হৈছে, অৰ্থাৎ মোৰ আগমনৰ আগৰ পৰিস্থিতিৰ তুলনাত ৫গুণ অধিক হৈছে। ৰাষ্ট্ৰীয় আন্তঃগাঁথনি পাইপলাইনৰ অধীনত চৰকাৰে আগন্তুক সময়ত ১১০ লাখ কোটি টকা বিনিয়োগ কৰাৰ লক্ষ্য লৈছে। এনে পৰিস্থিতিত প্ৰতিজন অংশীদাৰৰ বাবে নতুন দায়িত্ব, নতুন সম্ভাৱনা আৰু সাহসী সিদ্ধান্ত লোৱাৰ সময় আহি পৰিছে।
বন্ধুসকল,
যিকোনো দেশৰ উন্নয়নত, বহনক্ষম উন্নয়নত, উজ্জ্বল ভৱিষ্যতৰ কথা মনত ৰাখি আন্তঃগাঁথনিৰ গুৰুত্ব সদায় আছে। আন্তঃগাঁথনিৰ সৈতে জড়িত ইতিহাস অধ্যয়ন কৰাসকলে এই কথা ভালদৰে জানে। যেনেকৈ চন্দ্ৰগুপ্ত মৌৰ্যই প্ৰায় ডেৰ-দুহাজাৰ বছৰ আগতে আমাৰ ঠাইত উত্তৰপাঠ নিৰ্মাণ কৰিছিল। এই পথটোৱে মধ্য এছিয়া আৰু ভাৰত উপমহাদেশৰ মাজত বাণিজ্য-ব্যৱসায় বৃদ্ধিত বহুখিনি সহায় কৰিছিল। পিছত সম্ৰাট অশোকেও এই পথত বহু উন্নয়নমূলক কাম কৰিলে। ষোড়শ শতিকাত শ্বেৰ শ্বাহ ছুৰীয়েও এই পথৰ গুৰুত্ব বুজি নতুন মূৰৰ পৰা উন্নয়নৰ কাম সম্পূৰ্ণ কৰিছিল। ইংৰাজসকল আহিলে এই পথটো আৰু উন্নীত কৰিলে আৰু তাৰ পিছত ইয়াক জি-টি ৰোড বুলি কোৱা হ’ল। অৰ্থাৎ দেশৰ উন্নয়নৰ বাবে ঘাইপথৰ উন্নয়নৰ ধাৰণাটো হাজাৰ হাজাৰ বছৰ পুৰণি। একেদৰে আমি দেখিবলৈ পাওঁ যে আজিকালি নদীৰ সন্মুখ আৰু জলপথৰ কথা ইমানেই চৰ্চা হৈছে। এই প্ৰেক্ষাপটত যদি আমি বাৰাণসীৰ ঘাটবোৰলৈ চাওঁ, সেইবোৰো হাজাৰ হাজাৰ বছৰৰ আগতে নিৰ্মিত নদীৰ সন্মুখভাগ। কলকাতাৰ পৰা পোনপটীয়া জল সংযোগৰ বাবে বহু শতিকা ধৰি বেনাৰস বাণিজ্য আৰু ব্যৱসায়ৰ কেন্দ্ৰও আছিল।
আন এক আমোদজনক উদাহৰণ হ’ল তামিলনাডুৰ থাঞ্জাৱুৰৰ কল্লনাই বান্ধ। এই কল্লনাই বান্ধ শোল সাম্ৰাজ্যৰ সময়ত নিৰ্মাণ কৰা হৈছিল। এই মথাউৰিটো প্ৰায় ২০০০ বছৰ পুৰণি আৰু বিশ্ববাসীয়ে জানি আচৰিত হ’ব যে আজিও এই মথাউৰিটো কাৰ্যক্ষম হৈ আছে। ২০০০ বছৰ আগতে নিৰ্মাণ কৰা এই মথাউৰিটোৱে আজিও এই অঞ্চলত সমৃদ্ধি কঢ়িয়াই আনিছে। আপুনি কল্পনা কৰিব পাৰে যে ভাৰতৰ ঐতিহ্য কি, ইয়াৰ কি বিশেষজ্ঞতা আছে, ইয়াৰ কি সামৰ্থ্য আছে। দুৰ্ভাগ্যজনকভাৱে স্বাধীনতাৰ পিছত আধুনিক আন্তঃগাঁথনিৰ ওপৰত যিমান গুৰুত্ব দিব লাগিছিল, সিমান গুৰুত্ব দিয়া নহ’ল। দশক দশক ধৰি আমাৰ দেশত এটা চিন্তাই আধিপত্য বিস্তাৰ কৰিছিল যে দৰিদ্ৰতা এটা মনোভাৱ-দৰিদ্ৰতা এটা গুণ। এই চিন্তাধাৰাৰ বাবেই পূৰ্বৰ চৰকাৰসমূহে দেশৰ আন্তঃগাঁথনিত বিনিয়োগ কৰাত অসুবিধাৰ সন্মুখীন হৈছিল। তেওঁৰ ভোট বেংকৰ ৰাজনীতিৰ বাবে ই অনুকূল নাছিল। আমাৰ চৰকাৰে এই চিন্তাধাৰাৰ পৰা দেশখনক বাহিৰলৈ উলিয়াই অনাই নহয়, আধুনিক আন্তঃগাঁথনিৰ ক্ষেত্ৰতো অভিলেখ বিনিয়োগ কৰিছে।
বন্ধুসকল,
এই চিন্তা আৰু এই প্ৰচেষ্টাৰ ফল দেশত দেখিবলৈ পোৱা গৈছে। আজি ২০১৪ চনৰ আগৰ তুলনাত ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথৰ বাৰ্ষিক গড় নিৰ্মাণ প্ৰায় দুগুণ বৃদ্ধি পাইছে। একেদৰে ২০১৪ চনৰ আগতে প্ৰতি বছৰে ৬০০কিলোমিটাৰ ৰে’ল লাইনত বিদ্যুৎ সংযোগ কৰা হৈছিল। আজি ই প্ৰায় ৪ হাজাৰ ৰুট কিলোমিটাৰত উপনীত হৈছে। যদি আমি বিমানবন্দৰবোৰলৈ চাওঁ তেন্তে ২০১৪ চনত বিমানবন্দৰৰ সংখ্যাও ৭৪টাৰ পৰা প্ৰায় ১৫০টালৈ বৃদ্ধি পাইছে, অৰ্থাৎ ই দুগুণ হৈছে৷ ইমান কম সময়তে ১৫০টা বিমানবন্দৰৰ কাম সম্পূৰ্ণ হৈছে। একেদৰে আজিৰ বিশ্বায়নৰ যুগত সাগৰীয় বন্দৰৰো অতি গুৰুত্ব আছে। আমাৰ বন্দৰসমূহৰ ক্ষমতা বৃদ্ধিও পূৰ্বৰ তুলনাত প্ৰায় দুগুণ বৃদ্ধি পাইছে।
বন্ধুসকল,
আমি আন্তঃগাঁথনি নিৰ্মাণক দেশৰ অৰ্থনীতিৰ চালিকা শক্তি হিচাপে গণ্য কৰোঁ। এই পথ অনুসৰণ কৰি ভাৰতে ২০৪৭ চনৰ ভিতৰত উন্নত ভাৰত হোৱাৰ লক্ষ্যত উপনীত হ’ব। এতিয়া আমি আমাৰ গতি আৰু অধিক বৃদ্ধি কৰিব লাগিব। এতিয়া আমি টপ গিয়াৰত যাব লাগিব। আৰু ইয়াত পিএম গতি শক্তি নেচনেল মাষ্টাৰ প্লেনৰ বিশাল ভূমিকা আছে। গতি শক্তি নেচনেল মাষ্টাৰ প্লেনে ভাৰতৰ আন্তঃগাঁথনি, ভাৰতৰ মাল্টিম’ডেল লজিষ্টিকক সজীৱ কৰিবলৈ গৈ আছে। অৰ্থনৈতিক আৰু আন্তঃগাঁথনি পৰিকল্পনা, উন্নয়নক এক প্ৰকাৰে একত্ৰিত কৰাৰ বাবে এইটো এটা ডাঙৰ আহিলা। আপোনালোকৰ নিশ্চয় মনত আছে, ইয়াত আমাৰ ডাঙৰ সমস্যাটো হ’ল আগতে বন্দৰ আৰু বিমানবন্দৰ নিৰ্মাণ কৰা হৈছিল, কিন্তু প্ৰথম মাইল আৰু শেষ মাইলৰ সংযোগৰ যত্ন লোৱা হোৱা নাছিল, ইয়াক অগ্ৰাধিকাৰ দিয়া হোৱা নাছিল। আগতে বিশেষ অৰ্থনৈতিক মণ্ডল আৰু উদ্যোগিক টাউনশ্বিপবোৰ আহিছিল যদিও ইয়াৰ সংযোগ আৰু আন্তঃগাঁথনি যেনে-বিদ্যুৎ, পানী, গেছ পাইপলাইনত বহুত পলম হৈছিল।
ইয়াৰ বাবেই লজিষ্টিকছৰ ইমানবোৰ সমস্যা হৈছিল, দেশৰ জিডিপিৰ এক বৃহৎ অংশ অপ্ৰয়োজনীয়ভাৱে ব্যয় হৈছিল। আৰু উন্নয়নৰ প্ৰতিটো কাম আগতে এক প্ৰকাৰে বন্ধ হৈ গৈছিল। এতিয়া এই সকলোবোৰ কাম একেলগে, নিৰ্দিষ্ট সময়সীমাৰ ভিত্তিত, সকলোবোৰ একেলগে লৈ এক প্ৰকাৰৰ ব্লু প্ৰিন্ট প্ৰস্তুত কৰা হৈছে। আৰু মই সুখী যে বৰ্তমানই প্ৰধানমন্ত্ৰী গতিশক্তি ৰাষ্ট্ৰীয় মাষ্টাৰ প্লেনৰ ফলাফলো আহিবলৈ আৰম্ভ কৰিছে। আমি সেই ব্যৱধানসমূহ চিনাক্ত কৰিছো, যিয়ে আমাৰ লজিষ্টিক দক্ষতাক প্ৰভাৱিত কৰে। সেয়েহে এইবাৰৰ বাজেটত ১০০টা জটিল প্ৰকল্পক অগ্ৰাধিকাৰ দিয়া হৈছে আৰু ইয়াৰ বাবে ৭৫ হাজাৰ কোটি টকাৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছে। গুণগত আৰু বহু-আৰ্হি আন্তঃগাঁথনিৰ সৈতে আমাৰ লজিষ্টিক খৰচ আগন্তুক দিনত আৰু অধিক হ্ৰাস পাব। ইয়াৰ দ্বাৰা ভাৰতত নিৰ্মিত সামগ্ৰীৰ ওপৰত, আমাৰ সামগ্ৰীৰ যোগ্যতাৰ ওপৰত অতি ইতিবাচক প্ৰভাৱ পৰিব লাগিব। লজিষ্টিক খণ্ডৰ লগতে সহজ-সৰল জীৱন আৰু সহজ ব্যৱসায়ৰ ক্ষেত্ৰতো বহু উন্নতি হ’ব। এনে পৰিস্থিতিত ব্যক্তিগত খণ্ডৰ অংশগ্ৰহণৰ সম্ভাৱনাও ক্ৰমাগতভাৱে বৃদ্ধি পাইছে। ব্যক্তিগত খণ্ডক এই প্ৰকল্পসমূহত অংশগ্ৰহণ কৰিবলৈ আমন্ত্ৰণ জনাইছো।
বন্ধুসকল,
নিশ্চিতভাৱে আমাৰ ৰাজ্যসমূহৰো এই ক্ষেত্ৰত ডাঙৰ ভূমিকা আছে৷ ইয়াৰ বাবে ৰাজ্য চৰকাৰসমূহে যাতে ধনৰ নাটনিৰ সন্মুখীন নহয় তাৰ বাবে ৫০ বছৰ পৰ্যন্ত সুতমুক্ত ঋণ এবছৰৰ বাবে বৃদ্ধি কৰা হৈছে। ইয়াৰ ক্ষেত্ৰতো যোৱা বছৰৰ বাজেট ব্যয়ৰ তুলনাত ৩০ শতাংশ বৃদ্ধি হৈছে। ইয়াৰ লক্ষ্য হৈছে ৰাজ্যসমূহেও গুণগত আন্তঃগাঁথনিৰ প্ৰসাৰ ঘটোৱা।
বন্ধুসকল,
এই ৱেবিনাৰত মই আপোনালোক সকলোকে আহ্বান জনাইছো যে যদি আপুনি আন এটা বিষয়ত চিন্তা কৰিব পাৰে, তেন্তে নিশ্চিতভাৱে এই বিষয়ে চিন্তা কৰক। আধুনিক আন্তঃগাঁথনি নিৰ্মাণৰ বাবে বিভিন্ন ধৰণৰ সামগ্ৰী থকাটোও সমানেই গুৰুত্বপূৰ্ণ। অৰ্থাৎ ই আমাৰ উৎপাদন উদ্যোগৰ বাবে বিশাল সম্ভাৱনাৰ সৃষ্টি কৰে। যদি এই খণ্ডই ইয়াৰ প্ৰয়োজনীয়তা আৰু পূৰ্বাভাস আগতীয়াকৈ মূল্যায়ন কৰে, যদি ইয়াৰ বাবেও ব্যৱস্থা গঢ়ি তোলা হয়, তেন্তে নিৰ্মাণ উদ্যোগটোৱেও সামগ্ৰী সংগ্ৰহ কৰাটো সমানেই সহজ হ’ব। আমাক এক সংহত পদ্ধতিৰ প্ৰয়োজন, আমি আমাৰ ভৱিষ্যতৰ নিৰ্মাণ কামৰ সৈতে বৃত্তাকাৰ অৰ্থনীতিৰ অংশটোক একত্ৰিত কৰিব লাগিব। বেষ্ট আউট অৱ ৱেষ্টৰ ধাৰণাটোও ইয়াৰ এটা অংশ হ’ব লাগে। আৰু মই বুজি পাওঁ যে ইয়াত প্ৰধানমন্ত্ৰী গাতি-শক্তি ৰাষ্ট্ৰীয় মাষ্টাৰ প্লেনৰো ডাঙৰ ভূমিকা আছে।
বন্ধুসকল,
যেতিয়া কোনো ঠাইত আন্তঃগাঁথনিৰ উন্নয়ন হয় তেতিয়া ইয়াৰ লগত উন্নয়নো হয়। এক প্ৰকাৰে উন্নয়নৰ সমগ্ৰ পৰিস্থিতিতন্ত্ৰই একেলগে নিজাববীয়াকৈ মুৰ দাঙি উঠিবলৈ আৰম্ভ কৰে। আৰু নিশ্চিতভাৱে যেতিয়া মোৰ পুৰণি দিনবোৰ মনত পৰে, যেতিয়া কচ্চত ভূমিকম্প হৈছিল, তেতিয়া স্বাভাৱিক যে চৰকাৰৰ সন্মুখত যদি ইমান ডাঙৰ ঘটনা সংঘটিত হয় যে সেয়া আগতীয়াকৈ কল্পনা কৰিব জানো পাৰি? মই এই কথা কও ভাই, ইফালে সিফালে গৈ যিমান পাৰি সোনকালে কাম সম্পূৰ্ণ কৰক, স্বাভাৱিক জীৱনৰ দিশে আগবাঢ়ক। মোৰ সন্মুখত দুটা বিকল্প আছিল, হয় সেই অঞ্চলত সাহায্য আৰু উদ্ধাৰৰ কাম সম্পন্ন কৰিম, নহয় সৰু সৰু ক্ষতিৰ সকলো মেৰামতি কৰি সেই জিলাকেইখনক নিজৰ ভাগ্যৰ ওপৰত এৰি দিয়া, নহয় দুৰ্যোগক সুযোগলৈ ৰূপান্তৰিত কৰা, দুৰ্ঘটনা যিয়েই নহওক কিয়, যি লোকচান হৈছে কিন্তু কচ্চক আধুনিকীকৰণৰ দিশত আগুৱাই নিবলৈ এতিয়া নতুন কিবা এটা কৰোঁ, ভাল কিবা এটা কৰোঁ, ডাঙৰ কিবা এটা কৰোঁ।
আৰু বন্ধুসকল, আপোনালোকে সুখী হ’ব যে মই ৰাজনৈতিক লাভ বা লোকচানমূলক কামৰ কথা নাভাবিলোঁ, লঘু কাম আৰু প্ৰশংসা লৈ আঁতৰি যোৱাৰ কামটো কৰা নাছিলো, মই এটা দীঘলীয়া জাঁপ মাৰিলোঁ, মই আন এটা পথ বাছি লৈছিলো আৰু তাৰ বাবে আন্তঃগাঁথনি নিৰ্মাণ কৰিলোঁ কচ্চৰ উন্নয়ন মোৰ কাম তাৰ পাছত গুজৰাট চৰকাৰে কচ্চৰ বাবে ৰাজ্যৰ ভিতৰতে উত্তম পথ নিৰ্মাণ কৰিলে, অতি বহল পথ নিৰ্মাণ কৰিলে, ডাঙৰ ডাঙৰ পানীৰ টেংকি সাজিলে, বিদ্যুৎ ব্যৱস্থাটো বহুদিন কাম কৰিবলৈ দিলে। আৰু তেতিয়া মই জানো বহুতে মোক কৈছিল, হেৰা তুমি ইমান ডাঙৰ ৰাস্তা বনাইছা, পাঁচ মিনিটত হ’লেও, দহ মিনিটত হ’লেও ইয়ালৈ এখন বাহন নাহে, বনাই কি কৰিবা। আপুনি ইমান খৰচ কৰি আছে। মোক তেনেকৈয়ে কৈছিল। কচ্চত অৰ্থাৎ এক প্ৰকাৰে নেতিবাচক বৃদ্ধি হ’ল, মানুহে তাত যোৱাৰ পিছত কচ্চ এৰি গুচি গৈছিল, যোৱা ৫০ বছৰ ধৰি গুচি গৈছিল।
কিন্তু বন্ধুসকল, আমি সেই সময়ত আন্তঃগাঁথনিত যিয়েই বিনিয়োগ কৰিছিলো, ভৱিষ্যতৰ প্ৰয়োজনীয়তাক মনত ৰাখি, ভৱিষ্যতৰ প্ৰয়োজনীয়তাক মনত ৰাখি, সেই সময়ৰ প্ৰয়োজনীয়তাক এৰি দি কচ্চ জিলাই ইয়াৰ পৰা আচৰিত ধৰণৰ লাভ অৰ্জন কৰিছে। আজি কচ্চ গুজৰাটৰ আটাইতকৈ দ্ৰুতগতিত বৃদ্ধি পোৱা জিলাত পৰিণত হৈছে। যিসকলে আগতে সীমান্তত অফিচাৰ পোষ্ট কৰিছিল, অৰ্থাৎ এক প্ৰকাৰে পোষ্টিংত শাস্তি বুলি গণ্য কৰা হৈছিল, ইয়াক কালাপানীৰ শাস্তি বুলি কোৱা হৈছিল। আজি ই আটাইতকৈ উন্নত জিলাত পৰিণত হৈছে। এসময়ত নিৰ্জন হৈ থকা ইমান বিশাল অঞ্চলটো এতিয়া জীপাল হৈ পৰিছে আৰু যাক লৈ আজি সমগ্ৰ দেশতে যি আলোচনা হৈ আছে। একেখন জিলাতে পাঁচটা বিমানবন্দৰ। আৰু যদি সম্পূৰ্ণ ক্ৰেডিট কাৰোবাৰ হাতত যায়, তেন্তে দুৰ্যোগক সুযোগলৈ ৰূপান্তৰিত কৰা আৰু তাৎক্ষণিক প্ৰয়োজনীয়তাৰ আগত চিন্তা কৰা কচ্চত নিৰ্মাণ কৰা আধুনিক আন্তঃগাঁথনিয়ে আজি ফল লাভ কৰিছে।
বন্ধুসকল,
ভৌতিক আন্তঃগাঁথনিৰ শক্তিৰ লগতে দেশৰ সামাজিক আন্তঃগাঁথনিও শক্তিশালী হোৱাটোও সমানেই প্ৰয়োজনীয়। আমাৰ সামাজিক আন্তঃগাঁথনি যিমানেই শক্তিশালী হ’ব সিমানেই প্ৰতিভাশালী যুৱক-যুৱতী, দক্ষ যুৱক-যুৱতীসকলে কাম কৰিবলৈ আগবাঢ়ি আহিব পাৰিব। সেইবাবেই দক্ষতা বিকাশ, প্ৰকল্প পৰিচালনা, বিত্ত দক্ষতা, উদ্যোগী দক্ষতা আদি বহুতো বিষয়ত অগ্ৰাধিকাৰ আৰু গুৰুত্ব দিয়াটোও সমানেই প্ৰয়োজনীয়। বিভিন্ন খণ্ডত, সৰু-বৰ উদ্যোগত দক্ষতাৰ পূৰ্বাভাসৰ সন্দৰ্ভতো আমি এটা ব্যৱস্থা গঢ়ি তুলিব লাগিব। ইয়াৰ দ্বাৰা দেশৰ মানৱ সম্পদো যথেষ্ট লাভৱান হ’ব। চৰকাৰৰ বিভিন্ন মন্ত্ৰালয়কো এই দিশত ক্ষিপ্ৰতাৰে কাম কৰিবলৈ আহ্বান জনাইছো৷
বন্ধুসকল,
আপুনি কেৱল আন্তঃগাঁথনি নিৰ্মাণ কৰাই নহয়, ভাৰতৰ বিকাশৰ যুগক গতি প্ৰদান কৰিবলৈও কাম কৰি আছে। সেইবাবেই এই ৱেবিনাৰত জড়িত প্ৰতিজন অংশীদাৰৰ ভূমিকা আৰু তেওঁলোকৰ পৰামৰ্শ অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ। আৰু লগতে চাওক যে আন্তঃগাঁথনিৰ কথা কওঁতে কেতিয়াবা ৰে’ল, পথ, বিমানবন্দৰ, বন্দৰ ইয়াৰ চাৰিওফালে থাকে; এতিয়া চাওক, এই বাজেটত গাঁৱে-ভূঞে মজুতকৰণৰ এক বৃহৎ প্ৰকল্প গ্ৰহণ কৰা হৈছে মজুতকৰণৰ বাবে, কৃষকৰ উৎপাদিত সামগ্ৰী মজুত কৰাৰ বাবে। কি বিশাল আন্তঃগাঁথনি সৃষ্টি কৰিব লাগিব। আমি এতিয়াৰ পৰা চিন্তা কৰিব পাৰিম।
দেশত আৰোগ্য কেন্দ্ৰ স্থাপন কৰা হৈছে। লাখ লাখ গাঁৱত স্বাস্থ্য সেৱাৰ বাবে শ্ৰেষ্ঠতম আৰোগ্য কেন্দ্ৰ স্থাপন কৰা হৈছে। এয়াও এক আন্তঃগাঁথনি। আমি নতুন ৰে’ল ষ্টেচন নিৰ্মাণ কৰিছো, এইটোও এটা আন্তঃগাঁথনিৰ কাম। আমি প্ৰতিটো পৰিয়ালক পকী ঘৰ প্ৰদানৰ কাম কৰি আছো, সেইটোও আন্তঃগাঁথনিৰ কাম। এই কামবোৰত আমাক নতুন প্ৰযুক্তিৰ প্ৰয়োজন, সামগ্ৰীৰ নতুনত্ব, নিৰ্মাণ আৰু সময়সীমাৰ ভিতৰত কেনেকৈ কাম কৰিব লাগে, এতিয়া ভাৰতে এই সকলোবোৰ বিষয়ত ব্যাপক উন্নয়নৰ প্ৰয়োজন। আৰু সেইবাবেই এই ৱেবিনাৰখন অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ।
সকলোকে আন্তৰিক শুভেচ্ছা জনালো! আপোনালোকৰ বুদ্ধিমত্তা, আপোনাৰ চিন্তা, আপোনাৰ অভিজ্ঞতাই এই বাজেটখন সৰ্বোত্তমভাৱে কাৰ্যকৰী কৰাৰ কাৰণ হ’ব, ইয়াক দ্ৰুত গতিত কাৰ্যকৰী কৰা হ’ব আৰু আপোনালোকে সৰ্বোত্তম ফলাফল পাব। এয়া মোৰ সম্পূৰ্ণ বিশ্বাস আছে। সকলোকে আন্তৰিক শুভেচ্ছা জ্ঞাপন কৰিলো।
বহুত বহুত ধন্যবাদ!