“The notion that India is emerging as a manufacturing hub is stabilizing in the mind of the world”
“Policy is just a beginning, policy plus performance is equal to progress”
“National Logistics Policy has not come out of the blue, there are 8 years of hard work behind it”
“From 13-14 percent logistics cost, we should all aim to bring it to single-digit as soon as possible”
“Unified Logistics Interface Platform- ULIP will bring all the digital services related with the transportation sector on a single portal”
“Gatishakti and National Logistics Policy together are now taking the country towards a new work culture”
“India, which is determined to become developed, now has to compete more with developed countries, so everything should be competitive”
“National Logistics Policy has immense potential for development of infrastructure, expansion of business and increasing employment opportunities”

কেন্দ্ৰীয় মন্ত্ৰী পৰিষদৰ মোৰ সতীৰ্থসকল, দেশৰ লজিষ্টিক আৰু উদ্যোগ জগতৰ প্ৰতিনিধিসকল, অন্যান্য বিশিষ্ট ব্যক্তিসকল, ভদ্ৰ পুৰুষ-মহিলাসকল,

স্বাধীনতাৰ অমৃতকালত আজি দেশে বিকশিত ভাৰত নিৰ্মাণৰ দিশত এক গুৰুত্বপূৰ্ণ পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিছে৷ ভাৰতৰ প্ৰান্তীয় লোকসকলক সুবিধা প্ৰদান কৰাটো ক্ষিপ্ৰতাৰে হৈছে, পৰিবহনৰ সৈতে জড়িত প্ৰত্যাহ্বানৰ অন্ত পৰিছে, আমাৰ নিৰ্মাতা, আমাৰ উদ্যোগৰ সময় আৰু পইচা দুয়োটা ৰাহি হওক, একেদৰে আমাৰ যি কৃষিজাত সামগ্ৰী আছিল, বিলম্বৰ বাবে ক্ষতিগ্ৰস্ত হৈছিল৷ সেইবোৰৰ পৰা আমি কিদৰে মুক্তি লাভ কৰিম? এই সকলো বিষয়ৰ সমাধান বিচৰাৰ এক নিৰন্তৰ প্ৰয়াস চলি আছে আৰু তাৰে এটা স্বৰূপ হৈছে আজিৰ ৰাষ্ট্ৰীয় লজিষ্টিক নীতি আৰু মোৰ দৃঢ় বিশ্বাস যে আমাৰ এই সকলো ব্যৱস্থাত সংস্কাৰৰ বাবে আৰু এই ক্ষেত্ৰত কাম কৰা চৰকাৰক পৃথক বিভাগৰ মাজতো এক সমন্বয় স্থাপন হ’ব৷ এয়া এক উৎকৰ্ষমূলক দৃষ্টিভংগী হিচাপে পৰিগণিত হ’ব৷ ইয়াৰ ফলস্বৰূপে আমি যি গতি বিচাৰিছো, সেই গতি লাভ কৰিম৷ আৰু আপোনালোক সকলোকে অনুৰোধ কৰিছো, ইয়ালৈ অহাত ৫-৭ মিনিট পলম হোৱাৰ কাৰণ আছে। ইয়াত এখন সৰু প্ৰদৰ্শনী আছে। সময়ৰ অভাৱত একেবাৰে কাষৰ পৰা দেখা নাপালো যদিও থোৰতে চকু ফুৰাই আছিলো। আপোনালোক সকলোকে আহ্বান জনাইছো যে সময় উলিয়াই এই চৌহদত ১৫-২০ মিনিট সময় কটাওক-নিশ্চিতভাৱে গৈ চাওক। এই ক্ষেত্ৰত প্ৰযুক্তিৰ প্ৰচলন কেনেকৈ হৈছে? আমি মহাকাশ প্ৰযুক্তি কেনেকৈ ব্যৱহাৰ কৰি আছো? আৰু সকলো বস্তু একেলগে দেখিলে হয়তো এই ক্ষেত্ৰৰ হ’লেও বহুত নতুন বস্তু পাব। আজি আমি বিশ্বৰ পঞ্চম বৃহত্তম অৰ্থনীতি। আপোনালোকে সুখী হোৱা নাইনেকি? কেতিয়াও নোপোৱাতকৈ দেৰি পোৱাটোও ভাল। যিকোনো সময়তে হয়৷ কাৰণ সকলোতে ইমানেই নেতিবাচকতা আছে যে কেতিয়াবা ভালখিনি বিচাৰিবলৈ বহু সময় লাগে আৰু দেশখন সলনি হৈ আছে। এটা সময় আছিল যেতিয়া আমি পাৰ চৰাই এৰিছিলো। এতিয়া চিতা এৰি দিছো৷ এনেকুৱা অলপ নহয়। কিন্তু আজি ৰাতিপুৱা চিতা এৰি যোৱাৰ সময়ত সন্ধিয়া লজিষ্টিক নীতিৰ লগত কিবা মিল আছেনে? কাৰণ আমিও বিচাৰো যে সা-সামগ্ৰীবোৰ চিতাৰ গতিৰে এঠাইৰ পৰা আন ঠাইলৈ যাব লাগে। দেশেও একে গতিৰে আগবাঢ়িব বিচাৰিছে।

বন্ধুসকল,

মেক ইন ইণ্ডিয়া আৰু ভাৰত আত্মনিৰ্ভৰশীল হোৱাৰ প্ৰতিধ্বনি কেৱল ভাৰততে নহয় বাহিৰতো শুনিবলৈ পোৱা যায়। আজি ভাৰতে ডাঙৰ ডাঙৰ ৰপ্তানিৰ লক্ষ্য নিৰ্ধাৰণ কৰি আছে, প্ৰথমতে সিদ্ধান্ত লোৱাটো অতি কঠিন। ইমান ডাঙৰ আছিল, আগতে ইমান আছিল, এতিয়া ইমানেই। কিন্তু এবাৰ সিদ্ধান্ত লোৱাৰ পিছত দেশে কৰিও দিয়ে। দেশে আজি সেই লক্ষ্যসমূহ পূৰণ কৰি আছে। ভাৰতৰ উৎপাদন খণ্ডৰ সম্ভাৱনা এক প্ৰকাৰে ভাৰতে উৎপাদন কেন্দ্ৰ হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰিছে। ই পৃথিৱীৰ মনত স্থিৰ হৈ পৰিছে। ইয়াক অনুমোদন জনোৱা হৈছে। পিএলআই আঁচনিখন অধ্যয়ন কৰাসকলে জানিব পাৰিব যে বিশ্বই ইয়াক মানি লৈছে। এনে অৱস্থাত ৰাষ্ট্ৰীয় লজিষ্টিক নীতিয়ে প্ৰতিটো খণ্ডৰ বাবে বহু নতুন শক্তি কঢ়িয়াই আনিছে। দেশৰ সকলো অংশীদাৰ, ব্যৱসায়ী, বেপাৰী, ৰপ্তানিকাৰক, কৃষক আদি সকসকলৰ বাবে অতি ডাঙৰ পথ হ’বলৈ গৈ থকা এই গুৰুত্বপূৰ্ণ পদক্ষেপৰ বাবে আজি ধন্যবাদ জ্ঞাপন কৰিলো। ইয়াৰ বাবে মই মোৰ শুভেচ্ছা জ্ঞাপন কৰিছোঁ। আপোনালোকক বহুত বহুত অভিনন্দন জ্ঞাপন কৰিলো।

বন্ধুসকল,

ইয়াত এই অনুষ্ঠানত বহুতো নীতি নিৰ্ধাৰক আছে, উদ্যোগটোৰ সকলো ডাঙৰ ডাঙৰ দিগ্বজ আছে, যিটো এই ক্ষেত্ৰত তেওঁলোকৰ দৈনন্দিন জীৱন। অসুবিধাৰ সন্মুখীন হৈছে, উপায় বিচাৰি পাইছে। কেতিয়াবা শ্বৰ্টকাট বিচাৰি পোৱা গৈছে, কিন্তু সেইবোৰ কৰা হৈছে। আপোনালোক সকলোৱে জানে আৰু কাইলৈ ​​যি লিখিব, মই আজিয়েই কওঁ। নীতি নিজেই এক ফলাফল নহয়, নীতি আৰম্ভ কৰা হয় আৰু নীতি+পাৰদৰ্শিতা=প্ৰগতি। অৰ্থাৎ নীতিৰ সৈতে পাৰদৰ্শিতাৰ মাপকাঠি থাকিব লাগে, পাৰদৰ্শিতাৰ ৰোডমেপ থাকিব লাগে, পাৰদৰ্শিতাৰ বাবে টাইমলাইন থাকিব লাগিব। যেতিয়া ই যোগদান কৰে। গতিকে নীতি+পাৰদৰ্শিতা=প্ৰগতি। আৰু সেইবাবেই আপ নীতিৰ পিছত চৰকাৰ আৰু এই ক্ষেত্ৰখনৰ লগত জড়িত সকলোৰে দৃঢ়তাৰে কাম-কাজৰ দায়িত্ব বহুগুণে বৃদ্ধি পায়। যদি নীতি নাই তেন্তে ই ইতিমধ্যে নাই বুলি কয়, নাই বুলিবলৈ আটাইতকৈ ভাল৷ যদি কোনো নীতি আছে, তেন্তে তালৈ যাব লগা হ’ল নে নাই সেয়া গম পোৱা যায় ভাই, আপুনি ইয়াতেই থাকি গ’লা৷ এনেকৈ যাব লাগিছিল, এনেকৈয়ে গ’লা। নীতিয়ে এক প্ৰকাৰে চালিকা শক্তি হিচাপে কাম কৰে। ই এক পথ প্ৰদৰ্শক শক্তি হিচাপেও কাম কৰে। আৰু সেয়েহে এই নীতিক কেৱল কাগজ বা নথি হিচাপে চাব নালাগে। যি গতিৰে আমি পূবৰ পৰা পশ্চিমলৈ সামগ্ৰী কঢ়িয়াই নিব লাগে। সেই গতিবেগ আমি ধৰিব লাগিব। আজিৰ ভাৰতে কোনো নীতি নিৰ্ধাৰণ কৰাৰ আগতে, কাৰ্যকৰী কৰাৰ আগতে, তাৰ বাবে এটা আধাৰ প্ৰস্তুত কৰে আৰু তেতিয়াহে সেই নীতি সফলতাৰে কাৰ্যকৰী হয় আৰু তাৰ পিছত প্ৰগতিৰ সম্ভাৱনা থাকে। ৰাষ্ট্ৰীয় লজিষ্টিক নীতিও হঠাতে এনেদৰে এদিন আৰম্ভ কৰা হোৱা নাই। ইয়াৰ আঁৰত আছে আঠ বছৰীয়া কঠোৰ পৰিশ্ৰম, নীতি পৰিৱৰ্তন, গুৰুত্বপূৰ্ণ সিদ্ধান্ত। আৰু যদি মই নিজৰ কথা কওঁ তেন্তে ক’ব পাৰো যে ২০০১ চনৰ পৰা ২০২২ চনলৈ মোৰ ২২ বছৰৰ অভিজ্ঞতা আছে। লজিষ্টিক সংযোগ উন্নত কৰাৰ বাবে পদ্ধতিগত আন্তঃগাঁথনি উন্নয়নৰ বাবে আমি সাগৰমলা, ভাৰতমালাৰ দৰে আঁচনি আৰম্ভ কৰিলো, ৰূপায়ণ কৰিলো। নিৰ্দিষ্ট মালবাহী কৰিড’ৰ আমি সেই কামটো অভূতপূৰ্ব হাৰত ক্ষিপ্ৰ কৰাৰ প্ৰচেষ্টা চলাইছো। আজি ভাৰতীয় বন্দৰসমূহৰ মুঠ বহন ক্ষমতা বহু পৰিমাণে বৃদ্ধি পাইছে। কণ্টেইনাৰ জাহাজৰ গড় অা যোৱাৰ সময় ৪৪ ঘণ্টাৰ পৰা ২৬ ঘণ্টালৈ হ্ৰাস পাইছে। জলপথৰ জৰিয়তে আমি পৰিৱেশ অনুকূল আৰু কম খৰচী পৰিবহণ কৰিব পাৰো, ইয়াৰ বাবে দেশত বহুতো নতুন জলপথো নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। ৰপ্তানিৰ ক্ষেত্ৰত সহায়ক হোৱাকৈ দেশত প্ৰায় ৪০টা এয়াৰ কাৰ্গো টাৰ্মিনেলো নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। ৩০টা বিমানবন্দৰত কল্ড ষ্ট’ৰেজৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছে। সমগ্ৰ দেশতে ৩৫টা মাল্টিম’ডেল লজিষ্টিক হাবো স্থাপন কৰা হৈছে। আপোনালোক সকলোৱে দেখিছে যে ক’ৰোনা সংকটৰ সময়ত দেশত কিষাণ ৰে’ল আৰু কৃষি উড়ানৰ ব্যৱহাৰো আৰম্ভ হৈছিল৷ দেশৰ দূৰ্গম অঞ্চলৰ পৰা মূল বজাৰলৈ কৃষি উৎপাদিত সামগ্ৰী পৰিবহণ কৰাত এইবোৰে যথেষ্ট সহায় কৰিছিল। কৃষি উড়ানে কৃষকৰ উৎপাদিত সামগ্ৰী বিদেশলৈ লৈ গৈছিল। আজি কৃষি উড়ানৰ সুবিধা দেশৰ প্ৰায় ৬০টা বিমানবন্দৰত আছে৷ মই নিশ্চিত যে আমাৰ সাংবাদিক বন্ধু কেইজনমানে মোৰ ভাষণটো শুনি মোক ফোন কৰিব যে এই কথাটো আমি নাজানিছিলো। আপোনালোকৰ মাজত বহুতেই অনুভৱ কৰিব যে এই সকলোবোৰ যি হৈছে ভালেই হৈছে৷ কাৰণ আমি একো গুৰুত্ব নিদিওঁ। এই আন্তঃগাঁথনি প্ৰকল্পসমূহত লাখ লাখ কোটি টকা বিনিয়োগ কৰাৰ সমান্তৰালভাৱে চৰকাৰে প্ৰযুক্তিৰ সহায়ত লজিষ্টিক খণ্ডটোও শক্তিশালী কৰাৰ চেষ্টা কৰিছে। ই-সঞ্চিতৰ জৰিয়তে কাগজবিহীন এক্সিম বাণিজ্যিক প্ৰক্ৰিয়াই হওক, শুল্কৰ অজ্ঞাত মূল্যায়নেই হওক বা ই-ৱে বিল আৰু ফাষ্টেগৰ ব্যৱস্থাই হওক, এই সকলোবোৰে লজিষ্টিক খণ্ডৰ কাৰ্যক্ষমতা বহু পৰিমাণে বৃদ্ধি কৰিছে।

বন্ধুসকল,

লজিষ্টিক খণ্ডৰ আন এক ডাঙৰ প্ৰত্যাহ্বানো আমাৰ চৰকাৰে যোৱা বছৰবোৰত নাইকিয়া কৰি পেলাইছে। পূৰ্বতে বিভিন্ন ৰাজ্যত একাধিক কৰ আৰোপ কৰাৰ বাবে লজিষ্টিক গতিত ব্ৰেক আছিল। কিন্তু জিএছটিয়ে এই সমস্যাটো সহজ কৰি তুলিছে। ইয়াৰ ফলত বিভিন্ন ধৰণৰ কাগজ-পত্ৰৰ কাম-কাজ হ্ৰাস পাইছে, যাৰ ফলত লজিষ্টিক প্ৰক্ৰিয়াটো সৰল হৈ পৰিছে। যোৱা কেইমাহমানৰ পৰা চৰকাৰে যিদৰে ড্ৰো’ন নীতি সলনি কৰিছে, ইয়াক পিএলআই আঁচনিৰ সৈতে সংযোগ কৰি, ড্ৰোন ব্যৱহাৰ কৰিও বিভিন্ন বস্তু যোগান ধৰা হৈছে। আৰু এইটো যদি ধৰি লওঁ যে নৱ প্ৰজন্ম নিশ্চয়কৈ ক্ষেত্ৰখনত আহিব। ড্ৰোন পৰিবহণ এটা বিশাল ক্ষেত্ৰ হ’বলৈ গৈ আছে আৰু হিমালয়ৰ ৰেঞ্জৰ দুৰ্গম আৰু সৰু সৰু গাঁওবোৰত কৃষি উৎপাদন কৰিব বিচাৰিছো। আমি তেওঁক ড্ৰোনেৰে কেনেকৈ আনিম? য’ত বিল আৰু পতিত এলেকা আছে, যদি তেওঁলোকে মাছ বিচাৰে, তেন্তে তেওঁলোকক ড্ৰোনেৰে কেনেকৈ ব্যৱস্থা কৰি ডাঙৰ চহৰৰ লেণ্ডলক এলেকালৈ সতেজ মাছ কঢ়িয়াই নিব পাৰি, এই সকলোবোৰ আহিব ধৰিছে। এই ধাৰণাটোৱে যদি কাৰোবাৰ বাবে কাম কৰে তেন্তে মোক ৰয়েল্টিৰ প্ৰয়োজন নাই।

বন্ধুসকল,

সেইবাবেই মই এই সকলোবোৰ কথা কওঁ। বিশেষকৈ টাফ টেৰেইন অঞ্চলত, পাহাৰীয়া অঞ্চলত ড্ৰোনে আমাক পূৰ্বতে ঔষধ কঢ়িয়াই নিয়াত, ভেকচিন কঢ়িয়াই নিয়াত বহুত সহায় কৰিছে। আমি ব্যৱহাৰ কৰিছো। অনাগত সময়ত মই কোৱাৰ দৰে পৰিবহণ খণ্ডত ড্ৰোনৰ অধিক ব্যৱহাৰ, ই লজিষ্টিক খণ্ডৰ বাবে অতি সহায়ক হ’ব আৰু আমি ইতিমধ্যে আপোনালোকৰ সন্মুখত এক অতি প্ৰগতিশীল নীতি আগবঢ়াইছো।

বন্ধুসকল,

ইটোৰ পিছত সিটো এনে সংস্কাৰৰ পিছতহে, দেশত এক শক্তিশালী লজিষ্টিক ভিত্তি গঢ়ি তোলাৰ পিছতহে ইমানখিনি হৈছে, তাৰ পিছতহে আমি এই ৰাষ্ট্ৰীয় লজিষ্টিক নীতিৰ কথা চিন্তা কৰিছো। কাৰণ আমি ইয়াক কাৰ্যাৰম্ভৰ পৰ্যায়লৈ আনি একপ্ৰকাৰ এৰি দিছো। এতিয়া আপোনালোক সকলো বন্ধুৰ প্ৰয়োজন কাৰণ এতিয়া ইমানবোৰ পদক্ষেপ, ইমানবোৰ ব্যৱস্থা গঢ়ি উঠিছে। কিন্তু তথাপিও আমি সকলোৱে কাৰ্যাৰম্ভৰ বাবে যোগদান কৰিব লাগিব আৰু টেক অফৰ ভিতৰত থাকিব লাগিব। এতিয়া ইয়াৰ পৰা লজিষ্টিক খণ্ডৰ উত্থান হ’ব বুলি মই কল্পনা কৰিব পাৰো বন্ধুসকল। এই পৰিৱৰ্তনে অভূতপূৰ্ব ফলাফল কঢ়িয়াই আনিবলৈ গৈ আছে। আৰু যদি আপুনি এবছৰৰ পাছত ইয়াৰ মূল্যায়ন কৰে, তেন্তে আপুনি নিজেই বিশ্বাস কৰিব যে হয়, আমি ভবা নাছিলোঁ যে আমি ইয়াৰ পৰা ইয়াত উপস্থিত হ’লোঁ৷ লজিষ্টিক খৰচৰ স্তৰটো চাওক ১৩-১৪ শতাংশ, আমি সকলোৱে ইয়াক অতি সোনকালে একক সংখ্যালৈ অনাৰ লক্ষ্য লোৱা উচিত। যদি আমি বিশ্বব্যাপী প্ৰতিযোগিতামূলক হ’ব বিচাৰো তেন্তে ই একপ্ৰকাৰৰ তলতে ওলমি থকা ফল। বাকী সকলোবোৰৰ ভিতৰত হয়তো আৰু পঞ্চাশটা কথাই আমাৰ বাবে খৰচ কমোৱাত অসুবিধা দিব পাৰে। কিন্তু এক প্ৰকাৰে ই এটা তলত ওলমি থকা ফল। কেৱল আমাৰ প্ৰচেষ্টাৰ দ্বাৰা, কেৱল দক্ষতাৰ দ্বাৰা, কেৱল কিছুমান নিয়ম মানি চলিব লাগিব৷ আমি ১৩-১৪ শতাংশৰ পৰা একক সংখ্যাত আহিব পাৰো।

বন্ধুসকল,

ৰাষ্ট্ৰীয় লজিষ্টিক নীতিৰ জৰিয়তে আৰু দুটা ডাঙৰ প্ৰত্যাহ্বানৰ সমাধান কৰা হৈছে। যিমানেই ঠাইত নহওক কিয়, এজন নিৰ্মাতাই নিজৰ কামৰ বাবে বিভিন্ন জিলাত বিভিন্ন অনুজ্ঞাপত্ৰ ল’বলগীয়া হয়। আমাৰ ৰপ্তানিকাৰকসকলেও এক দীঘলীয়া প্ৰক্ৰিয়াৰ মাজেৰে পাৰ হ’বলগীয়া হৈছে। তেওঁলোকৰ সামগ্ৰী অনুসৰণ আৰু অনুসন্ধান কৰিবলৈ ৰপ্তানিকাৰকসকলে এক্সপ’ৰ্টাৰ্ছ শ্বিপিং বিল নং, ৰে’লৱে কনচাইনমেণ্ট নং, ই-ৱে বিল নং ইত্যাদি যোগ কৰিব লাগিব। তেতিয়াহে তেওঁ দেশৰ সেৱা কৰিব পাৰিব। এতিয়া আপোনালোকৰ ভাল হৈছে গতিকে বেছি অভিযোগ নাথাকে। কিন্তু আপোনাৰ বেদনা মই বুজি পাইছো গতিকে ইয়াক উন্নত কৰাৰ চেষ্টা কৰিছো। ইউনিফাইড লজিষ্টিকছ ইণ্টাৰফেচ প্লেটফৰ্ম অৰ্থাৎ ইউলিপ আৰু এইটোৱেই মই কওঁ ইউলিপ আজি মুকলি কৰা হৈছে, ইয়াৰ দ্বাৰা ৰপ্তানিকাৰকসকলে এই দীঘলীয়া প্ৰক্ৰিয়াৰ পৰা মুক্তি পাব। আৰু ইয়াৰ এটা ডেমো আছে আপুনি পিছফালে থকা প্ৰদৰ্শনীত দেখিব যে আপুনি কিমান দ্ৰুতগতিত নিজৰ সিদ্ধান্ত নিজে ল’ব পাৰে আৰু আগবাঢ়ি যাব পাৰে। ইউলিপে পৰিবহণ খণ্ডৰ সৈতে জড়িত সকলো ডিজিটেল সেৱা একক মঞ্চত আনিব। ৰাষ্ট্ৰীয় লজিষ্টিক নীতিৰ অধীনত আজিৰ পৰা ইজ অৱ লজিষ্টিকছ চাৰ্ভিচেছ-ই-লগছ নামৰ এটা ডিজিটেল প্লেটফৰ্মো আৰম্ভ কৰা হৈছে। এই প’ৰ্টেলৰ জৰিয়তে উদ্যোগ সংস্থাসমূহে এনেধৰণৰ যিকোনো বিষয় পোনপটীয়াকৈ চৰকাৰী সংস্থাটোৰ সৈতে ল’ব পাৰে, যাৰ ফলত তেওঁলোকৰ কাম-কাজ আৰু প্ৰদৰ্শনত সমস্যাৰ সৃষ্টি হৈছে। অৰ্থাৎ অতি স্বচ্ছ ৰূপত আপোনাক চৰকাৰৰ দুৱাৰমুখলৈ কোনো ধৰণৰ হুলস্থুল নোহোৱাকৈ লৈ যোৱাৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছে। এনে গোচৰৰ ক্ষিপ্ৰ সমাধানৰ বাবেও এক সম্পূৰ্ণ ব্যৱস্থা তৈয়াৰ কৰা হৈছে।

বন্ধুসকল,

ৰাষ্ট্ৰীয় লজিষ্টিক নীতিৰ বাবে যদি কোনোবাই সৰ্বাধিক সমৰ্থন লাভ কৰিছে তেন্তে সেয়া হ’ল প্ৰধানমন্ত্ৰী গতিশক্তি ৰাষ্ট্ৰীয় মাষ্টাৰ প্লেন৷ মই সুখী যে আজি দেশৰ সকলো ৰাজ্য আৰু কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চলৰ আমাৰ সকলো ইউনিটে ইয়াত যোগদান কৰি প্ৰায় সকলো বিভাগে একেলগে কাম কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰিছে। কেন্দ্ৰীয় আৰু ৰাজ্য চৰকাৰৰ বিভিন্ন আন্তঃগাঁথনি প্ৰকল্পৰ সৈতে জড়িত তথ্যৰ এক বিশাল ডাটাবেছ প্ৰস্তুত কৰা হৈছে। আপোনালোকে জানি আচৰিত হ’ব যে আজি কেন্দ্ৰ আৰু ৰাজ্য চৰকাৰৰ পৰা প্ৰায় ডেৰ হাজাৰ লেয়াৰ অৰ্থাৎ ১৫০০ লেয়াৰত ডাটা পিএম গতিশক্তি প’ৰ্টেলত আহি আছে। প্ৰকল্পবোৰ ক’ত, বনভূমি ক’ত, প্ৰতিৰক্ষা ভূমি ক’ত, এনে সকলো তথ্য একে ঠাইতে আহিবলৈ আৰম্ভ কৰিছে৷ ইয়াৰ ফলত আন্তঃগাঁথনি প্ৰকল্পৰ পৰিকল্পনা উন্নত হৈছে, ক্লিয়াৰেন্স ত্বৰান্বিত হৈছে আৰু পিছত লক্ষ্য কৰা সমস্যাসমূহ কাগজতৰ পূৰ্বেই সমাধান হৈছে৷ আমাৰ আন্তঃগাঁথনিত যিবোৰ ব্যৱধান হৈছিল, সেইবোৰো পিএম গতিশক্তিৰ বাবে দ্ৰুতগতিত আঁতৰি গৈছে। মোৰ মনত আছে, দেশত কিমান আগতে আন্তঃগাঁথনি প্ৰকল্পৰ কথা চিন্তা নকৰাকৈ ঘোষণা কৰি দশক দশক ধৰি ওলোমাই ৰখাৰ পৰম্পৰা আছিল। ইয়াৰ বাবে দেশৰ লজিষ্টিক খণ্ডত বৃহৎ লোকচান হৈছে। আৰু যেতিয়া মই লজিষ্টিক পলিচিৰ কথা কৈছো। তাৰো আছে মানৱীয় মুখ। যদি আমি এই ব্যৱস্থাবোৰ সঠিকভাৱে চলাওঁ, তেন্তে কোনো ট্ৰাক চালকে ৰাতি বাহিৰত শুব নালাগিব। ডিউটি ​​কৰি ৰাতি ঘৰলৈও আহিব পাৰে, ৰাতি শুব পাৰে। এই সকলোবোৰ পৰিকল্পনা ব্যৱস্থা সকলো সহজে কৰিব পাৰি। আৰু কি এক মহান সেৱা হ’ব। মই যিটো ক’ব বিচাৰিছো সেয়া হ’ল এই নীতিয়ে সঁচাকৈয়ে দেশৰ সমগ্ৰ চিন্তাধাৰা সলনি কৰাৰ সম্ভাৱনা আছে।

বন্ধুসকল,

গতিশক্তি আৰু ৰাষ্ট্ৰীয় লজিষ্টিক নীতিয়ে মিলি দেশক এক নতুন কৰ্ম সংস্কৃতিৰ দিশে লৈ গৈছে। শেহতীয়াকৈ অনুমোদিত গতিশক্তি বিশ্ববিদ্যালয় অৰ্থাৎ আমি ইয়াৰ লগতে মানৱ সম্পদ উন্নয়নৰ কামো কৰিছো। এতিয়া আজি নীতি আনিছো। বিশ্ববিদ্যালয়ৰ পৰা, গতিশক্তি বিশ্ববিদ্যালয়ৰ পৰা যি প্ৰতিভা ওলাই আহিব, সেই প্ৰতিভাইও ইয়াক বহুত সহায় কৰিব৷

বন্ধুসকল,

ভাৰতত চলি থকা এনে প্ৰচেষ্টাৰ মাজতে আমাৰ বাবে এইটোও বুজাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ যে আজি ভাৰতৰ প্ৰতি বিশ্বৰ দৃষ্টিভংগী সলনি হৈ আছে। আজি বিশ্বই ভাৰতক অতি ইতিবাচকভাৱে মূল্যায়ন কৰি আছে, আমাৰ দেশত অলপ সময় লাগে। কিন্তু ওলাই গৈ আছে। বিশ্বই ভাৰতৰ পৰা বহুত আশা ৰাখিছে আৰু আপোনালোকৰ যিসকল লোক হয়তো ইয়াৰ সৈতে সম্পৰ্কিত, আপোনালোকেও নিশ্চয় অভিজ্ঞতা অৰ্জন কৰিছে। বিশ্বৰ ডাঙৰ ডাঙৰ বিশেষজ্ঞসকলে কৈছে যে ভাৰত আজি ‘গণতান্ত্ৰিক মহাশক্তি’ হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰিছে। বিশেষজ্ঞ আৰু গণতান্ত্ৰিক মহাশক্তিসমূহ ভাৰতৰ ‘অসাধাৰণ প্ৰতিভা ইক’-চিষ্টেম’ত গভীৰভাৱে প্ৰভাৱিত হৈছে। বিশেষজ্ঞসকলে ভাৰতৰ ‘দৃঢ়তা’ আৰু ‘প্ৰগতিৰ’ প্ৰশংসা কৰিছে। আৰু এয়া কেৱল কাকতলীয়া নহয়। বিশ্ব সংকটৰ মাজত ভাৰত আৰু ভাৰতীয় অৰ্থনীতিয়ে যি ধৰণৰ সুস্থিৰতা দেখুৱাইছে, সেই ধৰণৰ সুস্থিৰতাই বিশ্ববাসীক নতুন আত্মবিশ্বাসেৰে ভৰাই তুলিছে। বিগত বছৰসমূহত ভাৰতে যি সংস্কাৰ সাধন কৰিছে, যি নীতি ৰূপায়ণ কৰিছে সেয়া সঁচাকৈয়ে অভূতপূৰ্ব। আৰু সেয়ে ভাৰতৰ প্ৰতি বিশ্বৰ বিশ্বাস বাঢ়িছে আৰু ক্ৰমাগতভাৱে বাঢ়ি গৈ আছে। আমি পৃথিৱীৰ এই আস্থাক সম্পূৰ্ণৰূপে পালন কৰিব লাগিব। ই আমাৰ দায়িত্ব, আমাৰ সকলোৰে এটা দায়িত্ব আছে, আৰু এনে এটা সুযোগ হেৰুৱাই পেলোৱাটো আমাৰ বাবে কেতিয়াও লাভজনক নহ’ব। আজি আৰম্ভ হ’ল ৰাষ্ট্ৰীয় লজিষ্টিক নীতি, মই নিশ্চিত। ই দেশৰ জীৱনৰ প্ৰতিটো ক্ষেত্ৰতে এক নতুন গতি কঢ়িয়াই অনাত সহায় কৰিব৷

বন্ধুসকল,

আপোনালোকৰ মাজত এনে কোনো লোক নাই, যি আমাৰ দেশখন উন্নত দেশ হোৱাটো নিবিচাৰে, উন্নত হ’বলৈ সংকল্পবদ্ধ নহয়৷ সমস্যা এটাই যে কোনো মানুহে কৰিব। এইটো মই সলনি কৰিব বিচাৰো, আমি একেলগে কৰিব লাগিব। উন্নত ভাৰতৰ সংকল্পৰে চলি থকা ভাৰতে এতিয়া উন্নত দেশসমূহৰ সৈতে অধিক প্ৰতিযোগিতা কৰিব লাগিব আৰু আমি ধৰি লওঁ যে আমি শক্তিশালী হোৱাৰ লগে লগে আমাৰ প্ৰতিযোগিতাৰ ক্ষেত্ৰখন অধিক শক্তিশালী লোকৰ সৈতে হ’বলৈ গৈ আছে। আৰু আমি ইয়াক আদৰি লোৱা উচিত, আমি দ্বিধাবোধ কৰা উচিত নহয়, আপুনি আহক সাজু হৈ আছো। আৰু সেইবাবেই মই অনুভৱ কৰোঁ যে প্ৰতিটো সামগ্ৰী, প্ৰতিটো পদক্ষেপ, আমাৰ প্ৰক্ৰিয়াটোও অতি প্ৰতিযোগিতামূলক হ’ব লাগে। সেৱা খণ্ডই হওক, উৎপাদন খণ্ডই হওক, অটোম’বাইলেই হওক, ইলেক্ট্ৰনিকছ হওক আমি প্ৰতিটো খণ্ডতে ডাঙৰ ডাঙৰ লক্ষ্য ৰাখি সেইবোৰত উপনীত হ’ব লাগিব৷ আজি ভাৰতত নিৰ্মিত সামগ্ৰীৰ প্ৰতি বিশ্বৰ আকৰ্ষণ কেৱল আমাৰ পিঠিত থপৰিয়াই থোৱাতেই সীমাবদ্ধ থাকিব নালাগে। বন্ধুসকল, আমি বিশ্ব বজাৰ দখল কৰাৰ দিশত চিন্তা কৰা উচিত। ভাৰতৰ কৃষিজাত সামগ্ৰীয়েই হওক, ভাৰতৰ মোবাইল হওক বা ভাৰতৰ ব্ৰাহ্মোছ মিছাইলেই হওক, সেইবোৰ আজি বিশ্বত চৰ্চিত হৈছে। ক’ৰোনা কালত ভাৰতত নিৰ্মিত ভেকচিন আৰু ঔষধে বিশ্বৰ লাখ লাখ মানুহৰ জীৱন ৰক্ষা কৰাত সহায় কৰিছে। আজি ৰাতিপুৱা মই উজবেকিস্তানৰ পৰা আহিলোঁ। গতিকে যোৱা নিশা মই উজবেকিস্তানৰ ৰাষ্ট্ৰপতিৰ সৈতে কথা পাতি আছিলো। দেৰি হৈছিল, কিন্তু তেওঁ ইমান উৎসাহেৰে কৈ আছিল যে আমাৰ আগতে উজবেকিস্তানত যোগাসনৰ প্ৰতি এক ধৰণৰ ঘৃণা আছিল। কিন্তু ক’লে আজি পৰিস্থিতি এনেকুৱা যে প্ৰতিটো পথতে ইমান যোগাসন চলি আছে, আমাক ভাৰতৰ পৰা প্ৰশিক্ষক লাগে। মই ক’ব বিচাৰিছো যে ভাৰতৰ ফালে চাই থকা বিশ্বৰ চিন্তাধাৰা অতি দ্ৰুতগতিত সলনি হৈ আছে বন্ধুসকল। ভাৰতত নিৰ্মিত সামগ্ৰীয়ে বিশ্বৰ বজাৰত আধিপত্য বিস্তাৰ কৰিবলৈ হ’লে দেশত এক শক্তিশালী সমৰ্থন ব্যৱস্থা থকাটোও সমানেই গুৰুত্বপূৰ্ণ। এই সমৰ্থন ব্যৱস্থাক আধুনিকীকৰণৰ ক্ষেত্ৰত ৰাষ্ট্ৰীয় লজিষ্টিক নীতিয়ে বহুখিনি আগবাঢ়ি যোৱাত সহায় কৰিব৷

বন্ধুসকল,

আপোনালোক সকলোৱে জানে যে যেতিয়া দেশৰ ৰপ্তানি বৃদ্ধি পায়, দেশক লজিষ্টিকৰ সৈতে জড়িত সমস্যাৱলী হ্ৰাস পায়, তেতিয়া তাৰ ডাঙৰ লাভ আমাৰ সৰু সৰু উদ্যোগসমূহ আৰু তাত কাম কৰা লোকসকলৰ হয়৷ লজিষ্টিক খণ্ডটো শক্তিশালী কৰিলে সাধাৰণ মানুহৰ জীৱন সহজ হোৱাই নহয়, শ্ৰম আৰু শ্ৰমিকৰ সন্মান বৃদ্ধি কৰাত সহায়ক হ’ব।

বন্ধুসকল,

এতিয়া ভাৰতৰ লজিষ্টিক খণ্ডৰ লগত হোৱা জটিলতাৰ অন্ত পৰিব, আশা বৃদ্ধি পাব, এই খণ্ডই এতিয়া দেশৰ সফলতাক নতুন উচ্চতালৈ লৈ যাব। ৰাষ্ট্ৰীয় লজিষ্টিক নীতিৰ আন্তঃগাঁথনিৰ বিকাশ, ব্যৱসায় সম্প্ৰসাৰণ আৰু নিয়োগৰ সুযোগ বৃদ্ধিৰ অপৰিসীম সম্ভাৱনা আছে। আমি একেলগে এই সম্ভাৱনাবোৰ বাস্তৱায়িত কৰিব লাগিব। এই সংকল্পৰে আকৌ এবাৰ আপোনালোক সকলোকে বহুত বহুত শুভকামনা জনালো আৰু এতিয়া আপোনালোকে চিতাৰ গতিৰে সামগ্ৰী উঠাব লাগিব, লৈ যাব লাগিব, এয়াই আপোনালোকৰ পৰা মোৰ আশা, ধন্যবাদ।

Explore More
140 crore Indians have taken a collective resolve to build a Viksit Bharat: PM Modi on Independence Day

Popular Speeches

140 crore Indians have taken a collective resolve to build a Viksit Bharat: PM Modi on Independence Day
PLI, Make in India schemes attracting foreign investors to India: CII

Media Coverage

PLI, Make in India schemes attracting foreign investors to India: CII
NM on the go

Nm on the go

Always be the first to hear from the PM. Get the App Now!
...
চ'ছিয়েল মিডিয়া কৰ্ণাৰ 21 নৱেম্বৰ 2024
November 21, 2024

PM Modi's International Accolades: A Reflection of India's Growing Influence on the World Stage