নতুনকৈ বিদ্যুত সংযোগ কৰা শাখা আৰু নতুনকৈ নিৰ্মাণ কৰা ডিইএমইউ/মেমু শ্বেড উৎসৰ্গা কৰে
"উত্তৰ-পূবৰ প্ৰথম বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছে পৰ্যটনবৃদ্ধি কৰিব আৰু সংযোগ বৃদ্ধি কৰিব"
“নতুন ভাৰত গঢ়াৰ দিশত যোৱা ৯ বছৰত অভূতপূৰ্ব সাফল্য দেখা গৈছে”
“আমাৰ চৰকাৰে দুখীয়াৰ কল্যাণক অগ্ৰাধিকাৰ দিছে”
“আন্তঃগাঁথনি সকলোৰে বাবে আৰু ই কাৰো ক্ষেত্ৰত বৈষম্য নকৰে, আন্তঃগাঁথনি উন্নয়ন হৈছে প্ৰকৃত সামাজিক ন্যায় আৰু প্ৰকৃত ধৰ্মনিৰপেক্ষতা”
“আন্তঃগাঁথনি উন্নয়নৰ ফলত আটাইতকৈ বেছি লাভৱান হৈছে পূব আৰু উত্তৰ-পূব ভাৰতৰ ৰাজ্যসমূহ”
“ভাৰতীয় ৰে’লৱে গতিৰ সমান্তৰালকৈ জনসাধাৰণৰ হৃদয়, সমাজ আৰু সুযোগক সংযুক্ত কৰাৰ মাধ্যম হৈ পৰিছে”

নমস্কাৰ 
অসমৰ ৰাজ্যপাল শ্ৰী গুলাব চান্দ কাটাৰিয়াজী, মুখ্যমন্ত্ৰী ভাই হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মাজী, কেন্দ্ৰীয় কেবিনেটৰ মোৰ সদস্য অশ্বিনী বৈষ্ণৱ জী, সৰ্বানন্দ সোণোৱালজী, ৰামেশ্বৰ তেলী জী, নিশিথ প্ৰমানিক জী, জন বৰলাজী, আন সকলো মন্ত্ৰী, সাংসদ, বিধায়ক আৰু মোৰ মৰমৰ ভাই-ভনীসকল।

অসমকে ধৰি সমগ্ৰ উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰে'ল সংযোগৰ বাবে আজিৰ দিনটো এটা স্মৰণীয় দিন। আজি উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ সংযোগ সম্পৰ্কীয় তিনিটা কাম একেলগে কৰা হৈছে। প্ৰথমতে, আজি উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলে ইয়াৰ প্ৰথম মেড ইন ইণ্ডিয়া, বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছ লাভ কৰিছে। পশ্চিম বংগক সংযোগ কৰা এইখন তৃতীয় বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছ। দ্বিতীয়তে, অসম আৰু মেঘালয়ত প্ৰায় ৪২৫ কিলোমিটাৰ পথৰ বৈদ্যুতিকৰণৰ কাম সম্পূৰ্ণ হৈছে। তৃতীয়তে, লামডিঙত নৱনিৰ্মিত DEMU-MEMU শ্বেডটোও আজি উদ্বোধন কৰা হৈছে। এই সকলোবোৰ প্ৰকল্পৰ বাবে মই অসম, মেঘালয়কে ধৰি সমগ্ৰ উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চল আৰু পশ্চিম বংগক অভিনন্দন জনাইছো।
বন্ধুসকল,

গুৱাহাটী-জলপাইগুৰি বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছ ৰে'লখনে অসম আৰু পশ্চিমবঙ্গৰ মাজৰ বহু পুৰণি সম্পৰ্ক অধিক শক্তিশালী কৰিব। এইটোৱে এই সমগ্ৰ অঞ্চলটোত যাতায়ত দ্ৰুত কৰি তুলিব। এইটোৱে মহাবিদ্যালয় আৰু বিশ্ববিদ্যালয়ত অধ্যয়ন কৰা যুৱ বন্ধুসকলক সহায় কৰিব। আৰু আটাইতকৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ কথাটো হ'ল, ই পৰ্যটন আৰু বাণিজ্য আদিৰ লগতে চাকৰিও বৃদ্ধি কৰিব। 
এই বন্দে ভাৰত এক্সপ্ৰেছে মা কামাখ্যা মন্দিৰ, কাজিৰঙা, মানস ৰাষ্ট্ৰীয় উদ্যান, পবিতৰা বন্যপ্ৰাণী অভয়াৰণ্যকো সংযোগ কৰিব। ইয়াৰ লগতে শ্বিলং, মেঘালয়ৰ চেৰাপুঞ্জী আৰু অৰুণাচল প্ৰদেশৰ টাৱাং আৰু পাছিঘাটতো পৰ্যটনৰ সুবিধা বৃদ্ধি পাব।
 

ভাই-ভনীসকল,
এই সপ্তাহত, কেন্দ্ৰৰ এনডিএ চৰকাৰে কাৰ্যকালৰ ন বছৰ সম্পূৰ্ণ কৰিলে। যোৱা ৯ টা বছৰ ভাৰতৰ বাবে এক নতুন ভাৰত গঢ়াৰ ক্ষেত্ৰত আছিল অভূতপূৰ্ব সাফল্য। কালিৰ দিনটোত দেশে স্বাধীন ভাৰতৰ সুন্দৰ অত্যাধুনিক সংসদ ভৱন লাভ কৰিছিল। এইখন এখন সংসদ যিয়ে ভাৰতৰ হাজাৰ হাজাৰ বছৰৰ গণতান্ত্ৰিক ইতিহাসক আমাৰ সমৃদ্ধ ঐতিহ্যশালী গণতান্ত্ৰিক ভৱিষ্যতৰ সৈতে সংযুক্ত কৰে।
যোৱা ৯ বছৰৰ এনে বহুতো সাফল্য আছে, যিবোৰ আগতে কল্পনা কৰাও কঠিন আছিল। ২০১৪ চনৰ পূৰ্বৰ দশকত, ইতিহাসৰ কেলেংকাৰীৰ প্ৰতিটো ৰেকৰ্ড ভংগ হৈছিল। এই কেলেংকাৰীবোৰে দেশৰ দৰিদ্ৰ লোকসকলক, দেশৰ এনে অঞ্চলবোৰত আটাইতকৈ বেছি ক্ষতিগ্ৰস্ত কৰিছিল, যিবোৰ উন্নয়নত পিছ পৰি আছিল। 
আমাৰ চৰকাৰে দৰিদ্ৰলোকৰ কল্যাণক সৰ্বোচ্চ অগ্ৰাধিকাৰ দিছে এই ৯ টা বৰ্ষত। দৰিদ্ৰ লোকৰ ঘৰৰ পৰা মহিলাৰ বাবে শৌচালয়লৈকে, পানীৰ পাইপলাইনৰ পৰা বিদ্যুৎ সংযোগলৈকে, গেছ পাইপলাইনৰ পৰা এইমছ-চিকিৎসা মহাবিদ্যালয়, স্থলপথ, ৰে'লপথ, জলপথ, বন্দৰ, বিমানবন্দৰ, ভ্ৰাম্যমাণ সংযোগলৈকে, আমি প্ৰতিটো ক্ষেত্ৰতে সম্পূৰ্ণ শক্তিৰে কাম কৰিছো।
আজি ভাৰতত কৰা আন্তঃগাঁথনিৰ কাম-কাজৰ বিষয়ে সমগ্ৰ বিশ্বতে যথেষ্ট আলোচনা কৰা হৈছে। কাৰণ এই আন্তঃগাঁথনিয়ে জীৱন সহজ কৰি তোলে। এই আন্তঃগাঁথনিয়ে নিযুক্তিৰ সুযোগ সৃষ্টি কৰে। এই আন্তঃগাঁথনি হৈছে দ্ৰুত বিকাশৰ আধাৰ। এই আন্তঃগাঁথনিৰ দ্বাৰা দৰিদ্ৰ, দলিত, পিছপৰা, জনজাতীয়, এনে ধৰণৰ বঞ্চিত প্ৰতিজন ব্যক্তিক শক্তিশালী কৰা হয়। আন্তঃগাঁথনি সকলোৰে বাবে, সমানে, বৈষম্যহীন। আৰু সেয়েহে, এই আন্তঃগাঁথনি নিৰ্মাণ এক প্ৰকাৰে প্ৰকৃত সামাজিক ন্যায়, প্ৰকৃত ধৰ্মনিৰপেক্ষতা।
ভাই-ভনীসকল,
যদি আন্তঃগাঁথনি নিৰ্মাণৰ এই কামৰ পৰা কোনোবাই আটাইতকৈ বেছি লাভান্বিত হৈছে, তেন্তে ই হৈছে পূৱ আৰু উত্তৰ-পূৱ ভাৰত। আমাৰ অতীতৰ বিফলতা ঢাকিবলৈ, কিছুমান লোকে কয় যে অতীতত উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলত যথেষ্ট কাম কৰা হৈছিল। এনে লোকসকলৰ কথাবোৰ উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ মানুহে ভালদৰে জানে। এই লোকসকলে উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ লোকসকলক প্ৰাথমিক সুবিধাৰ বাবে কেইবা দশক ধৰি অপেক্ষা কৰিবলৈ বাধ্য কৰিছিল। এই অক্ষমনীয় অপৰাধৰ বাবে উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চল এক বৃহৎ ক্ষতিৰ সন্মুখীন হৈছে। ৯ বছৰ আগলৈকে বিদ্যুতৰ পৰা বঞ্চিত হোৱা হাজাৰ হাজাৰ গাওঁ, কোটি কোটি পৰিয়ালৰ এক বৃহৎ সংখ্যক আছিল উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ। টেলিফোন-ম'বাইল সংযোগৰ পৰা বঞ্চিত এক বৃহৎ জনসংখ্যা উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ আছিল। উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলত ভাল ৰে'ল-পথ-বিমানবন্দৰ সংযোগৰ অভাৱো সৰ্বাধিক আছিল।
ভাই-ভনীসকল,
সেৱাৰ অনুভূতিৰে কাম কৰিলে কেনেদৰে পৰিৱৰ্তন হয় তাৰ সাক্ষী হৈছে উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰে'ল সংযোগ। এইটো মই কোৱা গতি, পৰিসৰ আৰু অভিপ্ৰায়ৰ প্ৰমাণ। কল্পনা কৰক, ১৫০ বছৰৰ পূৰ্বেই দেশৰ প্ৰথমখন ৰে’ল মুম্বাইৰ পৰা চলিছিল। তাৰ তিনি দশকৰ পিছত, প্ৰথমখন ৰে’ল অসমত চলিছিল। 
আনকি দাসত্বৰ সেই সময়ছোৱাতো, অসম, ত্ৰিপুৰা, পশ্চিমবঙ্গ আদি অঞ্চল ৰে’লৰ দ্বাৰা সংযুক্ত আছিল। অৱশ্যে, তেতিয়া যি উদ্দেশ্য আছিল সেয়া জনসাধাৰণৰ স্বাৰ্থৰ বাবে নাছিল। সেই সময়ত ব্ৰিটিছসকলৰ উদ্দেশ্য আছিল, এই সমগ্ৰ ভূমিৰ সম্পদ লুণ্ঠন কৰা। ইয়াৰ প্ৰাকৃতিক সম্পদ লুণ্ঠন কৰা। স্বাধীনতাৰ পিছত, উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ পৰিস্থিতি সলনি হ'ব লাগিছিল, ৰে'লৱে সম্প্ৰসাৰিত হ'ব লাগিছিল। কিন্তু ২০১৪ চনৰ পিছত, আমি উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ বেছিভাগ ৰাজ্যক ৰে'লযোগে সংযোগ কৰাৰ কাম কৰিব লগা হৈছিল।
ভাই-ভনীসকল,

আপোনাৰ এই সেৱকে উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ জনসাধাৰণৰ জীৱনৰ সংবেদনশীলতা আৰু সুবিধাক সৰ্বোচ্চ অগ্ৰাধিকাৰ দিছে। দেশত এই পৰিৱৰ্তন হৈছে যোৱা ৯ বছৰত আটাইতকৈ ডাঙৰ আৰু তীব্ৰ, যিটো উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলে বিশেষভাৱে অনুভৱ কৰিছে। যোৱা ৯ বছৰত উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলত ৰে'লপথৰ উন্নয়নৰ বাবে বাজেটও আগৰ তুলনাত বহুগুণে বৃদ্ধি কৰা হৈছে। ২০১৪ চনৰ আগতে, উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ বাবে গড় ৰে'ল বাজেট আছিল প্ৰায় ২,৫০০ কোটি টকা। এইবাৰ উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰে'ল বাজেট ১০ হাজাৰ কোটি টকাতকৈও অধিক। অৰ্থাৎ, প্ৰায় 4 গুণ বৃদ্ধি হৈছে। বৰ্তমান মণিপুৰ, মিজোৰাম, নাগালেণ্ড, মেঘালয় আৰু ছিকিমৰ ৰাজধানীসমূহক দেশৰ বাকী অংশৰ সৈতে সংযোগ কৰাৰ কামও দ্ৰুত গতিত চলি আছে। অতি সোনকালেই উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ সকলো ৰাজধানী ব্ৰডগজ নেটৱৰ্কৰ সৈতে সংযুক্ত হ'বলৈ গৈ আছে। এই প্ৰকল্পবোৰত এক লাখ কোটি টকা খৰচ কৰা হৈছে। এইটোৱে দেখুৱায় যে বিজেপি চৰকাৰ উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ সংযোগৰ প্ৰতি কিমান প্ৰতিশ্ৰুতিবদ্ধ।

ভাই-ভনীসকল,

আজি, আমি যি পৰিমাণে কাম কৰি আছো, আমি যি গতিত কাম কৰি আছো, সেয়া অভূতপূৰ্ব। এতিয়া উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলত আগৰ তুলনাত তিনিগুণ দ্ৰুতগতিত নতুন ৰে'ল লাইন স্থাপন কৰা হৈছে। এতিয়া উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলত ৰে'ললাইনদুগুণ হোৱাটো আগৰ তুলনাত ৯ গুণ দ্ৰুত। যোৱা ৯ বছৰত, উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰে'ল নেটৱৰ্কৰ বৈদ্যুতিকৰণ আৰম্ভ হৈছিল আৰু এতিয়া ই ১০০ শতাংশ লক্ষ্যৰ দিশে দ্ৰুতগতিত আগবাঢ়িছে।

বন্ধুসকল,
এনে গতি আৰু স্কেলৰ বাবে আজি উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ বহুতো অঞ্চল প্ৰথমবাৰৰ বাবে ৰে'ল সেৱাৰ সৈতে সংযুক্ত হৈ আছে। নাগালেণ্ডে ১০০ বছৰৰ পিছত ইয়াৰ দ্বিতীয় ৰে’ল ষ্টেচন লাভ কৰিছে। য'ত এসময়ত নেৰো গজত এখন ধীৰ গতিৰ ৰে’ল চলি আছিল, এতিয়া বন্দে ভাৰত আৰু তেজছ এক্সপ্ৰেছৰ দৰে অৰ্ধ-উচ্চ গতিৰ ৰে’ল চলিবলৈ আৰম্ভ কৰিছে। আজি ৰে'লৱেৰ ভিষ্টাডোম ডবাসমূহো উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলত পৰ্যটনৰ প্ৰসাৰৰ বাবে এক নতুন আকৰ্ষণ হৈ পৰিছে।

ভাই-ভনীসকল,
 

গতিৰ লগতে ভাৰতীয় ৰে'লৱেহৃদয় সংযোগ, সমাজক সংযোগ কৰা আৰু মানুহক সুযোগৰ সৈতে সংযোগ কৰাৰ এক মাধ্যম হৈ পৰিছে। ভাৰতৰ প্ৰথমট্ৰেন্সজেণ্ডাৰ টি-ষ্টল গুৱাহাটী ৰে’ল ষ্টেচনত মুকলি কৰা হৈছে। এইটো সেই সহকৰ্মীসকলক মৰ্যাদাপূৰ্ণ জীৱন দিয়াৰ এটা প্ৰয়াস যিসকলে সমাজৰ পৰা ভাল আচৰণ কৰিব বুলি আশা কৰা হয়। একেদৰে, 'এক ষ্টেচন, এক সামগ্ৰী' আঁচনিৰ অধীনত উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ ৰে'ল ষ্টেচনসমূহত ষ্টল স্থাপন কৰা হৈছে। তেওঁলোকে স্থানীয়ৰ বাবে কণ্ঠস্বৰক শক্তি প্ৰদান কৰিছে। ই আমাৰ স্থানীয় শিল্পী, শিল্পী, শিল্পী, এনে সহকৰ্মীসকলক এক নতুন বজাৰ প্ৰদান কৰিছে। উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ শ শ ষ্টেচনত ৱাই-ফাই সুবিধা প্ৰদান কৰা হৈছে। সংবেদনশীলতা আৰু গতিৰ এই সঙ্গমৰ সৈতে, উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চল প্ৰগতিৰ পথত আগবাঢ়িব। উন্নত ভাৰত গঢ়াৰ পথ শক্তিশালী হ'ব।
আকৌ এবাৰ বন্দে ভাৰত আৰু আন সকলো প্ৰকল্পৰ বাবে মই আপোনালোক সকলোকে অভিনন্দন জনাইছো। 
বহুত ধন্যবাদ!

 

Explore More
140 crore Indians have taken a collective resolve to build a Viksit Bharat: PM Modi on Independence Day

Popular Speeches

140 crore Indians have taken a collective resolve to build a Viksit Bharat: PM Modi on Independence Day
PLI, Make in India schemes attracting foreign investors to India: CII

Media Coverage

PLI, Make in India schemes attracting foreign investors to India: CII
NM on the go

Nm on the go

Always be the first to hear from the PM. Get the App Now!
...
PM Modi visits the Indian Arrival Monument
November 21, 2024

Prime Minister visited the Indian Arrival monument at Monument Gardens in Georgetown today. He was accompanied by PM of Guyana Brig (Retd) Mark Phillips. An ensemble of Tassa Drums welcomed Prime Minister as he paid floral tribute at the Arrival Monument. Paying homage at the monument, Prime Minister recalled the struggle and sacrifices of Indian diaspora and their pivotal contribution to preserving and promoting Indian culture and tradition in Guyana. He planted a Bel Patra sapling at the monument.

The monument is a replica of the first ship which arrived in Guyana in 1838 bringing indentured migrants from India. It was gifted by India to the people of Guyana in 1991.