“India is on the move and is moving fast”
“The numbers of growing economy and the growing income are bound to infuse new confidence in the mobility sector”
“The speed and scale of our government has changed the very definition of mobility in India”
“India is now on the threshold of becoming a global economic powerhouse, with the auto and automotive component industry playing a significant role”
“The Government understands the concern of truck drivers and their families”
“1000 modern buildings with facilities for food, clean drinking water, toilets, parking and rest for drivers on all national highways are being constructed in the first phase of a new scheme”

কেন্দ্ৰীয় মন্ত্ৰীসভাৰ মোৰ সহকৰ্মী শ্ৰী নীতিন গাডকাৰীজী, নাৰায়ণ ৰাণেজী, পীয়ুষ গোৱেলজী, হৰদীপ সিং পুৰীজী, মহেন্দ্ৰ নাথ পাণ্ডেজী, উদ্যোগটোৰ সকলো বিশিষ্ট ব্যক্তি, অন্যান্য গণ্যমান্য ব্যক্তি, মহিলা আৰু ভদ্ৰলোকসকল!

 

এইমাত্ৰ মই পীয়ুষজীৰ কথা শুনি আছিলোঁ, তেওঁ কৈ আছিল যে আপুনি আহিলে আমাৰ মনোবল বৃদ্ধি হয়। কিন্তু মই দেখিবলৈ পাইছিলো যে ইয়াততো সকলো অশ্বশক্তিসম্পন্ন মানুহ বহি আছে। সেয়ে গম পোৱা হৈছে কোনে ক'ৰ পৰা উৎসাহ পাব। প্ৰথমতে, এই আশ্চৰ্যকৰ অনুষ্ঠানটো আয়োজন কৰাৰ বাবে মই স্বয়ংচালিত উদ্যোগক অভিনন্দন জনাইছো। মই আজি প্ৰতিটো ষ্টল দৰ্শন কৰিব নোৱাৰিলোঁ, কিন্তু মই দেখা সকলোবোৰ ষ্টল, সেইবোৰ অতি চিত্তাকৰ্ষক আছিল। যেতিয়া আমি আমাৰ দেশত এই সকলোবোৰ ঘটি থকা দেখিবলৈ পাওঁ তেতিয়া আমি আৰু অধিক সুখী অনুভৱ কৰোঁ। মই কেতিয়াও গাড়ী কিনি নাই, সেয়েহে মোৰ কোনো অভিজ্ঞতা নাই কাৰণ মই কেতিয়াও চাইকেলো কিনা নাছিলো। মই দিল্লীৰ লোকসকলকো এই এক্সপোখন চাবলৈ আহিবলৈ অনুৰোধ জনাম। এই অনুষ্ঠানটোৱে গতিশীলতা সম্প্ৰদায় আৰু সমগ্ৰ যোগান শৃংখলাটো একেখন মঞ্চলৈ লৈ আহিছে। ভাৰত মোবিলিটি গ্লোবেল এক্সপোত মই আপোনালোক সকলোকে অভিনন্দন জনাইছো আৰু আপোনালোক সকলোকে শুভকামনা জনাইছো। সম্ভৱতঃ আপোনালোকৰ কিছুমানৰ মনত আছে যে যেতিয়া মই মোৰ প্ৰথম কাৰ্যকালত আছিলো, সেই সময়ত মই এক আন্তৰ্জাতিক পৰ্যায়ৰ মোবিলিটি সন্মিলনৰ পৰিকল্পনা কৰিছিলো। আৰু যদিহে আপোনাসৱে সেই সময়ৰ বস্তুবোৰ লক্ষ্য কৰে, তেন্তে বেটাৰিৰ ওপৰত আমাৰ মনোযোগ কিয় থাকিব লাগে, আমি কেনেদৰে বৈদ্যুতিক বাহনৰ দিশত দ্ৰুতগতিত আগবাঢ়িব লাগে, এই সকলোবোৰ বিষয় বিতংভাৱে আলোচনা কৰা হৈছিল আৰু আন্তৰ্জাতিক বিশেষজ্ঞসকল আহিছিল। আৰু আজি, মোৰ দ্বিতীয় কাৰ্যকালত, মই দেখিছোঁ যে যথেষ্ট পৰিমাণৰ প্ৰগতি হৈছে। আৰু মই বিশ্বাস কৰোঁ যে তৃতীয় কাৰ্যকালত...হব বাৰু জ্ঞানীসকলৰ বাবে এটা ইংগিতেই যথেষ্ট। আৰু আপোনালোকতো মোবিলিটিৰ পৃথিৱীতেই আছে, সেয়ে এই দিশত দেশ দ্ৰুততাৰে আগবাঢ়ি যাব।

 

বন্ধুসকল,

আজিৰ ভাৰতে ২০৪৭ চনৰ ভিতৰত উন্নত ভাৰত গঢ়ি তোলাৰ লক্ষ্যৰে আগবাঢ়িছে। মোবিলিটি খণ্ডই এই লক্ষ্য প্ৰাপ্তিত এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ভূমিকা পালন কৰিবলৈ গৈ আছে। আৰু মই লালকিল্লাৰ পৰা কৈছিলো– মই আজি সেয়া পুনৰ মনত পেলাই দিছো। ইয়াৰ ওপৰত মোৰ এক লক্ষ্য আছিল, মোৰ এটা বিশ্বাসো আছিল আৰু সেই বিশ্বাস মোৰ নিজৰ নহয়। ১৪০ কোটি দেশবাসীৰ শক্তিৰ বাবে সেই বিশ্বাস শব্দত প্ৰকাশ কৰা হৈছিল। আৰু সেইদিনা মই লালকিল্লাৰ পৰা কৈছিলো এয়াই সময়, সঠিক সময়। এই মন্ত্ৰটো আপোনাসৱৰ খণ্ডৰ সৈতে সম্পূৰ্ণৰূপে খাপ খায়। এক প্ৰকাৰে, ভাৰত আগবাঢ়ি আছে, আৰু দ্ৰুতগতিত আগবাঢ়ি আছে। এইটো ভাৰতৰ মোবিলিটি খণ্ডৰ বাবে এটা সোণালী সময়ৰ আৰম্ভণি। আজি ভাৰতৰ অৰ্থনীতি দ্ৰুতগতিত সম্প্ৰসাৰিত হৈছে। আৰু মই আগতে কোৱাৰ দৰে, ভাৰত আমাৰ চৰকাৰৰ তৃতীয় কাৰ্যকালত বিশ্বৰ তৃতীয় সৰ্ববৃহৎ অৰ্থনীতি হ'বলৈ সাজু হৈছে। আমাৰ চৰকাৰৰ প্ৰচেষ্টাৰ ফলত, যোৱা ১০ বছৰত প্ৰায় ২৫ কোটি লোক দৰিদ্ৰতাৰ পৰা মুক্ত হৈছে। আৰু যেতিয়া তেওঁলোক দৰিদ্ৰতাৰ পৰা ওলাই আহে, তেতিয়া তেওঁলোকৰ সপোনৰ প্ৰথম পাঁচটা বস্তুত কি হয়? এটা হৈছে এই খণ্ড। তেওঁ চাইকেল, স্কুটি নাইবা চাৰিচকীয়া বাহন, যিয়েই কিনিব নিবিচাৰক কিয়, তেওঁলোকৰ প্ৰথম দৃষ্টি আপোনালোকৰ ফালেই যায়। আৰু এই ২৫ কোটি লোক দৰিদ্ৰতাৰ পৰা আহিছে। আজি ভাৰতত বৃহত্ সংখ্যাত নিঅ’ মধ্যবিত্ত শ্ৰেণীৰ সৃষ্টি হৈছে, যিসকলৰ নিজৰ আশা আছে, আকাংক্ষা আছে। সম্ভৱতঃ সেই সমাজত যি মাত্ৰাৰ আকাংক্ষা আছে, সেই অৰ্থনৈতিক ষ্টাৰ্টআপত সেয়া আৰু কতো নাই। যিদৰে এজন ব্যক্তিৰ জীৱনত ১৪ ৰ পৰা ২০ বছৰৰ সময়সীমা এক প্ৰকাৰে পৃথক, ঠিক তেনেদৰে তেওঁলোকৰ জীৱনতো একেই ঘটে। আৰু যদি আমি ইয়াক সমাধান কৰোঁ, তেন্তে আমি কল্পনা কৰিব পাৰোঁ যে আমি ক'ৰ পৰা কলৈ যাব পাৰোঁ। আনহাতে, ভাৰতত মধ্যবিত্ত শ্ৰেণীৰ পৰিসৰো অতি দ্ৰুতগতিত বৃদ্ধি পাইছে আৰু মধ্যবিত্ত শ্ৰেণীৰ উপাৰ্জনো বৃদ্ধি পাইছে। এই সকলোবোৰ কাৰকে ভাৰতৰ গতিশীলতা খণ্ডক নতুন মাত্ৰা প্ৰদান কৰিবলৈ গৈ আছে। বৰ্ধিত অৰ্থনীতি আৰু বৰ্ধিত উপাৰ্জনৰ মাজত, কিছুমান বৰ্ধিত পৰিসংখ্যাই আপোনাৰ খণ্ডক উৎসাহিত কৰিব, মোদীক নহয়। ২০১৪ চনৰ প্ৰথম দহ বছৰত, ভাৰতত প্ৰায় ১২ কোটি বাহন বিক্ৰী হৈছিল। ২০১৪ চনৰ পৰা, দেশত ২১ কোটিৰো অধিক বাহন বিক্ৰী হৈছে। দহ বছৰ আগতে, এবছৰত ভাৰতত দুই হাজাৰলৈকে বৈদ্যুতিক বাহন বিক্ৰী কৰা হৈছিল। একে সময়তে, ভাৰতত প্ৰতি বছৰে প্ৰায় ১২ লাখ বৈদ্যুতিক বাহন বিক্ৰী হৈ আছে। যোৱা ১০ বছৰত, যাত্ৰীবাহী বাহনৰ বিক্ৰী ৬০ শতাংশ বৃদ্ধি হৈছে। ভাৰতত দুচকীয়া বাহনৰ বিক্ৰীও ৭০শতাংশতকৈও অধিক বৃদ্ধি পাইছে। কালি অহা পৰিসংখ্যাই দেখুৱাইছে যে জানুৱাৰী মাহত, গাড়ী বিক্ৰীয়ে তেওঁলোকৰ আগৰ সকলো ৰেকৰ্ড ভংগ কৰিছে। যিসকলক বিক্ৰী কৰা হৈছে তেওঁলোক ইয়াত বহি আছে। চিন্তা নকৰিব, আয়কৰ লোকসকলে শুনা নাই, আতংকিত নহ'ব। অৰ্থাৎ গতিশীলতা খণ্ডত এক অভূতপূৰ্ব ইতিবাচক পৰিৱেশ আজি বিশ্বজুৰি দৃশ্যমান হৈছে। আপোনাসৱে আগবাঢ়ি যাব লাগিব আৰু ইয়াৰ সুবিধা ল'ব লাগিব।

বন্ধুসকল,

আজিৰ ভাৰতে ভৱিষ্যতৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ কথা মনত ৰাখি নতুন নীতি প্ৰস্তুত কৰি আছে। আৰু গতিশীলতা খণ্ডৰ বাবে নিশ্চিতভাৱে এটা বিশেষ স্থান আছে। আপোনাসৱে কালি উত্থাপন কৰা বাজেটত এই দৃষ্টিভংগী দেখিব পাৰে, ই এখন অন্তৱৰ্তীকালীন বাজেট, যেতিয়া আমি তৃতীয়বাৰৰ বাবে আহিম তেতিয়া ই সম্পূৰ্ণ হ'ব। ২০১৪ চনত, ভাৰতৰ মূলধন ব্যয় ২ লাখ কোটিতকৈ কম আছিল, ২ লাখ কোটিতকৈও কম, আজি ই ১১ লাখ কোটিতকৈও অধিকলৈ বৃদ্ধি হৈছে। মূলধন ব্যয়ৰ বাবে ১১ লাখ কোটি টকা খৰচ কৰাৰ ঘোষণাই ভাৰতৰ গতিশীলতা খণ্ডলৈ বহুতো বৈচিত্ৰ্যপূৰ্ণ সুযোগ আনিছে। ই কেৱল অৰ্থনীতিক শক্তি প্ৰদান নকৰে, কিন্তু ই নতুন নিযুক্তিৰ সুযোগো সৃষ্টি কৰিব। এই অভূতপূৰ্ব বিনিয়োগৰ ফলত আজি ভাৰতত ৰেল-পথ-বায়ুপথ-জলপথ পৰিবহনৰ প্ৰতিটো খণ্ড পুনৰুজ্জীৱিত হৈছে। আমি সাগৰ, পাহাৰক প্ৰত্যাহ্বান জনাই ইটোৰ পাছত সিটো অভিযান্ত্ৰিক আশ্চৰ্য গঢ়ি তুলিছোঁ, সেয়াও অভিলেখ সময়ত। অটল টানেলৰ পৰা অটল সেতুলৈকে, ভাৰতৰ আন্তঃগাঁথনিগত বিকাশে নতুন অভিলেখ গঢ়িছে। যোৱা ১০ বছৰত, ভাৰতত ৭৫ টা নতুন বিমানবন্দৰ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। প্ৰায় ৪ লাখ কিলোমিটাৰ গ্ৰাম্য পথ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। ৯০ হাজাৰ কিলোমিটাৰ ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। ৩৫০০ কিলোমিটাৰ উচ্চ গতিৰ কৰিডৰ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। ১৫ খন নতুন চহৰত মেট্ৰ' ৰেল আৰু ২৫ হাজাৰ কিলোমিটাৰ ৰেল পথ নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। এই বছৰৰ বাজেটত, বন্দে ভাৰত ৰে'ল ডবাৰ দৰে ৪০ হাজাৰ ৰে'ল ডবাৰ আধুনিকীকৰণৰ কথা ঘোষণা কৰা হৈছে। এই ৪০ হাজাৰ ডবা সাধাৰণ ৰেলত স্থাপন কৰা হ'ব। ই ভাৰতীয় ৰেলৰ চেহেৰা সলনি কৰিবলৈ বাধ্য।

 

বন্ধুসকল,

আমাৰ চৰকাৰৰ এই গতি আৰু পৰিমাণে ভাৰতত গতিশীলতাৰ সংজ্ঞাও সলনি কৰিছে। আমাৰ চৰকাৰে জোৰ দি আহিছে যে প্ৰকল্পবোৰ সময়মতে সম্পূৰ্ণ কৰিব লাগে, আবদ্ধ হৈ নৰয়, পথভ্ৰষ্ট নহয় বা পলম নহয়। পৰিবহন সহজ কৰাৰ বাবে, আমাৰ চৰকাৰে লজিষ্টিক সম্পৰ্কীয় প্ৰত্যাহ্বানবোৰ হ্ৰাস কৰিবলৈ ঐতিহাসিক পৰিৱৰ্তনো সাধন কৰিছিল। প্ৰধানমন্ত্ৰী গতিশক্তি ৰাষ্ট্ৰীয় মাষ্টাৰ প্লেনৰ অধীনত আজি দেশত সমন্বিত পৰিবহনক প্ৰোত্সাহিত কৰা হৈছে। বিমান আৰু জাহাজ লীজৰ বাবে গিফ্ট চিটিত এটা নিয়ামক পৰিকাঠামো সৃষ্টি কৰা হৈছে। লজিষ্টিক শৃংখলাৰ আধুনিকীকৰণৰ বাবে, চৰকাৰে এক ৰাষ্ট্ৰীয় লজিষ্টিক নীতি প্ৰস্তুত কৰিছে। সামগ্ৰী পৰিবহনৰ সৈতে জড়িত সময় আৰু ব্যয় হ্ৰাস কৰিবলৈ সমৰ্পিত ফ্ৰেইট কৰিডৰ বিকশিত কৰা হৈছে। কালি বাজেটত ঘোষণা কৰা তিনিটা ৰে'লৱে অৰ্থনৈতিক কৰিডৰে ভাৰতত পৰিবহনৰ সহজতা বৃদ্ধিৰ অংশ হিচাপেও কাম কৰিব।

 

বন্ধুসকল,

আজি ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ আৰু আধুনিক এক্সপ্ৰেছৱে নিৰ্মাণৰ জৰিয়তে ভাৰতত সংযোগ ব্যৱস্থা নিৰন্তৰভাৱে শক্তিশালী হৈ আহিছে। জিএছটিয়ে কেৱল সামগ্ৰীৰ চলাচল ত্বৰান্বিত কৰাই নহয়, লগতে ৰাজ্যসমূহৰ সীমাত থকা চেক পোষ্টবোৰো আঁতৰাই পেলাইছে। ফাষ্টটেগ প্ৰযুক্তিয়ে উদ্যগটোৰ ইন্ধন আৰু সময় দুয়োটাই ৰাহি কৰিছে। এক অধ্যয়ন অনুসৰি, অৰ্থনীতিয়ে ফাষ্টটেগৰ পৰা প্ৰতি বছৰে ৪০ হাজাৰ কোটি টকা লাভান্বিত হৈছে।

 

বন্ধুসকল,

ভাৰত আজি বিশ্বৰ অৰ্থনৈতিক শক্তিক্ষেত্ৰ হোৱাৰ পথত আছে। অটো আৰু অটোমোটিভ কম্পোনেন্ট ইণ্ডাষ্ট্ৰীয়ে ইয়াত ডাঙৰ ভূমিকা পালন কৰিবলৈ গৈ আছে। দেশৰ মুঠ ৰপ্তানিৰ ক্ষেত্ৰত আপোনাসৱৰ উদ্যোগৰ এক বৃহৎ প্ৰতিনিধিত্ব আছে। যাত্ৰীবাহী বাহনৰ ক্ষেত্ৰত ভাৰত আজি বিশ্বৰ তৃতীয় বৃহত্তম বজাৰ। আমি বিশ্বৰ তৃতীয় সৰ্ববৃহৎ বাণিজ্যিক বাহন নিৰ্মাতা। আমাৰ উপাদান উদ্যোগটোও বিশ্বব্যাপী প্ৰতিযোগিতামূলক হৈ উঠিছে। এতিয়া অমৃতকালত, আমি এই সকলোবোৰ ক্ষেত্ৰত বিশ্বৰ শীৰ্ষস্থানলৈ আহিব লাগিব। আমাৰ চৰকাৰে সকলো প্ৰচেষ্টাতে আপোনাসৱৰ সৈতে থিয় দিছে। মই আপোনাসৱৰ বাবে এইটোৱেই কৈ আছিলো। আপোনাসৱৰ উদ্যোগৰ বাবে, চৰকাৰে ২৫ হাজাৰ কোটি টকাৰ অধিক উৎপাদন সংযোজিত ইনচেণ্টিভ আঁচনি সৃষ্টি কৰিছে। ই আমাৰ সমগ্ৰ মূল্য শৃংখলাটো স্বাৱলম্বী কৰাত আৰু এমএছএমইবোৰক শক্তিশালী কৰাত এক ডাঙৰ ভূমিকা পালন কৰি আছে। বেটাৰী সংৰক্ষণৰ বাবে, চৰকাৰে ১৮ হাজাৰ কোটি টকাৰ পিএলআই আঁচনি প্ৰদান কৰিছে। আৰু যেতিয়া বেটাৰি ষ্টোৰেজৰ কথা আহে, মই আপোনাসৱক জনাওঁ, মই কি চিন্তা কৰি আছোঁ। যদিহে মই পৰিষ্কাৰ ৰন্ধন আন্দোলনক আগুৱাই লৈ যাওঁ। ধৰি লওঁক দেশত ২৫ কোটি ঘৰ আছে আৰু ছাদত সৌৰ আৰু বেটাৰী সংৰক্ষণৰ ব্যৱস্থা আৰু ইয়াৰ পৰা ৰন্ধনৰ ব্যৱস্থা, পৰিষ্কাৰ ৰন্ধন প্ৰণালীত ২৫ কোটি বেটাৰিৰ প্ৰয়োজন, অৰ্থাৎ আপোনাসৱৰ বাহনৰ বেটাৰিৰ শ শ গুণ প্ৰয়োজনীয়তা যিয়ে গাড়ীখনৰ বেটাৰী নিজেই অতি সস্তা কৰি তুলিব। এতিয়া আপোনাসৱে এই ক্ষেত্ৰত আৰামেৰে আহক, এটা সম্পূৰ্ণ পেকেজ লৈ আহক আৰু কালি চৰকাৰে বাজেটত ঘোষণা কৰিছে যে, আমি ছাদৰ সৌৰশক্তিৰ পৰা এক কোটি পৰিয়ালক কমেও ৩০০ ইউনিট বিনামূলীয়া বিদ্যুৎ প্ৰদান কৰিম আৰু মই তেওঁলোকৰ ঘৰৰ ছাদৰ ওপৰৰ পৰা তেওঁলোকৰ বৈদ্যুতিক বাহনৰ চাৰ্জিং প্ৰণালী ৰখাৰ পৰিকল্পনা কৰিছো। তেওঁলোকৰ গাড়ী ৰাতি আহিব, স্কুটি আহিব, স্কুটাৰ আহিব, চাৰ্জ হব আৰু তেওঁলোকে ৰাতিপুৱা ওলাই যাব পাৰিব। অৰ্থাৎ, এক প্ৰকাৰে, বিকেন্দ্ৰীকৃত প্ৰণালীটো ছাদৰ সৌৰজগতৰ সৈতে সংযুক্ত কৰাৰ সম্পূৰ্ণ পৰিকল্পনা কৰা হৈছে।

 

ভৱিষ্যতৰ পৰিকল্পনাৰ কথা মনত ৰাখি এই সকলোবোৰ পৰিকল্পনা কৰক, মই আপোনাসৱৰ সৈতে আছোঁ। গৱেষণা আৰু পৰীক্ষাৰ অধিক উন্নতিৰ বাবে ৰাষ্ট্ৰীয় প্ৰকল্পলৈ ৩২০০ কোটি টকা আৱণ্টন কৰা হৈছে। ৰাষ্ট্ৰীয় বৈদ্যুতিক গতিশীলতা অভিযানৰ সহায়ত ভাৰতত বৈদ্যুতিক বাহন নিৰ্মাণে এক নতুন গতি লাভ কৰিছে। চৰকাৰে বৈদ্যুতিক বাহনৰ চাহিদা বৃদ্ধি কৰিবলৈ প্ৰায় ১০,০০০ কোটি টকা বিনিয়োগ কৰিছে। আমাৰ চৰকাৰৰ ফেম আঁচনিও যথেষ্ট সফল হৈছে। এই আঁচনিৰ অধীনত ৰাজধানী দিল্লীকে ধৰি বহুতো চহৰত হাজাৰ হাজাৰ বৈদ্যুতিক বাছ চলিবলৈ আৰম্ভ কৰিছে। চৰকাৰে বৈদ্যুতিক বাহন চাৰ্জিং ষ্টেচন নিৰ্মাণৰ বাবে ৰাজসাহায্যও দি আছে।

 

বন্ধুসকল,

কালিৰ বাজেটত, মই কোৱাৰ দৰে, গৱেষণা আৰু উদ্ভাৱনক উৎসাহিত কৰিবলৈ ১ লাখ কোটি টকাৰ পুঁজি ঘোষণা কৰা হৈছে। ষ্টাৰ্টআপবোৰক দিয়া কৰ ৰেহাই আৰু বৃদ্ধি কৰাৰ সিদ্ধান্ত লোৱা হৈছে। এই সিদ্ধান্তবোৰে গতিশীলতা খণ্ডতো নতুন সম্ভাৱনা সৃষ্টি কৰিব। আজি বৈদ্যুতিক বাহনৰ সন্মুখত আজি আটাইতকৈ ডাঙৰ প্ৰত্যাহ্বানটো হ'ল ইয়াৰ ব্যয় আৰু বেটাৰি। এই পুঁজিটো এই ক্ষেত্ৰত গৱেষণাৰ বাবে ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি। আমাৰ ছাদৰ সৌৰ আঁচনিত বৈদ্যুতিক বাহন নিৰ্মাণ সম্পৰ্কীয় এটা উপাদান আছে, যিয়ে অটো খণ্ডকো সহায় কৰিব। যেতিয়া সৌৰ ছাদৰ সংখ্যা বৃদ্ধি পাব, এইটো স্বাভাৱিক যে বেটাৰি বৃহৎ সংখ্যাত প্ৰয়োজন হ'ব। আপোনাসৱৰ বাবেও এই খণ্ডত বিকাশৰ এক বৃহৎ সম্ভাৱনা আছে। মই আৰু এটা কথা ক'ম। আমাৰ উদ্যোগটোৱে এনে গৱেষণা কিয় নকৰে, যাতে ভাৰতত থকা কেঁচা সামগ্ৰীৰ পৰা নতুন প্ৰকাৰৰ বেটাৰি তৈয়াৰ কৰিব পাৰি? কাৰণ এই কেঁচা সামগ্ৰী কিমান দিন চলিব আৰু তেতিয়া কি হ'ব তাক লৈ পৃথিৱী চিন্তিত। আমি এতিয়া কিয় সলনি নকৰোঁ? মই বুজি পাওঁ যে, বহুলোকে ছডিয়ামৰ ওপৰতো কাম কৰি আছে। আৰু কেৱল বেটাৰি নহয়, অটো খণ্ডই সেউজীয়া হাইড্ৰজেন আৰু ইথানলৰ ক্ষেত্ৰতো নতুন গৱেষণাৰ প্ৰসাৰ ঘটাব লাগে। আমাৰ ষ্টাৰ্টআপবোৰে ভাৰতৰ ড্ৰোন খণ্ডক এটা নতুন মাত্ৰা দিছে। এই পুঁজিটো ড্ৰোন সম্পৰ্কীয় গৱেষণাতো ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি। আজি আমাৰ জলপথসমূহ পৰিবহনৰ এক অতি ব্যয়সাধ্য মাধ্যম হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰিছে। ভাৰতৰ জাহাজ পৰিবহন মন্ত্ৰালয়ে এতিয়া থলুৱা প্ৰযুক্তি ব্যৱহাৰ কৰি হাইব্ৰিড জাহাজ নিৰ্মাণৰ দিশত আগবাঢ়িছে। আপোনাসৱেও এই দিশত আগবাঢ়ি আহিব লাগিব।

 

বন্ধুসকল,

আজি, উদ্যোগটোৰ সকলো মহান ব্যক্তিৰ মাজত, বজাৰৰ বহুতো আলোচনাৰ মাজত, মই মানৱীয় দিশ এটাৰ প্ৰতি আপোনাসৱৰ দৃষ্টি আকৰ্ষণ কৰিব বিচাৰো। আমাৰ লাখ লাখ চালক এই গতিশীলতা খণ্ডৰ এটা ডাঙৰ অংশ। যিসকলে ট্ৰাক চলায়, যিসকলে টেক্সি চলায়, সেই চালকসকল আমাৰ সামাজিক আৰু অৰ্থনৈতিক ব্যৱস্থাৰ এক অবিচ্ছেদ্য অংশ। প্ৰায়ে এই চালকসকলে ট্ৰাকখন ঘন্টাৰ পিছত ঘণ্টা ধৰি নিৰন্তৰ চলায়, আৰু মালিকেও সেয়াই আৰম্ভ কৰে, তেওঁ সময়ত কিয় নাহিল, ক'ত ৰ'ল। তেওঁলোকৰ বিশ্ৰাম লোৱাৰ সময় নাই। এনে কঠিন পৰিস্থিতিত, বহুসময়ত এই লোকসকল পথ দুৰ্ঘটনাৰ ভুক্তভোগী হয়। আমাৰ চৰকাৰে ট্ৰাক চালক আৰু তেওঁলোকৰ পৰিয়ালৰ এই উদ্বেগ ভালদৰে বুজি পাইছে। মই আপোনালোকক ক'বলৈ পাই আনন্দিত যে কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰে যাত্ৰাৰ মাজতে চালকসকলক সান্ত্বনা দিয়াৰ বাবে এটা নতুন আঁচনিৰ কাম আৰম্ভ কৰিছে। এই আঁচনিৰ অধীনত সকলো ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথত চালকসকলৰ বাবে নতুন সুবিধা থকা আধুনিক ভৱন নিৰ্মাণ কৰা হ'ব। এই অট্টালিকাবোৰত চালকসকলৰ বাবে খাদ্য, বিশুদ্ধ খোৱা পানী, শৌচালয়, পাৰ্কিং আৰু বিশ্ৰামৰ সুবিধা থাকিব। চৰকাৰৰ প্ৰস্তুতি হৈছে এই আঁচনিৰ প্ৰথম পৰ্যায়ত সমগ্ৰ দেশত এনে এক হাজাৰ অট্টালিকা নিৰ্মাণ আৰম্ভ কৰা। ট্ৰাক আৰু টেক্সি চালকসকলৰ বাবে নিৰ্মাণ কৰা এই অট্টালিকাবোৰে চালকসকলৰ জীৱন ধাৰণৰ সহজতা আৰু ভ্ৰমণৰ সহজতা দুয়োটা বৃদ্ধি কৰিব। ই তেওঁলোকৰ স্বাস্থ্যও উন্নত কৰিব আৰু দুৰ্ঘটনা প্ৰতিৰোধ কৰাত যথেষ্ট সহায় কৰিব।

 

বন্ধুসকল,

পৰৱৰ্তী ২৫বছৰত, মোবিলিটি খণ্ডত যথেষ্ট সম্ভাৱনা থাকিব। কিন্তু এই সম্ভাৱনাবোৰৰ সম্পূৰ্ণ ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ, নিজকে দ্ৰুতগতিত পৰিৱৰ্তন কৰাটোও উদ্যোগটোৰ দায়িত্ব। মোবিলিটি খণ্ডক কাৰিকৰী কৰ্মশক্তি আৰু প্ৰশিক্ষিত চালকৰ প্ৰয়োজন। আজি, দেশত ১৫ হাজাৰৰো অধিক আইটিআইয়ে এই উদ্যোগটোক জনশক্তি প্ৰদান কৰে। উদ্যোগৰ লোকসকলে পাঠ্যক্ৰমবোৰ অধিক প্ৰাসংগিক কৰি তুলিবলৈ এই আইটিআইবোৰৰ সৈতে সহযোগিতা কৰিব নোৱাৰে নেকি? আপোনাসৱে জানে যে চৰকাৰে এটা স্ক্ৰেপেজ নীতি প্ৰস্তুত কৰিছে। ইয়াৰ অধীনত, স্ক্ৰেপিংৰ বাবে পুৰণি বাহন দিয়াৰ ক্ষেত্ৰত, নতুন বাহন ক্ৰয় কৰোঁতে পথ কৰ ৰেহাই দিয়া হয়। অটো উদ্যোগেও মানুহক উৎসাহিত কৰিবলৈ এনে ধৰণৰ উদগনি প্ৰদান কৰিব নোৱাৰে নেকি?

  

 

বন্ধুসকল,

এই এক্সপোত আপোনালোকে টেগলাইন দিছে এইদৰে-Beyond Boundaries…এই শব্দই ভাৰতৰ ভাবনাক প্ৰতিফলিত কৰে। আজি আমি পুৰণি বাধাবোৰ ভাঙি সমগ্ৰ বিশ্বক একত্ৰিত কৰিব বিচাৰোঁ। আমি বৈশ্বিক যোগান শৃংখলাত ভাৰতৰ ভূমিকা সম্প্ৰসাৰিত কৰিব বিচাৰোঁ। ভাৰতীয় অটো উদ্যোগৰ সন্মুখত সম্ভাৱনাৰ এক সম্পূৰ্ণ অৱকাশ আছে। আহক, আমি অমৃতকালৰ দৃষ্টিভংগীৰ সৈতে আগবাঢ়ি যাওঁ। আহক আমি ভাৰতক এই ক্ষেত্ৰত এক বৈশ্বিক নেতা হিচাপে গঢ়ি তুলোঁ। আৰু মই এইমাত্ৰ টায়াৰ উদ্যোগৰ প্ৰদৰ্শনী এলেকা ঘূৰি আহিছোঁ। আৰু প্ৰথম দিনৰ পৰাই এই টায়াৰ উদ্যোগৰ সৈতে মোৰ কাজিয়া হৈছিল। মই এতিয়াও বুজি পোৱা নাই যে ভাৰত এখন কৃষিজাত দেশ। আমি কিয় ৰবৰ আমদানি কৰিব লাগে? টায়াৰ উদ্যোগৰ কৰ্ণধাৰসকল, আপোনাসৱৰ যি সংগঠন আছে, আপোনালোকে  কৃষকসকলৰ সৈতে একেলগে বহি এইধৰণৰ প্ৰযুক্তি আৰু উদ্ভাৱনৰ পথত কিয় আগবাঢ়ি যাব পৰা নাই, যিয়ে তেওঁলোকৰ উত্পাদিত ৰবৰৰ বজাৰ সুনিশ্চিত কৰিব। মই নিশ্চিত যে ভাৰতৰ কৃষকসকলে আপোনাসৱৰ ৰবৰৰ প্ৰয়োজনীয়তা পূৰণ কৰিব পাৰে। আজি যদিহে সঠিকভাৱে গৱেষণা কৰা হয়,তেতিয়াহলে জেনেটিকেলি মডিফাইড ৰবৰ গছক লৈ যিমান কাম হৈছে, তাৰ সঠিক ব্যৱহাৰ কৰা যাব পাৰিব। মই টায়াৰ নিৰ্মাতা আৰু ৰবৰ উদ্যোগৰ সৈতে জড়িত উদ্যোগসমূহক কৃষকসকলৰ সৈতে সংযোগ স্থাপন কৰিবলৈ অনুৰোধ জনাম। আমি এক সংহত সামগ্ৰিক সামগ্ৰিক দৃষ্টিভংগীৰে আগবাঢ়িছো। আমি বেলেগ বেলেগকৈ চিন্তা নকৰোঁ আহক। তেতিয়াহলে বাহিৰৰ পৰা ৰবৰ আমদানি কৰিব নালাগিব। আহক আমি নিজে উত্পাদন কৰোঁ, কেতিয়াবা ভাবেনে যদিহে আমাৰ কৃষক শক্তিশালী হয়, তেন্তে তেওঁলোকে আৰু চাৰিখন বাহন ক্ৰয় কৰিব পাৰিব। আৰু যিয়ে গাড়ী কিনিছে, টায়াৰটো আপোনাসৱৰ হ'ব। মই ক'ব বিচাৰিছো যে বন্ধুসকল, যেতিয়া আপোনাসৱে ইমান বৃহত্ সংখ্যাত প্ৰথমবাৰৰ বাবে একত্ৰিত হৈছে, আপোনাসৱে নতুনকৈ ভাবক, আপোনাসৱে কেনেকৈ ইজনে সিজনৰ সৈতে সহায়ৰ হাত হৈ নতুন নতুন উদ্ভাৱনৰ ধাৰণাৰে আগবাঢ়িব পাৰে। আৰু আজি আমি এনে এক পৰ্যায়ত আছোঁ যে আমি যিমানে একেলগে কাম কৰিম, আমাৰ শক্তি বহুগুণে বৃদ্ধি পাব আৰু আমি বিশ্বত আধিপত্য বিস্তাৰ কৰাৰ সুযোগ এৰি নিদিওঁ।

 

 

বন্ধুসকল,

ডিজাইনৰ ক্ষেত্ৰতো, আজি বিশ্বত যিমান ডাঙৰ ডাঙৰ ক্ষেত্ৰ আছে, সম্ভৱত এনে ক্ষেত্ৰ নাই যাৰ গৱেষণা পৰীক্ষাগাৰ ভাৰতত নাই। ভাৰতৰ প্ৰতিভা আছে, ডিজাইন কৰাৰ বাবে প্ৰতিভা আছে। এতিয়া আমি আমাৰ নতুন প্ৰজন্মৰ মগজুৰ পৰা ওলাই অহা ডিজাইনবোৰ লৈ আগবাঢ়িব লাগিব, বিশ্বই অনুভৱ কৰা উচিত যে গাড়ী ভাৰতৰহে লাগিব। তেওঁলোকে গৌৰৱেৰে কওক যে পথ যিকোনো দেশৰেই নহওক কিয়, গাড়ী মেড ইন ইণ্ডিয়াহে হোৱা উচিত। মই বিশ্বাস কৰোঁ যে এই মনোভাৱ গঢ়ি তোলা উচিত। আৰু যদি আপোনাসৱে আপোনাসৱক বিশ্বাস নকৰে, পৃথিৱীয়ে আপোনাসৱক বিশ্বাস কৰিব। যেতিয়া মই যোগৰ বিষয়টো লৈ বিশ্ববাসীৰ আগত গৈছিলো, মই ৰাষ্ট্ৰসংঘত যোগৰ বিষয়ে কথা পাতিছিলো। তাৰ পিছত যেতিয়া মই ভাৰতলৈ ঘূৰি আহিছিলো, বহুলোকে মোক সমালোচনা কৰিছিল। তেওঁলোকে কৈছিল, মোদীজীয়ে ৰাষ্ট্ৰসংঘত প্ৰথম ভাষণ দিবলৈ গৈ এইবোৰ কি কৈ আহিল। কিন্তু আজি সমগ্ৰ বিশ্বই নাকত হাত দি বহি আছে। প্ৰাণায়ম কৰিছে। নিজৰ ওপৰত বিশ্বাস ৰাখক, শক্তিৰে থিয় হওক। পৃথিৱীত এনে কোনো পথ যাতে ৰৈ নাযায়, যত আপোনাসৱে উত্পাদন কৰা গাড়ী নচলিব, বন্ধুসকল। আপোনাসৱৰ চকু য'তেই পৰে, আপোনাসৱে আপোনাসৱৰ গাড়ী খন দেখিব। আপোনালোকক শুভকামনা জনাইছোঁ! ধন্যবাদ।

 

Explore More
140 crore Indians have taken a collective resolve to build a Viksit Bharat: PM Modi on Independence Day

Popular Speeches

140 crore Indians have taken a collective resolve to build a Viksit Bharat: PM Modi on Independence Day
Cabinet approves minimum support price for Copra for the 2025 season

Media Coverage

Cabinet approves minimum support price for Copra for the 2025 season
NM on the go

Nm on the go

Always be the first to hear from the PM. Get the App Now!
...
চ'ছিয়েল মিডিয়া কৰ্ণাৰ 21 ডিচেম্বৰ 2024
December 21, 2024

Inclusive Progress: Bridging Development, Infrastructure, and Opportunity under the leadership of PM Modi