"গুজৰাটৰ শিক্ষকসকলৰ সৈতে মোৰ অভিজ্ঞতাই মোক ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়তো এক নীতিগত পৰিকাঠামো সৃষ্টি কৰাত সহায় কৰিছিল"
"বিশ্বৰ বহুতো নেতাই তেওঁলোকৰ ভাৰতীয় শিক্ষকক উচ্চ সন্মানৰ সৈতে স্মৰণ কৰে"
"মই এজন চিৰন্তন শিক্ষাৰ্থী আৰু সমাজত যি ঘটিব সেয়া সূক্ষ্মভাৱে পৰ্যবেক্ষণ কৰিবলৈ শিকিছোঁ"
"আজিৰ আত্মবিশ্বাসী আৰু নিৰ্ভীক শিক্ষাৰ্থীয়ে শিক্ষকসকলক পৰম্পৰাগত শিক্ষাদানৰ পদ্ধতিৰ পৰা ওলাই আহিবলৈ প্ৰত্যাহ্বান জনাইছে"
"কৌতূহলী শিক্ষাৰ্থীসকলৰ প্ৰত্যাহ্বানবোৰ শিক্ষকসকলে ব্যক্তিগত আৰু পেছাদাৰী বিকাশৰ সুযোগ হিচাপে চোৱা উচিত কিয়নো তেওঁলোকে আমাক শিকিবলৈ, শিকিবলৈ আৰু পুনৰ শিকাৰ সুযোগ দিয়ে"
"প্ৰযুক্তিয়ে তথ্য প্ৰদান কৰিব পাৰে কিন্তু দৃষ্টিকোণ নহয়"
"আজি ভাৰতে একবিংশ শতিকাৰ প্ৰয়োজনীয়তা অনুসৰি নতুন ব্যৱস্থা সৃষ্টি কৰিছে আৰু সেই কথা মনত ৰাখি এক নতুন ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতি প্ৰস্তুত কৰা হৈছে"
"চৰকাৰে আঞ্চলিক ভাষাত শিক্ষাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছে যিয়ে শিক্ষকসকলৰ জীৱনো উন্নত কৰিব"
"বিদ্যালয়ৰ জন্মদিন উদযাপন কৰিলে বিদ্যালয
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে এই উপলক্ষে আয়োজিত প্ৰদৰ্শনীৰ পৰিদৰ্শনো কৰে। এই সন্মিলনৰ বিষয়বস্তু হৈছে শিক্ষকসকল শিক্ষাৰ ৰূপান্তৰৰ মূলতে আছে’।

প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে অখিল ভাৰতীয় শিক্ষা সংঘ অধিৱেশনত অংশগ্ৰহণ কৰে, যি হৈছে সৰ্বভাৰতীয় প্ৰাথমিক শিক্ষক ফেডাৰেচনৰ ২৯ সংখ্যক দ্বিবাৰ্ষিক সন্মিলন। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে এই উপলক্ষে আয়োজিত প্ৰদৰ্শনীৰ পৰিদৰ্শনো কৰে। এই সন্মিলনৰ বিষয়বস্তু হৈছে শিক্ষকসকল শিক্ষাৰ ৰূপান্তৰৰ মূলতে আছে’।

 

সমবেত লোকসকলক সম্বোধন কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে অমৃত কালত বিকশিত ভাৰতৰ সংকল্পৰ সৈতে আগবাঢ়ি অহা সময়ত সকলো শিক্ষকৰ বিশাল অৱদানৰ কথা উল্লেখ কৰে। প্ৰাথমিক শিক্ষকৰ সহায়ত গুজৰাটৰ মুখ্যমন্ত্ৰী হিচাপে শিক্ষা খণ্ডৰ পৰিৱৰ্তনৰ অভিজ্ঞতাৰ কথা উল্লেখ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে উল্লেখ কৰে যে গুজৰাটৰ বৰ্তমানৰ মুখ্যমন্ত্ৰী শ্ৰী ভূপেন্দ্ৰ পেটেলে জনোৱা অনুসৰি বিদ্যালয় এৰি যোৱাৰ হাৰ ৪০ শতাংশৰ পৰা ৩ শতাংশতকৈ ওপৰলৈ হ্ৰাস পাইছে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে গুজৰাটৰ শিক্ষকসকলৰ সৈতে তেওঁৰ অভিজ্ঞতাই তেওঁক ৰাষ্ট্ৰীয় পৰ্যায়ত আৰু এক নীতিগত পৰিকাঠামো গঢ়ি তোলাত সহায় কৰিছিল। তেওঁ মিছন মোডত ছোৱালীৰ বাবে বিদ্যালয়ত শৌচালয় নিৰ্মাণৰ উদাহৰণ দিয়ে। তেওঁ জনজাতীয় অঞ্চলসমূহত বিজ্ঞান শিক্ষা আৰম্ভ কৰাৰ কথাও কয়।

প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ভাৰতীয় শিক্ষকসকলৰ প্ৰতি বিশ্বৰ নেতাসকলে যি উচ্চ সন্মান দিয়ে সেই সন্দৰ্ভতো আলোচনা কৰে। তেওঁ কয় যে যেতিয়া তেওঁ বিদেশী গণ্যমান্য ব্যক্তিসকলক লগ পায় তেতিয়া তেওঁ প্ৰায়ে এই কথা শুনিবলৈ পায়। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ভূটান আৰু চৌদি আৰৱৰ ৰজা আৰু বিশ্ব স্বাস্থ্য সংস্থাৰ ডিজিয়ে তেওঁলোকৰ ভাৰতীয় শিক্ষকসকলৰ বিষয়ে কেনেদৰে আলোচনা কৰিছিল  তাৰ কথা উল্লেখ কৰে।

 

চিৰন্তন ছাত্ৰ হিচাপে গৌৰৱ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে সমাজত যি ঘটি আছে তাক লক্ষ্য কৰিবলৈ তেওঁ শিকিছে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে শিক্ষকসকলৰ সৈতে তেওঁৰ অভিজ্ঞতা ভাগ বতৰা কৰে। তেওঁ কয় যে একবিংশ শতিকাৰ পৰিৱৰ্তনশীল সময়ত ভাৰতৰ শিক্ষা ব্যৱস্থা, শিক্ষক আৰু শিক্ষাৰ্থীৰ পৰিৱৰ্তন ঘটিছে। তেওঁ কৈছিল যে আগতে সম্পদ আৰু আন্তঃগাঁথনিৰ সৈতে প্ৰত্যাহ্বান আছিল যদিও শিক্ষাৰ্থীসকলে বহুতো প্ৰত্যাহ্বান ৰখা নাছিল। এতিয়া যেতিয়া আন্তঃগাঁথনি আৰু সম্পদৰ প্ৰত্যাহ্বানবোৰ ক্ৰমান্বয়ে সমাধান কৰা হৈছে, শিক্ষাৰ্থীসকলৰ অসীম কৌতূহল আছে। এই আত্মবিশ্বাসী আৰু ভয় নকৰা যুৱ শিক্ষাৰ্থীসকলে শিক্ষকজনক প্ৰত্যাহ্বান জনায় আৰু আলোচনাটো পৰম্পৰাগত সীমাৰ বাহিৰত নতুন দিশলৈ লৈ যায়। শিক্ষাৰ্থীসকলৰ ওচৰত তথ্যৰ একাধিক উৎস থকাৰ বাবে শিক্ষকসকলক আপডেট হৈ থাকিবলৈ হেঁচা দিয়া হয়। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়, "শিক্ষকসকলে এই প্ৰত্যাহ্বানসমূহ কেনেদৰে মোকাবিলা কৰে তাৰ ওপৰত আমাৰ শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ ভৱিষ্যত নিৰ্ধাৰণ কৰা হৈছে"।

তেওঁ শিক্ষকসকলক শিক্ষাবিদ হোৱাৰ লগতে শিক্ষাৰ্থীসকলৰ পথপ্ৰদৰ্শক আৰু পৰামৰ্শদাতা হ'বলৈ কৈছিল। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে পুনৰ কয় যে বিশ্বৰ কোনো প্ৰযুক্তিয়ে কোনো বিষয়ৰ গভীৰ বুজাবুজি কেনেদৰে লাভ কৰিব লাগে শিকাব নোৱাৰে আৰু যেতিয়া তথ্যৰ অত্যাধিক পৰিমাণ থাকে, তেতিয়া মূল বিষয়টোৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়াটো শিক্ষাৰ্থীসকলৰ বাবে এক প্ৰত্যাহ্বান হৈ পৰে। শ্ৰী মোদীয়ে বিষয়টোৰ গভীৰ শিক্ষাৰ জৰিয়তে যৌক্তিক সিদ্ধান্তত উপনীত হোৱাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। সেয়েহে, প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়, একবিংশ শতিকাত শিক্ষাৰ্থীসকলৰ জীৱনত শিক্ষকৰ ভূমিকা আগৰ তুলনাত অধিক অৰ্থপূৰ্ণ হৈ পৰিছে। তেওঁ কৈছিল যে এইটো প্ৰতিজন অভিভাৱকৰ ইচ্ছা যে তেওঁলোকৰ সন্তানসকলৰ বাবে শ্ৰেষ্ঠ শিক্ষকসকলৰ শিক্ষণৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰে।

.

শিক্ষাৰ্থীসকল শিক্ষকৰ চিন্তা আৰু আচৰণৰ দ্বাৰা প্ৰভাৱিত বুলি উল্লেখ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে উল্লেখ কৰে যে শিক্ষাৰ্থীসকলে কেৱল শিকোৱা বিষয়টোৰ বিষয়েই বুজি পোৱাই নহয়, লগতে ধৈৰ্য্য, সাহস, স্নেহ আৰু পক্ষপাতহীন আচৰণৰ লগতে কেনেদৰে যোগাযোগ কৰিব লাগে আৰু তেওঁলোকৰ মতামত আগবঢ়াব লাগে সেয়াও শিকিছে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে প্ৰাথমিক শিক্ষকসকলৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত আলোকপাত কৰি উল্লেখ কৰে যে শিশুটোৰ সৈতে সৰ্বাধিক সময় অতিবাহিত কৰা পৰিয়ালৰ বাহিৰে তেওঁলোক হ’ল প্ৰথম ব্যক্তিসকল। "এজন শিক্ষকৰ দায়িত্ব প্ৰাপ্তিৰ ফলত দেশৰ ভৱিষ্যত প্ৰজন্ম অধিক শক্তিশালী হ'ব", প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়।

নতুন ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতিৰ কথা উল্লেখ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে নীতি প্ৰণয়নত লাখ লাখ শিক্ষকৰ অৱদানৰ বাবে গৌৰৱ প্ৰকাশ কৰে। "আজি ভাৰতে একবিংশ শতিকাৰ প্ৰয়োজনীয়তা অনুসৰি নতুন ব্যৱস্থা সৃষ্টি কৰিছে আৰু সেই কথা মনত ৰাখি এক নতুন ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতি প্ৰস্তুত কৰা হৈছে", তেওঁ কয়। তেওঁ কয় যে ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতিয়ে পুৰণি অপ্ৰাসংগিক শিক্ষা ব্যৱস্থাৰ স্থান লৈছে যিয়ে শিক্ষাৰ্থীসকলক কেৱল কিতাপৰ জ্ঞানত সীমাবদ্ধ কৰি ৰাখিছিল। এই নতুন নীতিটো ব্যৱহাৰিক বুজাবুজিৰ ওপৰত আধাৰিত। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে শৈশৱত লাভ কৰা ব্যক্তিগত অভিজ্ঞতাৰ কথা স্মৰণ কৰে আৰু শিক্ষণ প্ৰক্ৰিয়াত শিক্ষকজনৰ ব্যক্তিগত জড়িত হোৱাৰ ইতিবাচক লাভালাভৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে।

ৰাষ্ট্ৰীয় শিক্ষা নীতিত মাতৃভাষাত শিক্ষাৰ ব্যৱস্থাৰ ওপৰত আলোকপাত কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে উল্লেখ কৰে যে যদিও ভাৰতত ২০০ বছৰৰো অধিক সময় ধৰি ব্ৰিটিছ শাসন চলি আছিল, তথাপিও ইংৰাজী ভাষা মুষ্টিমেয় জনসংখ্যাৰ মাজত সীমাৱদ্ধ আছিল। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে আঞ্চলিক ভাষাত তেওঁলোকৰ ব্যৱসায় শিকা প্ৰাথমিক শিক্ষকসকলে ইংৰাজীত শিকাৰ বাবে দিয়া অগ্ৰাধিকাৰৰ বাবে ক্ষতিৰ সন্মুখীন হৈছিল কিন্তু বৰ্তমানৰ চৰকাৰে আঞ্চলিক ভাষাত শিক্ষাৰ প্ৰৱৰ্তনৰ দ্বাৰা ইয়াক পৰিৱৰ্তন কৰিছিল, যাৰ ফলত আঞ্চলিক ভাষা পছন্দ কৰা শিক্ষকসকলৰ চাকৰি বৃদ্ধি হৈছিল। "চৰকাৰে আঞ্চলিক ভাষাত শিক্ষাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰিছে যিয়ে শিক্ষকসকলৰ জীৱনো উন্নত কৰিব", প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মন্তব্য কৰে।

প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে এনে এক পৰিৱেশ গঢ়ি তোলাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে য'ত মানুহে শিক্ষক হ'বলৈ আগবাঢ়ি আহে। তেওঁ শিক্ষকৰ মৰ্যাদাক বৃত্তি হিচাপে আকৰ্ষণীয় কৰাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত জোৰ দিয়ে। তেওঁ কয় যে প্ৰতিজন শিক্ষকে তেওঁৰ হৃদয়ৰ অন্তৰৰ পৰা এজন শিক্ষক হ'ব লাগে।

প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মুখ্যমন্ত্ৰী হোৱাৰ সময়ত তেওঁ লাভ কৰা দুটা ব্যক্তিগত শুভেচ্ছাৰ কথা স্মৰণ কৰে। প্ৰথমতে, তেওঁৰ বিদ্যালয়ৰ বন্ধুসকলক মুখ্যমন্ত্ৰীৰ বাসগৃহলৈ মাতিবলৈ আৰু দ্বিতীয়তে তেওঁৰ সকলো শিক্ষকক সন্মান জনোৱা। শ্ৰী মোদীয়ে কয় যে আজিও তেওঁ ওচৰত থকা তেওঁৰ শিক্ষকসকলৰ সৈতে যোগাযোগ কৰি আছে। তেওঁ শিক্ষক আৰু শিক্ষাৰ্থীসকলৰ মাজত ব্যক্তিগত বন্ধন হ্ৰাস হোৱাৰ প্ৰৱণতাৰ বাবে দুখ প্ৰকাশ কৰে। অৱশ্যে, তেওঁ কয়, ক্ৰীড়া ক্ষেত্ৰত এই বন্ধন এতিয়াও শক্তিশালী। একেদৰে, ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলে ওলাই যোৱাৰ পিছত বিদ্যালয়খনৰ কথা পাহৰি যোৱাৰ বাবে প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ছাত্ৰ-ছাত্ৰী আৰু বিদ্যালয়ৰ মাজত সংযোগ বিচ্ছিন্ন হোৱাৰ কথা উল্লেখ কৰে। তেওঁ কয় যে শিক্ষাৰ্থীসকল, আনকি পৰিচালনা, প্ৰতিষ্ঠানটো স্থাপনৰ তাৰিখৰ বিষয়ে অৱগত নহয়। তেওঁ কয় যে বিদ্যালয়খনৰ জন্মদিন উদযাপন কৰিলে বিদ্যালয় আৰু শিক্ষাৰ্থীসকলৰ মাজত সংযোগ বিচ্ছিন্ন হোৱাটো সম্ভৱ নহ'ব, তেওঁ কয়।

 

বিদ্যালয়সমূহত প্ৰদান কৰা আহাৰৰ গুৰুত্বৰ কথা উল্লেখ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে সমগ্ৰ সমাজ এক হিচাপে একত্ৰিত হৈছে যাতে কোনো শিশু বিদ্যালয়ত ভোকত নাথাকে। তেওঁ লগতে গাওঁবোৰৰ বৃদ্ধসকলক তেওঁলোকৰ মধ্যাহ্ন ভোজনৰ সময়ত শিক্ষাৰ্থীসকলক খাদ্য পৰিৱেশন কৰিবলৈ আমন্ত্ৰণ জনোৱাৰ পৰামৰ্শ দিছিল যাতে শিশুসকলে পৰম্পৰাবোৰ গঢ়ি তোলে আৰু পৰিৱেশন কৰা খাদ্যৰ বিষয়ে জানিবলৈ এক আন্তঃক্ৰিয়ামূলক অভিজ্ঞতা লাভ কৰে।

শিশুসকলৰ মাজত স্বাস্থ্যকৰ অভ্যাস গঢ়ি তোলাৰ গুৰুত্বৰ বিষয়ে উল্লেখ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে জনজাতীয় অঞ্চলৰ এগৰাকী শিক্ষকৰ অৱদানৰ কথা স্মৰণ কৰে যিয়ে শিশুসকলৰ বাবে ৰুমাল বনোৱাৰ বাবে তেওঁৰ পুৰণি শাৰীৰ কিছু অংশ কাটি দিব যিবোৰ তেওঁলোকৰ ক্ৰেষ্টত পিন কৰিব পাৰি আৰু মুখ বা নাক মচিবলৈ ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰি। তেওঁ এখন জনজাতীয় বিদ্যালয়ৰ পৰা এটা উদাহৰণো ভাগ বতৰা কৰিছিল য'ত শিক্ষকজনে শিক্ষাৰ্থীসকলক তেওঁলোকৰ সামগ্ৰিক চেহেৰা মূল্যাংকন কৰিবলৈ এখন আইনা ৰাখিছিল। এই মুহূৰ্তৰ পৰিৱৰ্তনৰ ফলত শিশুসকলৰ আত্মবিশ্বাস বৃদ্ধিত যথেষ্ট পাৰ্থক্য আনিছে বুলি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়।

ভাষণৰ সামৰণি মাৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে উল্লেখ কৰে যে শিক্ষকসকলৰ সামান্য পৰিৱৰ্তনে যুৱ শিক্ষাৰ্থীসকলৰ জীৱনলৈ স্মৰণীয় পৰিৱৰ্তন আনিব পাৰে। তেওঁ এইবুলি বিশ্বাস ব্যক্ত কৰে যে সকলো শিক্ষকে ভাৰতৰ পৰম্পৰাক আগুৱাই নিব যিয়ে শিক্ষকক সৰ্বোচ্চ সন্মান দিয়ে আৰু বিকশিত ভাৰতৰ সপোন বাস্তৱায়িত কৰে।

গুজৰাটৰ মুখ্যমন্ত্ৰী শ্ৰী ভূপেন্দ্ৰ পেটেল, সাংসদ শ্ৰী চি আৰ পাটিল, কেন্দ্ৰীয় মন্ত্ৰী শ্ৰী পুৰুষোত্তম ৰূপালা, কেন্দ্ৰীয় ৰাজ্যমন্ত্ৰী ড০ মুঞ্জপাৰা মহেন্দ্ৰভাই, সৰ্বভাৰতীয় প্ৰাথমিক শিক্ষক সন্থাৰ সভাপতি শ্ৰী ৰামপাল সিং আৰু গুজৰাট চৰকাৰৰ মন্ত্ৰীসকলো অনুষ্ঠানটোত উপস্থিত আছিল।

 

 

 

 

 

 

 

 

 

সম্পূৰ্ণ ভাষণ পঢ়িবলৈ ইয়াত ক্লিক কৰক

Explore More
140 crore Indians have taken a collective resolve to build a Viksit Bharat: PM Modi on Independence Day

Popular Speeches

140 crore Indians have taken a collective resolve to build a Viksit Bharat: PM Modi on Independence Day
PLI, Make in India schemes attracting foreign investors to India: CII

Media Coverage

PLI, Make in India schemes attracting foreign investors to India: CII
NM on the go

Nm on the go

Always be the first to hear from the PM. Get the App Now!
...
PM Modi visits the Indian Arrival Monument
November 21, 2024

Prime Minister visited the Indian Arrival monument at Monument Gardens in Georgetown today. He was accompanied by PM of Guyana Brig (Retd) Mark Phillips. An ensemble of Tassa Drums welcomed Prime Minister as he paid floral tribute at the Arrival Monument. Paying homage at the monument, Prime Minister recalled the struggle and sacrifices of Indian diaspora and their pivotal contribution to preserving and promoting Indian culture and tradition in Guyana. He planted a Bel Patra sapling at the monument.

The monument is a replica of the first ship which arrived in Guyana in 1838 bringing indentured migrants from India. It was gifted by India to the people of Guyana in 1991.