প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে আজি দিল্লী মুম্বাই এক্সপ্ৰেছৱেৰ ২৪৬ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ দিল্লী– দৌছা–লালছট অংশ দেশবাসীলৈ উৎসৰ্গা কৰে। লগতে ৫৯৪০ কোটিতকৈ অধিক ব্যয়ৰে নিৰ্মাণ হ’বলগীয়া ২৪৭ কিলোমিটাৰ ৰাষ্ট্ৰীয় ঘাইপথ প্ৰকল্পৰ আধাৰশিলা স্থাপন কৰে। নিউ ইণ্ডিয়াত বৃদ্ধি, উন্নয়ন আৰু সংযোগৰ ইঞ্জিন হিচাপে উৎকৃষ্ট পথ আন্তঃগাঁথনি নিৰ্মাণৰ ওপৰত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে গুৰুত্ব দিয়াটো সমগ্ৰ দেশতে চলি থকা কেইবাটাও বিশ্বমানৰ এক্সপ্ৰেছৱে’ নিৰ্মাণৰ দ্বাৰা বাস্তৱায়িত হৈছে।
সভাত ভাষণ দি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে দিল্লী-মুম্বাই এক্সপ্ৰেছৱেৰ প্ৰথম পৰ্যায়টো দেশৰ বাবে উৎসৰ্গা কৰাত গৌৰৱ প্ৰকাশ কৰে। তেওঁ কয় যে এইটো বিশ্বৰ অন্যতম উন্নত এক্সপ্ৰেছৱে যিয়ে উন্নয়নশীল ভাৰতৰ উজ্জ্বল ভৱিষ্যতৰ এক ছবি দাঙি ধৰে।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে যেতিয়া এনে আধুনিক পথ, ৰে’ল ষ্টেচন, ৰে’লপথ, মেট্ৰ’ আৰু বিমানবন্দৰ নিৰ্মাণ কৰা হয়, তেতিয়া দেশৰ উন্নয়নে গতি লাভ কৰে। আন্তঃগাঁথনিৰ ওপৰত বিনিয়োগৰ বহুমুখী প্ৰভাৱৰ ওপৰতো তেওঁ আলোকপাত কৰে।
“যোৱা ৯ বছৰে কেন্দ্ৰীয় চৰকাৰেও আন্তঃগাঁথনিৰ ক্ষেত্ৰত অবিৰতভাৱে বৃহৎ বিনিয়োগ কৰি আছে”, ৰাজস্থানৰ ঘাইপথ নিৰ্মাণৰ বাবে ৫০ হাজাৰ কোটিতকৈ অধিক টকাৰ বিনিয়োগৰ কথা উল্লেখ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মন্তব্য কৰে। চলিত বৰ্ষৰ বাজেটত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে জনাইছিল যে আন্তঃগাঁথনিৰ বাবে ১০ লাখ কোটি টকাৰ আবণ্টন দিয়া হৈছে যিটো ২০১৪ চনত আবণ্টনতকৈ ৫ গুণ বেছি।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে আন্তঃগাঁথনিত বিনিয়োগৰ অৰ্থনীতিৰ ওপৰত লাভৰ ওপৰত আলোকপাত কৰি কয় যে ই কৰ্মসংস্থাপন আৰু সংযোগৰ সৃষ্টি কৰে।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে উল্লেখ কৰে যে যেতিয়া ঘাইপথ, ৰে’লৱে, বন্দৰ, বিমানবন্দৰ, অপটিকেল ফাইবাৰ, ডিজিটেল সংযোগ, পুকা ঘৰ আৰু কলেজ নিৰ্মাণত বিনিয়োগ কৰা হয়, তেতিয়া সমাজৰ প্ৰতিটো শ্ৰেণীয়ে ক্ষমতা লাভ কৰে।
আন্তঃগাঁথনিৰ আন এক উপযোগিতাৰ বিষয়ে বিশদভাৱে উল্লেখ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে অৰ্থনৈতিক কাম-কাজত উত্থান দেখিবলৈ পোৱা গৈছে। তেওঁ কয় যে দিল্লী–দৌছা–লালছট ঘাইপথ নিৰ্মাণৰ লগে লগে দিল্লী-জয়পুৰৰ মাজত যাতায়তৰ সময় কমি যাব। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে এক্সপ্ৰেছৱেৰ কাষে কাষে গ্ৰামীণ হাট স্থাপন কৰা হৈছে যিয়ে স্থানীয় কৃষক আৰু শিপিনীসকলক সহায় কৰিব। তেওঁ আলোকপাত কৰে যে দিল্লী-মুম্বাই এক্সপ্ৰেছৱেই দিল্লী, হাৰিয়ানা, গুজৰাট আৰু মহাৰাষ্ট্ৰৰ বহু অঞ্চলৰ লগতে ৰাজস্থানকো উপকৃত কৰিব। “ছাৰিস্কা, কেওলাদেও ৰাষ্ট্ৰীয় উদ্যান, ৰন্থামবৌৰ আৰু জয়পুৰৰ দৰে পৰ্যটন স্থানসমূহে ঘাইপথৰ পৰা বিপুল সুবিধা লাভ কৰিব”, তেওঁ কয়।
আন তিনিটা প্ৰকল্প সন্দৰ্ভত ভাষণ দি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে ইয়াৰে এটা প্ৰকল্পই জয়পুৰক এক্সপ্ৰেছৱেৰ সৈতে প্ৰত্যক্ষ সংযোগ প্ৰদান কৰিব। দ্বিতীয় প্ৰকল্পটোৱে আলৱাৰৰ সমীপৰ আম্বালা- কোটপুতলী কৰিডৰৰ সৈতে এক্সপ্ৰেছৱে সংযোগ কৰিব। ইয়াৰ দ্বাৰা হাৰিয়ানা, পঞ্জাৱ, হিমাচল আৰু জম্মু কাশ্মীৰৰ পৰা অহা বাহনসমূহে পঞ্জাৱ, গুজৰাট, মধ্যপ্ৰদেশ আৰু মহাৰাষ্ট্ৰলৈ যাবলৈ সহায় কৰিব। লালসোট কাৰোলী পথেও অঞ্চলটোক এক্সপ্ৰেছৱেৰ সৈতে সংযোগ কৰিব।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে আলোকপাত কৰে যে দিল্লী-মুম্বাই এক্সপ্ৰেছৱে আৰু পশ্চিম ডেডিকেটেড ফ্ৰেইট কৰিড’ৰ ৰাজস্থান আৰু দেশৰ বাবে প্ৰগতিৰ দুটা শক্তিশালী স্তম্ভ হ’বলৈ গৈ আছে আৰু আগন্তুক সময়ত ৰাজস্থানকে ধৰি এই সমগ্ৰ অঞ্চলটোক ৰূপান্তৰিত কৰিব। তেওঁ উল্লেখ কৰে যে এই প্ৰকল্প দুটাৰ দ্বাৰা মুম্বাই-দিল্লী অৰ্থনৈতিক কৰিডৰ শক্তিশালী হ’ব আৰু পথ আৰু মালবাহী কৰিড’ৰে ৰাজস্থান, হাৰিয়ানা আৰু পশ্চিম ভাৰতৰ বহু অঞ্চলক বন্দৰৰ সৈতে সংযোগ কৰিব। লজিষ্টিক, ষ্ট’ৰেজ, পৰিবহণ আৰু অন্যান্য উদ্যোগৰ বাবেও নতুন সুযোগ সৃষ্টি কৰিব বুলি তেওঁ কয়।
দিল্লী মুম্বাই এক্সপ্ৰেছৱে প্ৰধানমন্ত্ৰী গতি শক্তি মাষ্টাৰপ্লেনৰ দ্বাৰা চালিত হোৱা বুলি আলোকপাত কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে অৱগত কৰে যে অপটিকেল ফাইবাৰ, বিদ্যুৎ লাইন আৰু গেছ পাইপলাইন স্থাপনৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছে, আৰু বাকী থকা মাটি সৌৰশক্তি উৎপাদনৰ লগতে গুদাম নিৰ্মাণৰ বাবেও ব্যৱহাৰ কৰা হ’ব উদ্দেশ্য। “এই প্ৰচেষ্টাসমূহে ভৱিষ্যতে জাতিটোৰ বহু ধন ৰাহি কৰিব”, প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মন্তব্য কৰে।
ভাষণৰ সামৰণিত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ৰাজস্থান আৰু কাউন্টিৰ বাবে ‘সবকা সাথ, সবকা বিকাশ’ৰ মন্ত্ৰৰ ওপৰত আলোকপাত কৰি কয়, “চৰকাৰৰ সংকল্প হৈছে এখন দক্ষ, সক্ষম আৰু সমৃদ্ধিশালী ভাৰত গঢ়ি তোলা।”
কেন্দ্ৰীয় গড়কাপ্তানি, পৰিবহণ আৰু ঘাইপথ মন্ত্ৰী শ্ৰীযুত নীতিন গাডকাৰী, কেন্দ্ৰীয় জল শক্তি মন্ত্ৰী শ্ৰী গজেন্দ্ৰ সিং শ্বেখাৱত, কেন্দ্ৰীয় কৃষি আৰু কৃষক কল্যাণ ৰাজ্য মন্ত্ৰী শ্ৰীযুত কৈলাশ চৌদাৰী, ৰাজস্থান চৰকাৰৰ পি ডব্লিউ ডি মন্ত্ৰী শ্ৰীযুত ভজনলাল জাটাৱ আৰু সদস্যসকল সংসদৰ আন আন আন অনুষ্ঠানত উপস্থিত থাকে।
পৃষ্ঠভূমি
দিল্লী মুম্বাই এক্সপ্ৰেছৱেৰ ২৪৬ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ দিল্লী–দৌছা–লালছট অংশ ১২,১৫০ কোটিতকৈও অধিক ব্যয় সাপেক্ষে নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। এই খণ্ডৰ কাৰ্যকৰীকৰণে দিল্লীৰ পৰা জয়পুৰলৈ যাত্ৰাৰ সময় ৫ ঘণ্টাৰ পৰা প্ৰায় ৩.৫ ঘণ্টালৈ হ্ৰাস কৰিব আৰু সমগ্ৰ অঞ্চলটোৰ অৰ্থনৈতিক উন্নয়নত এক বৃহৎ গতি প্ৰদান কৰিব।
দিল্লী মুম্বাই এক্সপ্ৰেছৱে হ’ব ভাৰতৰ আটাইতকৈ দীঘল এক্সপ্ৰেছৱে, যাৰ দৈৰ্ঘ্য হ’ব ১৩৮৬ কিলোমিটাৰ। ইয়াৰ জৰিয়তে দিল্লী আৰু মুম্বাইৰ মাজৰ যাত্ৰাৰ দূৰত্ব ১৪২৪ কিলোমিটাৰৰ পৰা ১২৪২ কিলোমিটাৰলৈ ১২% হ্ৰাস কৰাৰ লগতে যাত্ৰাৰ সময় ২৪ ঘণ্টাৰ পৰা ১২ ঘণ্টালৈ ৫০% হ্ৰাস পাব। ই ছখন ৰাজ্য ক্ৰমে দিল্লী, হাৰিয়ানা, ৰাজস্থান, মধ্যপ্ৰদেশ, গুজৰাট আৰু মহাৰাষ্ট্ৰৰ মাজেৰে পাৰ হৈ কোটা, ইন্দোৰ, জয়পুৰ, ভূপাল, বদোদৰা আৰু চুৰাটৰ দৰে ডাঙৰ চহৰক সংযোগ কৰিব।
এক্সপ্ৰেছৱেই ৯৩ পিএম গতি শক্তি অৰ্থনৈতিক ন’ড, ১৩টা বন্দৰ, ৮টা ডাঙৰ বিমানবন্দৰ আৰু ৮টা মাল্টি-ম’ডেল লজিষ্টিক পাৰ্ক (এমএমএলপি)ৰ লগতে আগন্তুক নতুন গ্ৰীণফিল্ড বিমানবন্দৰ যেনে জেৱাৰ বিমানবন্দৰ, নভি মুম্বাই বিমানবন্দৰ আৰু জেএনপিটি বন্দৰলৈও সেৱা আগবঢ়াব। এক্সপ্ৰেছৱেই কাষৰীয়া সকলো অঞ্চলৰ উন্নয়নমূলক ট্ৰেজেক্টৰীত অনুঘটকীয় প্ৰভাৱ পেলাব, যাৰ ফলত দেশৰ অৰ্থনৈতিক পৰিৱৰ্তনত এক বৃহৎ অৰিহণা যোগাব।
बीते 9 वर्षों से केंद्र सरकार भी निरंतर इंफ्रास्ट्रक्चर पर बहुत बड़ा निवेश कर रही है। pic.twitter.com/Xt5rIdzhbC
— PMO India (@PMOIndia) February 12, 2023
दिल्ली-मुंबई एक्सप्रेसवे और Western Dedicated Freight Corridor, ये राजस्थान की, देश की प्रगति के दो मजबूत स्तंभ बनने वाले हैं।
— PMO India (@PMOIndia) February 12, 2023
ये प्रोजेक्ट्स, आने वाले समय में राजस्थान सहित इस पूरे क्षेत्र की तस्वीर बदलने वाले हैं। pic.twitter.com/21pCRW2Utr