পৃথিৱীৰ সবাতোকৈ দীঘল সুৰংগ-পথ ‘অটল সুৰংগ’ আজি প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোডীয়ে আনুষ্ঠানিক ভাবে মুকলি কৰাৰ লগতে ৰা্ষ্ট্ৰৰ নামত উত্সৰ্গা কৰে। সুৰংগটোৰ দক্ষিণ প্ৰান্ত স্থাপিত মানালীত আয়োজিত এক অনুষ্ঠানত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে এই কাৰ্য সম্পন্ন কৰে।
৯.০২ কিলোমিটাৰ দৈৰ্ঘ্যৰ সুৰংগটোৱে বছৰৰ সকলো সময়তে মনালী আৰু লাহৌল-স্পিতি উপত্যককাক সংযুক্ত কৰিব। এই পথচোৱাত হোৱা প্ৰচণ্ড তুষাৰপাতৰ ফলত এই পৰ্যন্ত বছৰৰ ছমাহেই যাতায়াত বন্ধ ৰাখিবলগীয়া হৈছিল।
হিমালয়ৰ পীৰ পঞ্জল পৰ্বতমালাৰ সাগৰপৃষ্ঠৰ পৰা ৩০০০মিটাৰ(১০,০০০ফুট) উচ্চতাত অত্যাধুনিক প্ৰযুক্তিৰে সুৰংগটো নিৰ্মাণ কাৰ্য সম্পূৰ্ণ কৰা হৈছে।
সুৰংগটোৱে মানালী আৰু লেহৰ মাজৰ পথচোৱাৰ দূৰত্ব ৪৬ কিলোমিটাৰ হ্ৰাস কৰাৰ লগতে সময়ৰ জোখৰে ৪ৰ পৰা ৫ ঘণ্টা সময় ৰাহি কৰিব।
সুৰংগটোত আধুনিক প্ৰযুক্তিৰ কলাসন্মত ‘ছেমি ট্ৰেন্সভাৰ্ছ ভেণ্টিলেশ্যন ছীষ্টেম’কে ধৰি ‘ইলেক্ট্ৰোমেকানিকেল ছীষ্টেম’, ‘এছচিএডিএ’ নিয়ন্ত্ৰিত অগ্নিনিৰ্বাপণ ব্যৱস্থা, পোহৰ আৰু নিৰীক্ষণ ব্যৱ্স্থা সংস্থাপিত কৰা হৈছে।
সুৰংগটোৰ দক্ষিণ প্ৰান্তৰ পৰা যাত্ৰা আৰম্ভ কৰা প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে উত্তৰ প্ৰান্তলৈ যোৱাৰ উপৰি মূল সুৰংগটোৰ সৈতে সংলগ্ন কৰি নিৰ্মাণ কৰা জৰুৰীকালীন নিৰ্গমণ সুৰংগটোও পৰিদৰ্শন কৰে। এই অনুষ্ঠানতে তেওঁ সুৰংগটোৰ নিৰ্মাণ কাৰ্যৰ বিভিন্ন পৰ্যায়ৰ ছবি সম্বলিত ‘দি মেকিং অব অটল টানেল’ শীৰ্ষক এক প্ৰদৰ্শনীও প্ৰত্যক্ষ কৰে।
এই উপলক্ষে প্ৰদান কৰা ভাষণত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে আজিৰ দিনটোক ঐতিহাসিক বুলি অভিহিত কৰাৰ লগতে ‘অটল সুৰংগ’ৰ নিৰ্মাণে কেৱল প্ৰাক্তন প্ৰধানমন্ত্ৰী অটল বিহাৰী বাজপেয়ীৰ সপোনকে বাস্তৱিয়িত কৰা নাই, বৰং এইটো অঞ্চলৰ কোটি কোটি জনতাৰ সপোনকো সাৰ্থক কৰিলে বুলি মন্তব্য কৰে।
হিমাচল প্ৰদেশৰ লগতে নতুনকৈ গঠিত হোৱা কেন্দ্ৰীয় শাসিত অঞ্চল লেহ-লাডাখৰ সৰহভাগ অঞ্চলৰ বাবেই ‘অটল সুৰংগ’ জীৱন ৰেখা স্বৰূপ হৈ উঠিব বুলি উল্লেখ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়, এই সুৰংগই মানালী আৰু কেইলঙৰ মাজৰ দূৰত্ব অতিক্ৰমণৰ সময় ৩-৪ ঘণ্টা হ্ৰাস কৰিব।
এতিয়াৰে পৰা হিমাচল প্ৰদেশ আৰু লেহ-লাডাখৰ বিভিন্ন প্ৰান্ত বছৰৰ সকলো দিনতে দেশৰ অন্য প্ৰান্তৰ সৈতে সংযুক্ত হৈ থাকিব পাৰিব আৰু ইয়াৰ সুবাদত অঞ্চলসমূহৰ অৰ্থনৈতিক প্ৰগতিৰ গতি দ্ৰুততৰ হ’ব বুলি মন্তব্য কৰে প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে।
তেওঁ কয়, কৃষক, উদ্যান শস্যৰ উত্পাদক আৰু যুৱক-যুৱতীসকলৰ বাবে দিল্লী অথবা দেশৰ অন্য প্ৰান্তৰ বজাৰসমূহত প্ৰৱেশৰ পথ সুগম হৈ উঠিব।
এনে ধৰণৰ সীমান্ত সংযোগী প্ৰকল্পই নিৰাপত্তা বাহিনীসমূহৰ নিয়মীয়া যোগান-পাতি সুনিশ্চিত কৰাৰ লগতে তেওঁলোকৰ টহল কাৰ্যক্ৰম সুকলমে চলোৱাৰ ক্ষেত্ৰত বিশেষ সহযোগিতা আগবঢ়াব বুলি শ্ৰী মোডীয়ে মন্তব্য কৰে।
এই অসাধাৰণ স্বপ্ন বাস্তৱায়িত কৰাৰ বাবে দেশৰ অভিযন্তা, কাৰিকৰ আৰু কৰ্মীবৃন্দই নিজৰ জীৱনকো তুচ্ছ জ্ঞান কৰি বিগত সময়চোৱাত সম্পাদন কৰা কামৰ বাবে প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে সকলোকে ভূয়সী প্ৰশংসা কৰে।
ভাৰতৰ সীমান্ত এলেকাৰ আন্তঃগাঁথনিক শক্তিশালী কৰাৰ ক্ষেত্ৰত ‘অটল সুৰংগ’ই এক নতুন মাত্ৰা প্ৰদান কৰাৰ লগতে বিশ্ব মানৰ সীমান্ত সংযোগী ব্যৱস্থাৰ ই এক জীৱন্ত প্ৰতীক হৈ উঠিব বুলি প্ৰধানমন্ত্ৰী অভিমত ব্যক্ত কৰে। তেওঁ কয়, সীমান্ত এলেকাসমূহত আন্ত্ঃগাঁথনি নিৰ্মাণৰ লগতে এলেকাসমূহৰ সামগ্ৰীক উন্নয়ণৰ দাবী দীৰ্ঘদিনে উথ্থাপন হৈ আহিছিল, ইয়াৰ পৰিকল্পনাও কৰা হৈছিল যদিও উন্নয়ণৰ কোনো অগ্ৰগতি নোহোৱাকৈয়ে দশকজুৰি এনেবোৰ প্ৰকল্পৰ কাম পৰি ৰৈছিল।
প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়, ২০০২চনতে অটল জীয়ে সুৰংগ সংযোগী পথছোৱাৰ আধাৰশিলা স্থাপন কৰিছিল। পিচে, অটল জীৰ চৰকাৰ যোৱাৰ পিচত এই প্ৰকল্পৰ কাম-কাজ অৱহেলিত হৈ পৰিছিল আৰু ২০১৩-১৪ চন পৰ্যন্ত সুৰংগটোৰ মাত্ৰ ১৩০০মিটাৰ অৰ্থাত্ ১.৫ কিলোমিটাৰৰো কম অংশ এটা খন্দা কামহে সম্পন্ন কৰা হৈছিল। অৰ্থাত বছৰি গড়ে মাত্ৰ ৩০০ মিটাৰকৈহে খন্দা হৈছিল।
বিশেষজ্ঞ সকলৰ মতে যদি এই গতিৰে কাম চলিবলৈ দিয়া হ’লহেতেন তেন্তে ২০৪০ চন মানতহে এই সুৰংগৰ নিৰ্মাণ কাৰ্য সম্পূৰ্ণ হ’লগৈহেতেন।
নতুন চৰকাৰে প্ৰকল্পটোৰ কাম অগ্ৰাধিকাৰ ভিত্তিত কৰাৰ সিদ্ধান্ত লৈ উদ্যোগ গ্ৰহণ কৰাৰে পৰা প্ৰকল্প নিৰ্মাণৰ গতি খৰটকীয়া হ’ল আৰু প্ৰতি বছৰে ১৪০০ মিটাৰ গতিবেগৰে সুৰংগ খননৰ কাম আগবাঢ়িবলৈ ধৰিলে বুলি তথ্য উল্লেখ কৰে প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে। প্ৰকল্পটো সম্পূৰ্ণ কৰাৰ বাবে ২৬ বছৰৰসময় সীমা ধৰ্য্য কৰা হৈছিল যদিও ইয়াক ৬ বছৰতে সম্পূৰ্ণ কৰিব পৰা গ’ল।
তেওঁ কয়, দেশে অৰ্থনৈতিক আৰু সামাজিক ভাবে বিকাশ লাভ কৰিবলৈ হ’লে দেশৰ আন্তঃগাঁথনিৰ উন্নয়ণ দ্ৰুত গতিৰে সম্পাদিত হ’ব লাগিব। আৰু ইয়াৰ বাবে আপোচবিহীন ৰাজনৈতিক সদিচ্ছাৰ প্ৰয়োজন বুলিও মন্তব্য কৰে প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে।
২০০৫চনত সুৰংগটোৰ নিৰ্মাণ ব্যয় ধাৰ্য্য কৰা হৈছিল ৯০০ কোটি টকা। পিচে ইয়াৰ নিৰ্মাণত হোৱা অনাহূত বিলম্বৰ বাবেই এতিয়া ইয়াৰ নিৰ্মাণ ব্যয় তিনিগুণৰো অধিক বৃদ্ধি পাই প্ৰায় ৩২০০কোটি টকা হয়গৈ বুলিও তেওঁ জানিবলৈ দিয়ে।
আন বহু প্ৰকল্পৰ দশাও এই ‘অটল সুৰংগ’ৰ দৰে হৈছিল বুলিও তেওঁ প্ৰসংগক্ৰমে উল্লেখ কৰে।
এই সন্দৰ্ভত উদাহৰণ দাঙি ধৰি তেওঁ ৰণকৌশলগত ভাবে অতিকে গুৰুত্বপূৰ্ণ লাডাখৰ বিমান ঘাটি ‘দৌলত বেগ অ’ল্ডী’ৰ প্ৰসংগ উল্লেখ কৰি কয় যে প্ৰকল্পটোৰ কাম ৪০-৪৫ বছৰৰে অসম্পূৰ্ণ কৈয়ে ৰখা হ’ল।
সেইদৰে অটল জীৰ চৰকাৰে আৰম্ভ কৰা ‘বগীবিল দলঙ’ৰ কামো পিচত লেহেমীয়া কৰি তোলা হৈছিল বুলি উল্লেখ কৰে প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে। পিচত তেওঁৰ চৰকাৰেহে এই প্ৰকল্পৰ কাম খৰটকীয়াকৈ সম্পূৰ্ণ কৰি দলংখন মুকলি কৰে বুলি জানিবলৈ দিয়ে প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে।
সেইদৰে বিহাৰৰ মিথিলাঞ্চলৰ বাবে অতিকে গুৰুত্বপূৰ্ণ ‘কোশী মহাসেতু’ৰ কামো ২০১৪ চনৰ পিচতহে দ্ৰুত গতিৰে সম্পন্ন কৰি অটলজীৰ জন্মদিনৰ দিনা উদ্বোধন কৰাৰ কথা উল্লেখ কৰে প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে।
শেহতীয়া ছটা বছৰত পৰিস্থিতিৰ অভুতপূৰ্ব পৰিৱৰ্তন হৈছে বুলি মন্তব্য কৰা প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় এতিয়া দেশত পথ-ঘাট, দলং-সুৰংগ নিৰ্মাণৰ কাম দ্ৰুতগতিৰে সম্পাদিত হোৱাৰ পৰিৱেশ সৃষ্টি হৈছে।
প্ৰসংগক্ৰমে প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে, নিৰাপত্তা বাহিনীক সু-সজ্জিত কৰাৰ বাবে অস্ত্ৰ-শস্ত্ৰৰ সংগ্ৰহ, প্ৰতিৰক্ষা বাহিনীৰ নেতৃত্ব ‘চীফ অব ডিফেন্স ষ্টাফ’ৰ হাতত অৰ্পণ কৰা, ‘এক পদ এক পেন্সন’ ব্যৱস্থা প্ৰৱৰ্তন কৰা, বিদেশী বিনিয়োগৰ ক্ষেত্ৰত শিথিলতা অনাৰ দৰে গুৰুত্বপূৰ্ণ সিদ্ধান্ত গ্ৰহণৰে তেওঁৰ চৰকাৰৰ কামৰ এক খটিয়ানো দাঙি ধৰে।
তেওঁ কয়, গোলকীয় প্ৰেক্ষাপটত ভাৰতে সম্ভ্ৰম আদায় কৰিবলৈ হ’লে দেশৰ আন্তঃগাঁথনিৰ উত্তৰণ, ইয়াৰ অৰ্থনৈতিক আৰু ৰণকৌশলগত সম্ভাৱনীয়তাসমূহে একে গতিবেগেৰে আগবাঢ়িব পাৰিব লাগিব।
দেশ আত্মনিৰ্ভৰ হোৱাৰ দিশত ‘অটল সুৰংগ’ এক উজ্জ্বল দৃষ্টান্ত হৈ উঠিব বুলি অভিমত ব্যক্ত কৰে প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে।
आज सिर्फ अटल जी का ही सपना नहीं पूरा हुआ है,
— PMO India (@PMOIndia) October 3, 2020
आज हिमाचल प्रदेश के करोड़ों लोगों का भी दशकों पुराना इंतजार खत्म हुआ है: PM#AtalTunnel
इस टनल से मनाली और केलॉन्ग के बीच की दूरी 3-4 घंटे कम हो ही जाएगी।
— PMO India (@PMOIndia) October 3, 2020
पहाड़ के मेरे भाई-बहन समझ सकते हैं कि पहाड़ पर 3-4 घंटे की दूरी कम होने का मतलब क्या होता है: PM#AtalTunnel
हमेशा से यहां के इंफ्रास्ट्रक्चर को बेहतर बनाने की मांग उठती रही है।
— PMO India (@PMOIndia) October 3, 2020
लेकिन लंबे समय तक हमारे यहां बॉर्डर से जुड़े इंफ्रास्ट्रक्चर के प्रोजेक्ट या तो प्लानिंग की स्टेज से बाहर ही नहीं निकल पाए या जो निकले वो अटक गए, लटक गए, भटक गए: PM
साल 2002 में अटल जी ने इस टनल के लिए अप्रोच रोड का शिलान्यास किया था।
— PMO India (@PMOIndia) October 3, 2020
अटल जी की सरकार जाने के बाद, जैसे इस काम को भी भुला दिया गया।
हालात ये थी कि साल 2013-14 तक टनल के लिए सिर्फ 1300 मीटर का काम हो पाया था: PM#AtalTunnel
एक्सपर्ट बताते हैं कि जिस रफ्तार से 2014 में अटल टनल का काम हो रहा था,
— PMO India (@PMOIndia) October 3, 2020
अगर उसी रफ्तार से काम चला होता तो ये सुरंग साल 2040 में जाकर पूरा हो पाती।
आपकी आज जो उम्र है, उसमें 20 वर्ष और जोड़ लीजिए, तब जाकर लोगों के जीवन में ये दिन आता, उनका सपना पूरा होता: PM#AtalTunnel
जब विकास के पथ पर तेजी से आगे बढ़ना हो, जब देश के लोगों के विकास की प्रबल इच्छा हो, तो रफ्तार बढ़ानी ही पड़ती है।
— PMO India (@PMOIndia) October 3, 2020
अटल टनल के काम में भी 2014 के बाद, अभूतपूर्व तेजी लाई गई: PM#AtalTunnel
नतीजा ये हुआ कि जहां हर साल पहले 300 मीटर सुरंग बन रही थी, उसकी गति बढ़कर 1400 मीटर प्रति वर्ष हो गई।
— PMO India (@PMOIndia) October 3, 2020
सिर्फ 6 साल में हमने 26 साल का काम पूरा कर लिया: PM#AtalTunnel
अटल टनल की तरह ही अनेक महत्वपूर्ण प्रोजेक्ट्स के साथ ऐसा ही व्यवहार किया गया।
— PMO India (@PMOIndia) October 3, 2020
लद्दाख में दौलत बेग ओल्डी के रूप में सामरिक रूप से बहुत महत्वपूर्ण एयर स्ट्रिप 40-45 साल तक बंद रही।
क्या मजबूरी थी, क्या दबाव था, मैं इसके विस्तार में नहीं जाना चाहता: PM
अटल जी के साथ ही एक और पुल का नाम जुड़ा है- कोसी महासेतु का।
— PMO India (@PMOIndia) October 3, 2020
बिहार में कोसी महासेतु का शिलान्यास भी अटल जी ने ही किया था।
2014 में सरकार में आने के बाद कोसी महासेतु का काम भी हमने तेज करवाया।
कुछ दिन पहले ही कोसी महासेतु का भी लोकार्पण किया जा चुका है: PM
Border Infrastructure के विकास के लिए पूरी ताकत लगा दी गई है।
— PMO India (@PMOIndia) October 3, 2020
सड़क बनाने का काम हो, पुल बनाने का काम हो, सुरंग बनाने का काम हो, इतने बड़े स्तर पर देश में पहले कभी काम नहीं हुआ।
इसका बहुत बड़ा लाभ सामान्य जनों के साथ ही हमारे फौजी भाई-बहनों को भी हो रहा है: PM
हमारी सरकार के फैसले साक्षी हैं कि जो कहते हैं, वो करके दिखाते हैं।
— PMO India (@PMOIndia) October 3, 2020
देश हित से बड़ा, देश की रक्षा से बड़ा हमारे लिए और कुछ नहीं।
लेकिन देश ने लंबे समय तक वो दौर भी देखा है जब देश के रक्षा हितों के साथ समझौता किया गया: PM
देश में ही आधुनिक अस्त्र-शस्त्र बने, Make In India हथियार बनें, इसके लिए बड़े रिफॉर्म्स किए गए हैं।
— PMO India (@PMOIndia) October 3, 2020
लंबे इंतज़ार के बाद चीफ ऑफ डिफेंस स्टाफ अब हमारे सिस्टम का हिस्सा है।
देश की सेनाओं की आवश्यकताओं के अनुसार Procurement और Production दोनों में बेहतर समन्वय स्थापित हुआ है: PM