Quote"যদি তোমাৰ লক্ষ্য স্থিৰ, তেন্তে প্ৰত্যাশাৰ চাপো তোমালোকে নিয়ন্ত্ৰণ কৰিব পাৰিবা।"
Quote"মন সতেজ হ'লে আটাইতকৈ কম আকৰ্ষণীয় বা আটাইতকৈ কঠিন বিষয়বোৰ গ্ৰহণ কৰা উচিত"
Quote"মিছাৰ আশ্ৰয়ে তোমালোকক জীৱনত কেতিয়াও সফল নকৰিব"
Quote"চতুৰতাৰে আৰু গুৰুত্বপূৰ্ণ ক্ষেত্ৰবোৰত কঠোৰ পৰিশ্ৰম কৰা উচিত"
Quote"বেছিভাগ লোক এভাৰেজ আৰু নৰ্মেল, কিন্তু যেতিয়া এই সাধাৰণ মানুহবোৰেই অসাধাৰণ কাম কৰে, তেতিয়াই তেওঁলোকে নতুন শিখৰত আৰোহণ কৰে"
Quote"সমালোচনা হৈছে এক বিশুদ্ধ আৰু সমৃদ্ধ গণতন্ত্ৰৰ মূল চৰ্ত"
Quote"অভিযোগ আৰু সমালোচনাৰ মাজত যথেষ্ট পাৰ্থক্য আছে"
Quote"ঈশ্বৰে আমাক স্বাধীন ইচ্ছা আৰু এক স্বতন্ত্ৰ ব্যক্তিত্ব প্ৰদান কৰিছে আৰু আমি সদায়ে আমাৰ নিয়মানুৱৰ্তিতাৰ বিষয়ে সচেতন হোৱা উচিত"
Quote"গড় স্ক্ৰীণৰ সময় বৃদ্ধি কৰাটো এক উদ্বেগজনক প্ৰৱণতা"
Quote"এটা পৰীক্ষাই জীৱনৰ শেষ নহয় আৰু ফলাফলৰ বিষয়ে অত্যাধিক চিন্তা কৰাটো দৈনন্দিন জীৱনৰ বিষয় হ'ব নালাগে"
Quote"এটা আঞ্চলিক ভাষা শিকিবলৈ চেষ্টা কৰি, তোমালোকে কেৱল ভাষাটো এক অভিব্যক্তি হ
Quoteপৰীক্ষা পে চৰ্চাপ্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ধাৰণা কৰিছে য'ত শিক্ষাৰ্থী, অভিভাৱক আৰু শিক্ষকসকলে তেওঁৰ সৈতে জীৱন আৰু পৰীক্ষা সম্পৰ্কীয় বিভিন্ন বিষয়ত বাৰ্তালাপ কৰে।
Quoteএই বছৰ পিপিচিৰ এই বছৰৰ সংস্কৰণত ১৫৫ খন দেশৰ পৰা প্ৰায় ৩৮.৮০ লাখ পঞ্জীয়ন হৈছে।
Quote"এই প্ৰশ্নবোৰ মোৰ বাবে এক ধনভাণ্ডাৰৰ দৰে", প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়।

পৰীক্ষা পে চৰ্চাৰ ষষ্ঠ সংস্কৰণত প্ৰধানমন্ত্ৰী শ্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীয়ে আজি নতুন দিল্লীৰ তালকাটোৰা ষ্টেডিয়ামত ছাত্ৰ-ছাত্ৰী, শিক্ষক আৰু অভিভাৱকৰ সৈতে বাৰ্তালাপ কৰে। তেওঁ বাৰ্তালাপৰ আগতে অনুষ্ঠানস্থলীত প্ৰদৰ্শিত শিক্ষাৰ্থীসকলৰ প্ৰদৰ্শনীও প্ৰত্যক্ষ কৰিছিল। পৰীক্ষা পে চৰ্চাপ্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ধাৰণা কৰিছে য'ত শিক্ষাৰ্থী, অভিভাৱক আৰু শিক্ষকসকলে তেওঁৰ সৈতে জীৱন আৰু পৰীক্ষা সম্পৰ্কীয় বিভিন্ন বিষয়ত বাৰ্তালাপ কৰে। এই বছৰ পিপিচিৰ এই বছৰৰ সংস্কৰণত ১৫৫ খন দেশৰ পৰা প্ৰায় ৩৮.৮০ লাখ পঞ্জীয়ন হৈছে।

|

সমবেত লোকসকলক সম্বোধন কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে উল্লেখ কৰে যে গণতন্ত্ৰ দিৱস উদযাপনৰ সময়তে প্ৰথমবাৰৰ বাবে পৰীক্ষা পে চৰ্চা অনুষ্ঠিত হৈছে আৰু উল্লেখ কৰে যে আন ৰাজ্যৰ পৰা নতুন দিল্লী ভ্ৰমণ কৰা সকলেও গণতন্ত্ৰ দিৱসৰ এক আভাস লাভ কৰিছে। প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ বাবে পৰীক্ষা পে চৰ্চাৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত আলোকপাত কৰি তেওঁ কাৰ্যসূচীৰ অংশ হিচাপে উত্থাপিত লাখ লাখ প্ৰশ্নৰ কথা উল্লেখ কৰি কয় যে ই তেওঁক ভাৰতৰ যুৱ প্ৰজন্মৰ মনৰ অন্তৰ্দৃষ্টি প্ৰদান কৰে। "এই প্ৰশ্নবোৰ মোৰ বাবে এক ধনভাণ্ডাৰৰ দৰে", প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়। তেওঁ উনুকিয়াই কয় যে তেওঁ এই সকলোবোৰ প্ৰশ্নৰ সংকলন বিচাৰিব যিবোৰ অনাগত বছৰবোৰত সমাজ বিজ্ঞানীসকলে বিশ্লেষণ কৰিব পাৰে যিয়ে আমাক ইমান ব্যস্ত সময়ত যুৱ শিক্ষাৰ্থীসকলৰ মনৰ বিষয়ে এক বিতং তথ্য প্ৰদান কৰিব।

|

হতাশা নিয়ন্ত্ৰণ

তামিলনাডুৰ মাদুৰাইৰ শ্ৰীমতী অশ্বিনী কেন্দ্ৰীয় বিদ্যালয়ৰ ছাত্ৰী, কেভি, পীতাম্পুৰা দিল্লীৰ নৱতেজ আৰু পাটনাৰ নবীন বালিকা বিদ্যালয়ৰ প্ৰিয়ংকা কুমাৰীৰ দুৰ্বল নম্বৰৰ ক্ষেত্ৰত পৰিয়ালৰ হতাশা সন্দৰ্ভত এক প্ৰশ্নৰ উত্তৰ দি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে পৰিয়ালৰ আশাত কোনো ভুল নাই। অৱশ্যে, যদি এই প্ৰত্যাশাবোৰ সামাজিক স্থিতি-সম্পৰ্কীয় প্ৰত্যাশাৰ বাবে হয়, তেন্তে এইটো প্ৰাসঙ্গিক হয়। শ্ৰী মোদীয়ে প্ৰদৰ্শনৰ ক্ৰমবৰ্ধিত মানদণ্ড আৰু প্ৰতিটো সফলতাৰ সৈতে বৰ্ধিত প্ৰত্যাশাৰ বিষয়েও কয়।  তেওঁ কয় যে প্ৰত্যাশাৰ চৌপাশৰ প্ৰভাৱৰ দ্বাৰা বিচলিত হোৱাটো ভাল নহয় আৰু আমি অভ্যন্তৰলৈ গৈ চাব লাগে আৰু প্ৰত্যাশাটো নিজৰ সামৰ্থ্য, প্ৰয়োজনীয়তা, অভিপ্ৰায় আৰু অগ্ৰাধিকাৰৰ সৈতে সংযুক্ত কৰিব লাগে। ক্ৰিকেট খেলৰ উদাহৰণ দি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে য'ত জনতাই চাৰি আৰু ছয়ৰ বাবে গুৰুত্ব দি থাকে, দৰ্শকৰ মাজত ইমান সংখ্যক লোকে ছয় বা চাৰিৰ প্ৰতি প্ৰত্যাশা ৰখাৰ বাবে বিচলিত নহ’বলৈ অনুৰোধ কৰাৰ পিছতো বেটিং কৰিবলৈ ওলাই যোৱা এজন বেটছমেন বিচলিত হৈ থাকে। ক্ৰিকেট খেলপথাৰত এজন বেটছমেনৰ মনোযোগ আৰু শিক্ষাৰ্থীসকলৰ মনৰ মাজৰ সম্পৰ্কৰ কথা উল্লেখ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে যদি আপুনি মনোনিৱেশ কৰি থাকে তেন্তে প্ৰত্যাশাৰ চাপ নাইকিয়া কৰিব পাৰিব। তেওঁ অভিভাৱকসকলক তেওঁলোকৰ সন্তানক প্ৰত্যাশাৰে বোজা নকৰিবলৈ আহ্বান জনাইছিল আৰু শিক্ষাৰ্থীসকলক তেওঁলোকৰ সম্ভাৱনা অনুসৰি সদায় নিজকে মূল্যাঙ্কন কৰিবলৈ কৈছিল। অৱশ্যে, তেওঁ শিক্ষাৰ্থীসকলক চাপবোৰ বিশ্লেষণ কৰিবলৈ আৰু তেওঁলোকে তেওঁলোকৰ নিজৰ সম্ভাৱনাৰ সৈতে ন্যায় কৰি আছে নেকি চাবলৈ কৈছিল। এনে পৰিস্থিতিত এই প্ৰত্যাশাবোৰে উন্নত প্ৰদৰ্শন কঢ়িয়াই আনিব পাৰে।

|

পৰীক্ষা আৰু সময় ব্যৱস্থাপনাৰ বাবে প্ৰস্তুতি

পৰীক্ষাৰ প্ৰস্তুতি ক'ত আৰম্ভ কৰিব লাগে আৰু কেভি, ডালহৌচিৰ একাদশ শ্ৰেণীৰ শিক্ষাৰ্থী আৰুষী ঠাকুৰৰ পৰা পাহৰি যোৱা চাপপূৰ্ণ পৰিস্থিতি আৰু ৰায়পুৰৰ কৃষ্ণা পাব্লিক স্কুলৰ পৰা অদিতি দিৱানৰ পৰা পৰীক্ষাৰ সময়ত সময় ব্যৱস্থাপনা সম্পৰ্কে প্ৰশ্নৰ সম্বোধন কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে পৰীক্ষাৰ সৈতে বা অবিহনে সাধাৰণ জীৱনত সময় ব্যৱস্থাপনাৰ গুৰুত্বৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। তেওঁ কৈছিল যে কামে কেতিয়াও ক্লান্ত নহয়, দৰাচলতে কাম নকৰাটোৱে এজন ব্যক্তিক ক্লান্ত কৰে। তেওঁ শিক্ষাৰ্থীসকলক তেওঁলোকে কৰা বিভিন্ন কামৰ বাবে সময় আৱণ্টন টোকা কৰিবলৈ কৈছিল। তেওঁ কৈছিল যে এইটো এটা সাধাৰণ প্ৰৱণতা যে এজনে তেওঁ ভাল পোৱা বস্তুবোৰত অধিক সময় দিয়ে। তেওঁ কয় যে বিষয় এটাৰ বাবে সময় আৱণ্টন কৰোঁতে, মন সতেজ হ'লে আটাইতকৈ কম আকৰ্ষণীয় বা আটাইতকৈ কঠিন বিষয়টো গ্ৰহণ কৰা উচিত। এজনব্যক্তিক জোৰ কৰাৰ পৰিৱৰ্তে, শিক্ষাৰ্থীসকলে এক শিথিল মানসিকতাৰে জটিলতাৰ মোকাবিলা কৰিব লাগে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে প্ৰশ্ন কৰে যে শিক্ষাৰ্থীসকলে ঘৰত কাম কৰা মাতৃসকলৰ সময় ব্যৱস্থাপনা দক্ষতা লক্ষ্য কৰিছে নেকি যিসকলে সময়মতে প্ৰতিটো কাম কৰে। তেওঁ লগতে কৈছিল যে তেওঁলোকে তেওঁলোকৰ সকলো কাম কৰি কোনোমতে ভাগৰি পৰে কিন্তু বাকী সময়ত কিছু সৃষ্টিশীল কামত লিপ্ত হোৱাৰ সময়ো বিচাৰি পায়। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে উল্লেখ কৰে যে তেওঁলোকৰ মাতৃসকলক লক্ষ্য কৰি শিক্ষাৰ্থীসকলে সময়ৰ ক্ষুদ্ৰ ব্যৱস্থাপনাৰ তাৎপৰ্য বুজি ব পাৰে আৰু ইয়াৰ দ্বাৰা প্ৰতিটো বিষয়ত নিৰ্দিষ্ট সময় উৎসৰ্গা কৰিব পাৰে। "আপুনি অধিক লাভালাভৰ বাবে আপোনাৰ সময় বিতৰণ কৰিবই লাগিব", প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মন্তব্য কৰে।

|

পৰীক্ষাত অনুচিত উপায় আৰু চৰ্টকাট

বস্তাৰৰ স্বামী আত্মানন্দ চৰকাৰী বিদ্যালয়ৰ নৱম শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰ ৰূপেশ কাশ্যপে পৰীক্ষাত অন্যায় উপায় পৰিহাৰ কৰাৰ উপায়ৰ বিষয়ে সুধিছিল। কোণাৰ্ক পুৰী উৰিষ্যাৰ তন্ময় বিছৱালেও পৰীক্ষাত প্ৰৱঞ্চনা দূৰ কৰাৰ বিষয়ে সুধিছিল। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে আনন্দ প্ৰকাশ কৰে যে শিক্ষাৰ্থীসকলে পৰীক্ষাৰ সময়ত অসদাচৰণৰ মোকাবিলা কৰাৰ উপায় বিচাৰি উলিওৱাৰ বিষয়টো উত্থাপন কৰিছিল আৰু নৈতিকতাৰ নেতিবাচক পৰিৱৰ্তনৰ কথা উল্লেখ কৰিছিল য'ত এজন শিক্ষাৰ্থীয়ে পৰীক্ষাত প্ৰৱঞ্চনা কৰাৰ সময়ত চুপাৰভাইজাৰক বোকা বনোৱাত গৌৰৱ কৰে। "এয়া এক অতি বিপদজনক প্ৰৱণতা", প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে সামগ্ৰিকভাৱে সমাজক এই বিষয়ে চিন্তা কৰিবলৈ কোৱাৰ সময়ত কয়। তেওঁ এইটোও উল্লেখ কৰিছিল যে কিছুমান বিদ্যালয় বা শিক্ষকে যিসকলে টিউচন শ্ৰেণী চলায় তেওঁলোকৰ শিক্ষাৰ্থীসকলে পৰীক্ষাত উৎকৃষ্ট হোৱাৰ বাবে অন্যায় উপায়ৰ বাবে চেষ্টা কৰে। তেওঁ শিক্ষাৰ্থীসকলক উপায় বিচাৰি বলৈ আৰু প্ৰৱঞ্চনাৰ সামগ্ৰী প্ৰস্তুত কৰা ত আৰু সেই সময় শিকাত ব্যয় কৰাৰ পৰা বিৰত থাকিবলৈ কৈছিল। দ্বিতীয়তে, "এই পৰিৱৰ্তনশীল সময়ত, যেতিয়া আমাৰ চাৰিওফালৰ জীৱন সলনি হৈ আছে, আপুনি প্ৰতিটো পদক্ষেপতে পৰীক্ষাৰ সন্মুখীন হ'ব লাগিব", প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে এনে লোকসকলে কেৱল কেইটামান পৰীক্ষাত উত্তীৰ্ণ হ'ব পাৰে কিন্তু অৱশেষত জীৱনত বিফল হ'ব পাৰে। "প্ৰৱঞ্চনাৰ দ্বাৰা জীৱন সফল হ'ব নোৱাৰে। আপুনি এটা বা দুটা পৰীক্ষাত উত্তীৰ্ণ হ'ব পাৰে কিন্তু ই জীৱনত সন্দেহজনক হৈ থাকিব", তেওঁ লগতে কয়। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কঠোৰ পৰিশ্ৰমী শিক্ষাৰ্থীসকলক প্ৰতাৰকসকলৰ অস্থায়ী সফলতাত নিৰাশ নহ'বলৈ কয় আৰু কয় যে কঠোৰ পৰিশ্ৰমে তেওঁলোকৰ জীৱনত সদায় উপকৃত হ'ব। "পৰীক্ষা আহে আৰু যায় কিন্তু জীৱন টো সম্পূৰ্ণৰূপে জীয়াই থাকিব লাগিব", তেওঁ কয়। ৰে'ল ষ্টেচনৰ লোকসকলৰ উদাহৰণ দি যিসকলে ফুট অভাৰব্ৰীজ পাৰ হোৱাৰ পৰিৱৰ্তে ৰে'লপথত পথ প্ৰস্তুত কৰি প্লেটফৰ্ম পাৰ হয়, প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে আপোনাক ক'তো লৈ নাযাব বুলি উল্লেখ কৰি কয়, "চৰ্টকাটবোৰে আপোনাক চুটি কৰি দিব।"

|

কঠোৰ পৰিশ্ৰম বনাম স্মাৰ্ট কাম

কোজিকোড কেৰালাৰ এজন শিক্ষাৰ্থীয়ে কঠোৰ পৰিশ্ৰম বনাম স্মাৰ্ট কামৰ প্ৰয়োজনীয়তা আৰু গতিশীলতাৰ বিষয়ে সুধিছিল। স্মাৰ্ট কামৰ উদাহৰণ দি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে তৃষ্ণা নিবাৰণৰ বাবে কলহএটাত শিল নিক্ষেপ কৰা তৃষ্ণাতুৰ কাউৰীৰ দৃষ্টান্তৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে। তেওঁ কামটো নিবিড়ভাৱে বিশ্লেষণ আৰু বুজি পোৱাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে আৰু কঠোৰ পৰিশ্ৰম কৰাৰ কাহিনীৰ পৰা নৈতিকতাৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে আৰু চতুৰতাৰে। তেওঁ লগতে কয়, "প্ৰতিটো কাম প্ৰথমে ভালদৰে পৰীক্ষা কৰা উচিত।" তেওঁ এজন স্মাৰ্ট ৱৰ্কিং মেকানিকৰ উদাহৰণ দিছিল যিয়ে দুশ টকাৰ বাবে দুমিনিটৰ ভিতৰত এখন জীপ ঠিক কৰিছিল আৰু কৈছিল যে কামত অতিবাহিত কৰা সময়ৰ সলনি এইটো কামৰ অভিজ্ঞতা। "কঠোৰ পৰিশ্ৰমৰ দ্বাৰা সকলো আহৰণ কৰিব নোৱাৰি"। একেদৰে, ক্ৰীড়াক্ষেত্ৰতো বিশেষ প্ৰশিক্ষণ গুৰুত্বপূৰ্ণ। তেওঁ কৈছিল যে আমি কি কৰিব লাগিব তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়া উচিত। এজনে কঠোৰ পৰিশ্ৰম চতুৰতাৰে আৰু গুৰুত্বপূৰ্ণ ক্ষেত্ৰত কৰা উচিত।

|

সম্ভাৱনা চিনাক্ত

গুৰুগ্ৰামৰ জৱাহৰ নবোদয় বিদ্যালয়ৰ দশম শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰী জোবিতা পাত্ৰই এজন গড় শিক্ষাৰ্থী হিচাপে পৰীক্ষাত ভাল প্ৰদৰ্শন কৰাৰ বিষয়ে সুধিছিল। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে নিজৰ বাস্তৱিক মূল্যায়নৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ প্ৰশংসা কৰে। এই উপলব্ধি হোৱাৰ পিছত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়, ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে উপযুক্ত লক্ষ্য আৰু দক্ষতা নিৰ্ধাৰণ কৰিব লাগে। এজন ব্যক্তিৰ সম্ভাৱনা জানিলে এজন ব্যক্তি অতি সক্ষম হয়, তেওঁ কয়। তেওঁ অভিভাৱকসকলক তেওঁলোকৰ সন্তানৰ সঠিক মূল্যায়ন কৰিবলৈ কৈছিল। তেওঁ কয় যে বেছিভাগ লোক গড় আৰু সাধাৰণ কিন্তু যেতিয়া এই সাধাৰণ মানুহে অসাধাৰণ কাম কৰে, তেওঁলোকে নতুন উচ্চতা অৰ্জন কৰে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে ভাৰতক বিশ্ব অৰ্থনীতিত এক নতুন আশা হিচাপে দেখা গৈছে। তেওঁ সেই সময়ৰ কথা স্মৰণ কৰে যেতিয়া ভাৰতীয় অৰ্থনীতিবিদ আৰু আনকি প্ৰধানমন্ত্ৰীকো দক্ষ অৰ্থনীতিবিদ হিচাপে দেখা নাছিল কিন্তু আজি ভাৰতক বিশ্বৰ তুলনামূলক অৰ্থনীতিত উজ্জ্বল হিচাপে দেখা গৈছে। তেওঁ কয়, "আমি কেতিয়াও এই চাপত থাকিব নালাগে যে আমি গড় আৰু আমি গড় হ'লেও আমাৰ মাজত কিবা অসাধাৰণ থাকিব, আপুনি কেৱল সেইটো চিনাক্ত আৰু প্ৰতিপালন কৰিব লাগিব," তেওঁ কয়।

|

সমালোচনা নিয়ন্ত্ৰণ

চণ্ডিগড়ৰ ছেইণ্ট জোচেফ মাধ্যমিক বিদ্যালয়ৰ ছাত্ৰ মান্নাত বাজৱা, আহমেদাবাদৰ দ্বাদশ শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰ কুমকুম প্ৰতাপভাই চোলাঙ্কি আৰু বাংগালোৰৰ হোৱাইটফিল্ড গ্লোবেল স্কুলৰ দ্বাদশ শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰ আকাশ দাৰিৰাই প্ৰধানমন্ত্ৰীক তেওঁৰ প্ৰতি নেতিবাচক দৃষ্টিভংগী আৰু মতামত ৰখা লোকসকলৰ সৈতে মোকাবিলা কৰাৰ বিষয়ে সুধিছিল আৰু ই তেওঁক কেনেদৰে প্ৰভাৱিত কৰে। দক্ষিণ ছিকিমৰ ডিএভি পাব্লিক স্কুলৰ একাদশ শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰ অষ্টমী সেনেও সংবাদ মাধ্যমৰ সমালোচনামূলক দৃষ্টিভংগীৰ মোকাবিলা কৰাৰ বিষয়ে একে ধৰণৰ প্ৰশ্ন উত্থাপন কৰিছিল। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে জোৰ দি কয় যে সমালোচনা হৈছে এক শুদ্ধিকৰণ যজ্ঞ আৰু সমৃদ্ধ গণতন্ত্ৰৰ মূল অৱস্থা বুলি তেওঁ এই নীতিত বিশ্বাস কৰে। মতামতৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে এজন প্ৰগ্ৰামাৰৰ উদাহৰণ দিয়ে যিয়ে উন্নতিৰ বাবে মুক্ত উৎসত তেওঁৰ কোড ৰাখে, আৰু যিবোৰ কোম্পানীয়ে তেওঁলোকৰ সামগ্ৰীবোৰ বজাৰত বিক্ৰীৰ বাবে ৰাখে আৰু গ্ৰাহকসকলক সামগ্ৰীৰ ত্ৰুটিবিলাক বিচাৰি বলৈ কয়। তেওঁ এইটোও আঙুলিয়াই দিছিল যে আপোনাৰ কামৰ সমালোচনা কোনে কৰিছে সেয়া মন কৰাটো গুৰুত্বপূৰ্ণ। তেওঁ কৈছিল যে আজিকালি অভিভাৱকসকলে গঠনমূলক সমালোচনাৰ পৰিৱৰ্তে তেওঁলোকৰ সন্তানক বাধা দিয়াৰ অভ্যাস তৈয়াৰ কৰিছে আৰু তেওঁলোকক এই অভ্যাস টো ভাঙিবলৈ আহ্বান জনাইছে কিয়নো ই শিশুসকলৰ জীৱনক প্ৰতিবন্ধক তাড়নাত গঢ়ি তুলিব নোৱাৰে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে সংসদৰ অধিৱেশনৰ দৃশ্যসমূহো আলোকপাত কৰে যেতিয়া এটা নিৰ্দিষ্ট বিষয়ত অধিৱেশনসম্বোধন কৰা এজন সদস্যই বিৰোধী দলৰ সদস্যসকলৰ দ্বাৰা বাধা আহৰণ কৰাৰ পিছতো বিচ্যুত নহয়। দ্বিতীয়তে, প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে সমালোচক হোৱাৰ ক্ষেত্ৰত শ্ৰম আৰু গৱেষণাৰ গুৰুত্বৰ ওপৰতো আলোকপাত কৰে কিন্তু আজিৰ দিন আৰু যুগত চৰ্টকাটৰ প্ৰৱণতা লক্ষ্য কৰে য'ত বেছিভাগ লোকে সমালোচনাৰ সলনি অভিযোগ উত্থাপন কৰে। "অভিযোগ আৰু সমালোচনাৰ মাজত এক বৃহৎ দূৰত্ব আছে", প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে সকলোকে অভিযোগৰ বাবে সমালোচনাৰ ভুল নকৰিবলৈ আহ্বান জনোৱাৰ সময়ত মন্তব্য কৰে।

|

গেমিং আৰু অনলাইন আসক্তি

ভূপালৰ দীপেশ আহিৰৱাৰ, দশম শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰী অদিতাভে ইণ্ডিয়া টিভিৰ জৰিয়তে তেওঁৰ প্ৰশ্ন সুধিছিল, কামাক্ষীয়ে ৰিপাব্লিক টিভিৰ জৰিয়তে তাইৰ প্ৰশ্ন সুধিছিল, আৰু জি টিভিৰ জৰিয়তে মনন মিত্তালে অনলাইন গেম আৰু ছ'চিয়েল মিডিয়াৰ আসক্তি আৰু ইয়াৰ ফলত হোৱা বিভ্ৰান্তিৰ বিষয়ে প্ৰশ্ন সুধিছিল। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে আপুনি স্মাৰ্ট নে আপোনাৰ গেজেট স্মাৰ্ট সেয়া সিদ্ধান্ত লোৱাটোৱেই প্ৰথম সিদ্ধান্ত। সমস্যাটো তেতিয়া আৰম্ভ হয় যেতিয়া আপুনি গেজেটটো আপোনাতকৈ অধিক বুদ্ধিমান বুলি বিবেচনা কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰে। এজনৰ স্মাৰ্টনেচে স্মাৰ্ট গেজেটটো স্মাৰ্ট গেজেটটো স্মাৰ্টভাৱে ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ আৰু সেইবোৰক উৎপাদনশীলতাত সহায় কৰা সঁজুলি হিচাপে ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ সক্ষম কৰে।  তেওঁ উদ্বেগ প্ৰকাশ কৰে যে, এক অধ্যয়ন অনুসৰি, এজন ভাৰতীয়ৰ বাবে গড় পৰ্দাৰ সময় হৈছে ছয় ঘণ্টালৈকে। এনে পৰিস্থিতিত গেজেটে আমাক দাস ত্বৰান্বিত কৰে, তেওঁ কয়। "ঈশ্বৰে আমাক স্বাধীন ইচ্ছা আৰু এক স্বতন্ত্ৰ ব্যক্তিত্ব প্ৰদান কৰিছে আৰু আমি আমাৰ গেজেটসমূহৰ দাস হোৱাৰ বিষয়ে সদায় সচেতন হোৱা উচিত", প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়। তেওঁ নিজৰ উদাহৰণ দিছিল যে অতি সক্ৰিয় থকা স্বত্বেও তেওঁক খুব কমমোবাইল ফোনৰ সৈতে দেখা যায়। তেওঁ কৈছিল যে তেওঁ এনে কাৰ্যকলাপৰ বাবে এক নিৰ্দিষ্ট সময় ৰাখে। এজনে প্ৰযুক্তি পৰিহাৰ কৰিব নালাগে কিন্তু নিজৰ প্ৰয়োজন অনুসৰি উপযোগিতাৰ বস্তুবোৰত নিজকে সীমাবদ্ধ ৰাখিব লাগে। তেওঁ শিক্ষাৰ্থীসকলৰ মাজত মেজ আবৃত্তিৰ সামৰ্থ্য হেৰুওৱাৰ উদাহৰণো দিছিল। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে আমি আমাৰ মৌলিক উপহাৰ হেৰুৱাই আমাৰ সামৰ্থ্য উন্নত কৰিব লাগিব।  কৃত্ৰিম বুদ্ধিমত্তাৰ এই যুগত এজনে পৰীক্ষা আৰু শিকি থাকিব লাগে যাতে এজনৰ সৃষ্টিশীলতা সংৰক্ষণ কৰিব পাৰি। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে নিয়মীয়া ব্যৱধানত 'প্ৰযুক্তি উপবাস'ৰ পৰামৰ্শ দিয়ে। তেওঁ লগতে প্ৰতিটো পৰিয়ালত 'প্ৰযুক্তি-মুক্ত অঞ্চল' হিচাপে এক নিৰ্ধাৰিত এলেকা ৰখাৰ পৰামৰ্শ দিছিল। ইয়াৰ ফলত জীৱনৰ আনন্দ বৃদ্ধি পাব আৰু আপুনি গেজেটৰ দাসত্বৰ কবলৰ পৰা ওলাই আহিব বুলি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়।

পৰীক্ষাৰ পিছত চাঁপ

জম্মুৰ চৰকাৰী মডেল উচ্চ মাধ্যমিক বিদ্যালয়ৰ দশম শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰ নিদাহৰ প্ৰশ্নসমূহ সম্বোধন কৰি কঠোৰ পৰিশ্ৰম কৰাৰ পিছতো আকাংক্ষিত ফলাফল নোপোৱাৰ পৰা চাপ কঢ়িয়াই অনাৰ বিষয়ে আৰু হাৰিয়ানাৰ পালৱালৰ শ্বহীদ নায়েক ৰাজেন্দ্ৰ সিং ৰাজকিয়া বিদ্যালয়ৰ শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰ প্ৰশান্তে ফলাফলক কেনেদৰে প্ৰভাৱিত কৰে সেই সন্দৰ্ভত প্ৰশ্ন কৰে, প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে পৰীক্ষাৰ পিছত চাপৰ মুখ্য কাৰণ হৈছে পৰীক্ষাৰ বিষয়ে ভালদৰে গ্ৰহণ নকৰিলে সত্য গ্ৰহণ নকৰিলে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে শিক্ষাৰ্থীসকলৰ মাজত প্ৰতিযোগিতাক এক চাপ সৃষ্টিকাৰী কাৰক হিচাপে উল্লেখ কৰে আৰু শিক্ষাৰ্থীসকলক তেওঁলোকৰ আভ্যন্তৰীণ সামৰ্থ্য শক্তিশালী কৰাৰ লগতে নিজৰ আৰু তেওঁলোকৰ চাৰিওফালৰ পৰা জীয়াই থাকিব লাগে আৰু শিকিব লাগে বুলি পৰামৰ্শ দিয়ে। জীৱনৰ প্ৰতি দৃষ্টিভংগীৰ ওপৰত আলোকপাত কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মন্তব্য কৰে যে এটা পৰীক্ষা জীৱনৰ শেষ নহয় আৰু ফলাফলসম্পৰ্কে অত্যাধিক চিন্তা কৰাটো দৈনন্দিন জীৱনৰ বিষয় হ'ব নালাগে।

নতুন ভাষা শিকাৰ লাভালাভ

আৰ অক্ষৰাচিৰিৰ প্ৰশ্নবোৰ সম্বোধন কৰা, জৱাহৰ নবোদয় বিদ্যালয়ৰ নৱম শ্ৰেণীৰ শিক্ষাৰ্থী ৰঙাৰেড্ডী, তেলেংগানাৰ ৰঙাৰেড্ডী আৰু ভূপালৰ ৰাজকিয়া মাধ্যমিক বিদ্যালয়ৰ দ্বাদশ শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰী ৰিতিকাই কেনেকৈ অধিক ভাষা শিকিব পাৰে আৰু ই তেওঁলোকক কেনেদৰে লাভান্বিত কৰিব পাৰে সেই সন্দৰ্ভত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ভাৰতৰ সাংস্কৃতিক বৈচিত্ৰ্য আৰু সমৃদ্ধ ঐতিহ্যৰ ওপৰত আলোকপাত কৰি কয় যে এইটো এটা গৌৰৱৰ বিষয় যে ভাৰতত হাজাৰ হাজাৰ ভাষাৰ ঘৰ আৰু উপভাষা আছে। তেওঁ কৈছিল যে নতুন ভাষা শিকাটো এটা নতুন বাদ্যযন্ত্ৰ শিকাৰ দৰেই। "এটা আঞ্চলিক ভাষা শিকাৰ চেষ্টা কৰি, আপুনি কেৱল ভাষাটো অভিব্যক্তি হোৱাৰ বিষয়েশিকি থকা নাই, লগতে অঞ্চলটোৰ সৈতে সম্পৰ্কিত ইতিহাস আৰু ঐতিহ্যৰ দুৱাৰ মুকলি কৰি দিছে", প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে তেওঁ দৈনন্দিন ৰুটিনৰ ওপৰত বোজা নোহোৱাকৈ এটা নতুন ভাষা শিকাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। দুহাজাৰ বছৰ পূৰ্বে নিৰ্মাণ কৰা দেশৰ এটা স্মৃতিস্তম্ভক লৈ নাগৰিকসকলে গৌৰৱ কৰা এক উপমা অংকন কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে দেশখনে পৃথিৱীৰ আটাইতকৈ পুৰণি ভাষা হিচাপে পৰিচিত তামিল ভাষাৰ প্ৰতি একে ধৰণৰ গৌৰৱ কৰা উচিত। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে ৰাষ্ট্ৰসংঘৰ সংগঠনসমূহলৈ তেওঁৰ অন্তিম ভাষণৰ কথা স্মৰণ কৰে আৰু তেওঁ কেনেকৈ বিশেষভাৱে তামিল সম্পৰ্কে তথ্য আনিছিল তাৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে কিয়নো তেওঁ আটাইতকৈ পুৰণি ভাষাৰ ঘৰ দেশখনৰ বাবে তেওঁ থকা গৌৰৱৰ বিষয়ে বিশ্ববাসীক ক'ব বিচাৰিছিল। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে উত্তৰ ভাৰতৰ লোকসকলৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে যিসকলে দক্ষিণ ভাৰতৰ সুস্বাদু খাদ্য গ্ৰাস কৰে আৰু ইয়াৰ বিপৰীতে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মাতৃভাষাৰ বাহিৰে ভাৰতৰ পৰা কমেও এটা আঞ্চলিক ভাষা জানিবলৈ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে আৰু আপুনি তেওঁলোকৰ সৈতে কথা পাতিলে ভাষাটো জনা লোকসকলৰ মুখমণ্ডল কেনেদৰে উজ্জ্বল কৰিব তাৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে গুজৰাটত প্ৰব্ৰজনকাৰী শ্ৰমিকৰ এগৰাকী ৮ বছৰীয়া কন্যাৰ উদাহৰণ দাঙি ধৰে যিয়ে বঙালী, মালায়ালম, মাৰাঠী আৰু গুজৰাটৰ দৰে বিভিন্ন ভাষাত কথা পাতিছিল। যোৱা বছৰ স্বাধীনতা দিৱসৰ দিনা লালকিল্লাৰ প্ৰাচীৰৰ পৰা দিয়া ভাষণৰ কথা স্মৰণ কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে পঞ্চ প্ৰাণৰ অন্যতম ঐতিহ্যক লৈ গৌৰৱ কৰাৰ ওপৰত আলোকপাত কৰে আৰু কয় যে প্ৰতিখন ভাৰতে ভাৰতৰ ভাষাৰ ওপৰত গৌৰৱ কৰা উচিত।

|

শিক্ষাৰ্থীসকলক অনুপ্ৰাণিত কৰাত শিক্ষকৰ ভূমিকা

উৰিষ্যাৰ কটকৰ এগৰাকী শিক্ষয়িত্ৰী সুনন্যা ত্ৰিপাঠীয়ে প্ৰধানমন্ত্ৰীক শিক্ষাৰ্থীসকলক অনুপ্ৰাণিত কৰা আৰু শ্ৰেণীসমূহ আকৰ্ষণীয় আৰু শৃংখলাবদ্ধ কৰি ৰখাৰ বিষয়ে সুধিছিল। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে শিক্ষকসকল নমনীয় হ'ব লাগে আৰু বিষয় আৰু পাঠ্যক্ৰমৰ ক্ষেত্ৰত অত্যাধিক কঠোৰ হ'ব নালাগে। তেওঁ জোৰ দিছিল যে শিক্ষকসকলে শিক্ষাৰ্থীসকলৰ সৈতে সম্পৰ্ক স্থাপন কৰিব লাগে। শিক্ষকসকলে সদায় শিক্ষাৰ্থীসকলৰ মাজত কৌতূহল বৃদ্ধি কৰিব লাগে কিয়নো ই তেওঁলোকৰ ডাঙৰ শক্তি। তেওঁ কয় যে আজিও শিক্ষাৰ্থীসকলে তেওঁলোকৰ শিক্ষকসকলক যথেষ্ট মূল্য দিয়ে।  সেয়েহে, প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয়, শিক্ষকসকলে কিবা ক'বলৈ সময় লোৱা উচিত। অনুশাসন প্ৰতিষ্ঠাৰ উপায় সন্দৰ্ভত প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে কয় যে দুৰ্বল শিক্ষাৰ্থীসকলক অপমান কৰাৰ পৰিৱৰ্তে শিক্ষকসকলে প্ৰশ্ন সুধি শক্তিশালী শিক্ষাৰ্থীসকলক পুৰস্কৃত কৰা উচিত। একেদৰে, শিক্ষাৰ্থীসকলৰ অহংকাৰক আঘাত কৰাৰ পৰিৱৰ্তে অনুশাসনৰ সমস্যাৰ সৈতে এক বাৰ্তালাপ স্থাপন কৰি, তেওঁলোকৰ আচৰণ সঠিক দিশত নিৰ্দেশিত কৰিব পাৰি। "মই বিশ্বাস কৰোঁ যে আমি অনুশাসন প্ৰতিষ্ঠা কৰিবলৈ শাৰীৰিক শাস্তিৰ পথত যোৱা উচিত নহয়, আমি আলোচনা আৰু সম্পৰ্ক বাছনি কৰা উচিত"।

|

শিক্ষাৰ্থীসকলৰ আচৰণ

সমাজত ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ আচৰণ সন্দৰ্ভত নতুন দিল্লীৰ অভিভাৱক শ্ৰীমতী সুমন মিশ্ৰৰ প্ৰশ্নক সম্বোধন কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে মন্তব্য কৰে যে অভিভাৱকসকলে সমাজত শিক্ষাৰ্থীসকলৰ আচৰণৰ পৰিসৰ সীমিত কৰিব নালাগে। "সমাজত শিক্ষাৰ্থীৰ বিকাশৰ বাবে এক সামগ্ৰিক দৃষ্টিভংগী থাকিব দিয়ক। প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে শিক্ষাৰ্থীসকলক সংকীৰ্ণ ক্ষেত্ৰত সীমাবদ্ধ নকৰিবলৈ পৰামৰ্শ দিয়ে আৰু শিক্ষাৰ্থীসকলৰ বাবে এক সম্প্ৰসাৰিত বৃত্তক উৎসাহিত কৰে। তেওঁ নিজৰ পৰামৰ্শ মনত পেলাইছিল যে শিক্ষাৰ্থীসকলক তেওঁলোকৰ পৰীক্ষাৰ পিছত বাহিৰত ভ্ৰমণ কৰিবলৈ আৰু তেওঁলোকৰ অভিজ্ঞতা লিপিবদ্ধ কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰিব লাগে। তেওঁলোকক এনেদৰে মুক্ত কৰাটোৱে তেওঁলোকক বহুত শিকিবলৈ সক্ষম কৰিব। দ্বাদশ শ্ৰেণীৰ পৰীক্ষাৰ পিছত তেওঁলোকক তেওঁলোকৰ ৰাজ্যৰ বাহিৰলৈ যাবলৈ উৎসাহিত কৰিব লাগে। তেওঁ অভিভাৱকসকলক তেওঁলোকৰ সন্তানক নতুন অভিজ্ঞতাৰ বাবে হেঁচা দি থাকিবলৈ কৈছিল। তেওঁ অভিভাৱকসকলক তেওঁলোকৰ পৰিস্থিতিৰ মনোভাৱ আৰু পৰিস্থিতিৰ বিষয়ে সতৰ্ক হ'বলৈকৈছিল। তেওঁ কৈছিল যে যেতিয়া অভিভাৱকসকলে নিজকে ঈশ্বৰৰ উপহাৰৰ ৰক্ষক হিচাপে গণ্য কৰে অৰ্থাৎ সন্তান।

ভাষণ সমাপ্ত কৰি প্ৰধানমন্ত্ৰীয়ে অনুষ্ঠানটোত উপস্থিত থকা সকলোকে ধন্যবাদ জ্ঞাপন কৰে আৰু অভিভাৱক, শিক্ষক আৰু অভিভাৱকসকলক পৰীক্ষাৰ সময়ত সৃষ্টি হোৱা চাপপূৰ্ণ পৰিৱেশ সৰ্বাধিক পৰিমাণে হ্ৰাস কৰিবলৈ আহ্বান জনায়। ইয়াৰ ফলস্বৰূপে, পৰীক্ষাবোৰ উৎসাহেৰে শিক্ষাৰ্থীসকলৰ জীৱন ভৰাই এক উদযাপনলৈ ৰূপান্তৰিত হ'ব, আৰু এই উৎসাহে শিক্ষাৰ্থীসকলৰ উৎকৰ্ষতাৰ নিশ্চয়তা দিব।

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

সম্পূৰ্ণ ভাষণ পঢ়িবলৈ ইয়াত ক্লিক কৰক

  • ganesh joshi April 30, 2023

    🌹🕉️ श्री स्वामी समर्थ 🕉️🌹 🌼 भारत सुप्रसिद्ध ज्योतिषाचार्य पं. आचार्य श्री गाणेशजी जोशी (कुंडली तज्ञ वास्तुतज्ञ ज्योतिष विशारद आणी रत्न पारखी )🌼 🙏मिळवा आपल्या प्रत्येक समस्येचे समाधान घरच्या घरी आपल्या एका फोन कॉल द्वारा.☎️7350050583 समस्या ती कोणतीही असो जसे की, 💋प्रेम विवाह, 🏌️नोकरी प्रमोशन, 💯शिक्षण, आर्थिक अडचण, 💎 व्यापारहानी,🙏 राजकारण,👪पती-पत्नीत वाद विवाद, 🤰संतान सुख, 🧔गुप्त शत्रु, 👩‍❤️‍👨गृह क्लेश, 🪐विदेश भ्रमण, करिअर सल्ला व मार्गदर्शन, 🧭कुंडलीतील ग्रह दोष, 🏡वास्तुदोष, 👽बाहेरील बाधा, 🌹वशीकरण अशा प्रत्येक समस्यांचे खात्रीशीर मार्गदर्शन व 💯%योग्य उपाय शास्त्रोक्त पद्धतीने करून मिळेल. 🧭 आपल्या जन्म कुंडली विश्लेषण याकरिता आपली जन्मतारीख, जन्मवेळ व जन्मस्थळ 🕉️ गुरुजींना️~☎️7350050583व्हाट्सअप करून आपल्याला मार्गदर्शनाची वेळ निश्चित करून घ्यावी. 🙏संपर्क करण्याची वेळ सकाळी 7 ते सायंकाळी 7पर्यंत. 🙏🙏 ज्यांची श्रद्धा व भक्ति असेल त्यांनी अवश्य कॉल करावा. 🙏 माता-भगिनी सुद्धा निशंक कॉल करून आपली समस्या कळवू शकतात. 🙏 अधिक माहितीसाठी आजच संपर्क करा 🙏 🌼
  • maan singh sauna February 20, 2023

    Jai Hind MyLord Hon'ble Prime Minister Sir.
  • February 09, 2023

    Hamare ko kuchh madad nahin milta hai kya Karo
  • ADITYA P SONTAKKE February 07, 2023

    Congratulations for 6th edition of PPC and such events should happen in future also. It motivates the students. It also creates a bonding between PM and students. Every year students wait for such events. The date and time of event was very good.
  • Prashant Pareek February 07, 2023

    प्रधानमंत्री जी परीक्षा पर चर्चा करने और पढाने के लिए हम शिक्षक मौजूद हैं। हम ईमानदारी से अपना कर्तव्य निभा रहे हैं इसलिए परीक्षा पर चर्चा न करके जम्मू-कश्मीर में जो टारगेट किलिंग हिन्दूओ और सिक्खों की जा रही है उसके लिए कृपया आक्रामक ठोस योजना बनाये। आपकी सरकारी मशीनरी के योग्य आई ए एस एवं सैनिक अधिकारियों से चर्चा करके उन कश्मीरी हिन्दुओं और सिक्खों को ए के 47 उपलब्ध करायी जाये एवं पूर्ण प्रशिक्षण दिया जाये।। सीआरपीएफ के जवानों को भी उन हिन्दू बहुसंख्यक गांवों शहरों में 24 घंटे नियुक्त किया जाये।। बेहद आक्रामकता के साथ टार्गेट किलिंग से निपटा जाये।। कृपया शीघ्रता से संज्ञान ले।। 🙏
  • Talib talib TalibTalibt04268829@gmail.com February 03, 2023

    6299714864 main message likh raha hun thoda pahuncha dijiyega aap sabhi ke liye aur PM modi sahab ki India ka sarkar hai khas uske liye aap Jo kiye Hain uska palan Ham kar rahe hain Ham apni Man ki baat Bata rahe hain message padh lijiyega message likh rahe hain hamare sath bahut galat hua ham log bahut garib aadami hai kam se kam pahunchkar aur rupaye to hamen Milana hi chahie 5000 karo hamara chuke hain purana nahin hai aur love Don lagata hai to hamari vajah se laga tha aur kya bolate Hain ki jab Ham aankh band karte hain Allah se baat karte hain nabi se baat karte hain unhone Sach batata hai humko ki tum ichcha insan ho sakti hai tumhare liye Koi nahin rahata hai Tum Meri hamesha karo tumhara garibi sthiti ke bare mein batao aur tum hamle insan nahin ho Tum बहुत-बहुत shukriya sadma Roop ke bad hamen group mein aaye Hain pahle naak the mera naam pahle nag uske pass shambhu uske bad FIR ho uske bad Musa salla Salam uske bad main bhi bahut naam tha vah Talib nabi sallallahu Salam aur meresab log hamen pagal sabit karna chahte hain aur ham chahte Hain humne Khushi rupaye paise dekar achcha insan banaa dijiye Ham apna Ghar mein bhi Koi karwar karenge business kar lenge bus paise ka bahut jaruri hai gala sukh raha hai bahut bimar hai 1100 ka current aise bache Ham Mar Mar ke achcha hua Suraj ne Gola banakar bhej diya aur जाते-जाते Suraj bhai ne kaha original surat sath mein manjil ka bola tha bola Allah Ka Gola modi ka yojana sab log tumhen madad karenge lekin madad hamen koi nahin kar raha sab log dhokha de rahe hain Meri wale din tak pahuncha dijiyega aur use boliye call kijiega bahut paise ka jaruri hai bhej dega दो-तीन din ke andar mein modi wale bhej dena please Jay Hind Jay Bharat bhej dijiye nahin to hamen Paisa dekar hamen yahan se le jaaiye Gujarat Dena chahta hun main Gujarat mein mera lag sakta hai
  • Virat Sonkar February 03, 2023

    Jai shri Ram
  • YOGESH BHUSKUTE February 01, 2023

    जय भाजपा विजय भाजपा
  • maan singh sauna January 30, 2023

    Jai Jai Modi Ji Jai Bjp-Party India regards Maan Singh Sauna Ceo Member Bjp-Party India Rai-Sikh Mahatam Caste India Being Secular 91+94-782-65916.
  • Sahil Kumar January 28, 2023

    नटराज 🖊🖍पेंसिल कंपनी दे रही है मौका घर बैठे काम करें 1 मंथ सैलरी होगा आपका ✔30000 एडवांस 10000✔मिलेगा पेंसिल पैकिंग करना होगा खुला मटेरियल आएगा घर पर माल डिलीवरी 9593734140 ☎️
Explore More
প্ৰতিগৰাকী ভাৰতীয়ৰ তেজ উতলি আছে: মন কী বাতত প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদী

Popular Speeches

প্ৰতিগৰাকী ভাৰতীয়ৰ তেজ উতলি আছে: মন কী বাতত প্ৰধানমন্ত্ৰী মোদী
After Operation Sindoor, a diminished terror landscape

Media Coverage

After Operation Sindoor, a diminished terror landscape
NM on the go

Nm on the go

Always be the first to hear from the PM. Get the App Now!
...
PM reviews status and progress of TB Mukt Bharat Abhiyaan
May 13, 2025
QuotePM lauds recent innovations in India’s TB Elimination Strategy which enable shorter treatment, faster diagnosis and better nutrition for TB patients
QuotePM calls for strengthening Jan Bhagidari to drive a whole-of-government and whole-of-society approach towards eliminating TB
QuotePM underscores the importance of cleanliness for TB elimination
QuotePM reviews the recently concluded 100-Day TB Mukt Bharat Abhiyaan and says that it can be accelerated and scaled across the country

Prime Minister Shri Narendra Modi chaired a high-level review meeting on the National TB Elimination Programme (NTEP) at his residence at 7, Lok Kalyan Marg, New Delhi earlier today.

Lauding the significant progress made in early detection and treatment of TB patients in 2024, Prime Minister called for scaling up successful strategies nationwide, reaffirming India’s commitment to eliminate TB from India.

Prime Minister reviewed the recently concluded 100-Day TB Mukt Bharat Abhiyaan covering high-focus districts wherein 12.97 crore vulnerable individuals were screened; 7.19 lakh TB cases detected, including 2.85 lakh asymptomatic TB cases. Over 1 lakh new Ni-kshay Mitras joined the effort during the campaign, which has been a model for Jan Bhagidari that can be accelerated and scaled across the country to drive a whole-of-government and whole-of-society approach.

Prime Minister stressed the need to analyse the trends of TB patients based on urban or rural areas and also based on their occupations. This will help identify groups that need early testing and treatment, especially workers in construction, mining, textile mills, and similar fields. As technology in healthcare improves, Nikshay Mitras (supporters of TB patients) should be encouraged to use technology to connect with TB patients. They can help patients understand the disease and its treatment using interactive and easy-to-use technology.

Prime Minister said that since TB is now curable with regular treatment, there should be less fear and more awareness among the public.

Prime Minister highlighted the importance of cleanliness through Jan Bhagidari as a key step in eliminating TB. He urged efforts to personally reach out to each patient to ensure they get proper treatment.

During the meeting, Prime Minister noted the encouraging findings of the WHO Global TB Report 2024, which affirmed an 18% reduction in TB incidence (from 237 to 195 per lakh population between 2015 and 2023), which is double the global pace; 21% decline in TB mortality (from 28 to 22 per lakh population) and 85% treatment coverage, reflecting the programme’s growing reach and effectiveness.

Prime Minister reviewed key infrastructure enhancements, including expansion of the TB diagnostic network to 8,540 NAAT (Nucleic Acid Amplification Testing) labs and 87 culture & drug susceptibility labs; over 26,700 X-ray units, including 500 AI-enabled handheld X-ray devices, with another 1,000 in the pipeline. The decentralization of all TB services including free screening, diagnosis, treatment and nutrition support at Ayushman Arogya Mandirs was also highlighted.

Prime Minister was apprised of introduction of several new initiatives such as AI driven hand-held X-rays for screening, shorter treatment regimen for drug resistant TB, newer indigenous molecular diagnostics, nutrition interventions and screening & early detection in congregate settings like mines, tea garden, construction sites, urban slums, etc. including nutrition initiatives; Ni-kshay Poshan Yojana DBT payments to 1.28 crore TB patients since 2018 and enhancement of the incentive to ₹1,000 in 2024. Under Ni-kshay Mitra Initiative, 29.4 lakh food baskets have been distributed by 2.55 lakh Ni-kshay Mitras.

The meeting was attended by Union Health Minister Shri Jagat Prakash Nadda, Principal Secretary to PM Dr. P. K. Mishra, Principal Secretary-2 to PM Shri Shaktikanta Das, Adviser to PM Shri Amit Khare, Health Secretary and other senior officials.